Rynek posiłków z restauracji rośnie szybciej niż e-handel spożywczy
Już 10 tys. restauracji w Polsce dostarcza posiłki klientom do domów i biur. Rynek rośnie szybciej niż e-handel spożywczy, do którego Polacy przekonują się powoli – wynika z danych Nielsena, na które powołuje się "Rzeczpospolita".

W Polsce jest ok 70 tys. restauracji i różnego typu placówek gastronomicznych, zatem udział tych przyjmujących zamówienia na odległość jest już wysoki. Z branżowych szacunków wynika, że w tej grupie większość działa już także w internecie.
– Choć rynek zamówień online stanowi teraz zaledwie 5–6 proc. całości, ma ogromny potencjał – rośnie najszybciej, o około 60–70 proc. rok do roku. Optymizmem napawa też porównanie z zagranicznymi rynkami, gdzie zamówienia online mają ponad 20 proc. udziału – mówi w rozmowie z "Rz", Bartosz Sala, prezes PizzaPortal.pl, którego inwestorem jest AmRest.
Optymistą jest też Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl. – Obsługujemy w tej chwili niemal 6 tys. restauracji. Średnia wartość składanego zamówienia rośnie, liczba klientów i restauracji współpracujących również - dodaje.
Więcej w "Rzeczpospolitej".
