Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek restauracyjny w Polsce nadal jeszcze nie jest nasycony

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 31-08-2016, 13:34
Rynek restauracyjny w Polsce nadal jeszcze nie jest nasycony
fot. shutterstock

- Rynek restauracji w Polsce nadal nie jest całkowicie nasycony, choć stał się dużo bardziej wymagający niż jeszcze kilka lat temu. Restauracja bez autorskiej myśli przewodniej i zaangażowania już się nie obroni. Natomiast na restauracje koncepcyjne jest miejsce w każdym dużym mieście w Polsce. Na potencjał rynku ma wpływ fakt, że Polacy coraz częściej jedzą poza domem i wydają w restauracjach coraz więcej pieniędzy - mówi Marcin Wesołowski, kierownik gastronomii wrocławskiego hotelu DoubleTree by Hilton, odpowiedzialny za OVO Bar & Restaurant.

Czego oczekują Polacy jadający w restauracjach?

– Już nie tylko smacznego jedzenia, lecz również wysokiej jakości obsługi, a także przyciągającej atmosfery. Dlatego pomysł na restaurację to nie tylko kuchnia, choć jakość dań jest najważniejsza. Istotne są wszystkie detale, jak światło, design wnętrz czy muzyka. Kluczowy jest w tym klimat stwarzany przez obsługę. Klienci oczekują, że kelner ich rozpozna i potrafi opowiedzieć o tym, skąd pochodzi mięso czy warzywa w potrawie. Restauracja powinna oferować dziś więcej wrażeń, które stanowią wartość dodaną do jedzenia - mówi Marcin Wesołowski.

Jego zdaniem na rynku restauracji widoczne są obecnie dwa wiodące trendy. – Pierwszy z nich jest kuchnia fine dining, opierająca się na menu degustacyjnym. W tym kierunku idą restauratorzy mierzący w gwiazdki Michelin. Drugi trend to kuchnia typu comfort food, szybka, z niewielkimi porcjami, ale przede wszystkim niebanalna. Różne pomysły na restauracje tego rodzaju łączy trend na zdrowe jedzenie, w tym także slow food, wegetariańskie czy bezglutenowe. Ciekawym zjawiskiem są autorskie food trucki. Powstają jak grzyby po deszczu i coraz częściej oferują jedzenie wysokiej jakości - dodaje Marcin Wesołowski. 

Jak zmienia się polska kuchnia w restauracjach?

– Coraz większą popularnością cieszą się produkty regionalne. Chętniej korzystamy również z wyrobów manufaktur wytwarzających tradycyjnymi metodami sery czy pieczywo. Cały czas odkrywamy składniki, które jeszcze dla naszych babć były w kuchni czymś zwyczajnym, a później zostały zapomniane. Stąd kariera na przykład kremów lub chipsów z topinamburu. Inne produkty tego typu to jarmuż czy szczawiki zajęcze. Na naszych oczach tworzy się nowa polska kultura kulinarna, udanie i pomysłowo nawiązująca do tradycji - zapewnia ekspert.

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • iga poznań 17-10-2016, 10:16:
Myślę, że różnorodne gusta kulinarne wśród Polaków sprawiają, że ciężko będzie mówić o przesyceniu branży gastronomicznej. Prawdą jest, że jakość jedzenia oraz atmosfera i wystrój lokalu to najistotniejsze elementy tworzące restaurację. Dlatego też mimo iż prowadzę biznes we franczyzie z Holly Powder, uważam kogo zatrudniam do obsługi klientów. Nie może być to osoba, która nie lubi tego co robi i siedzi w lokalu 8 godz jak za karę. Dobry kontakt z klientem to jeden z kluczowych elementów, który decyduje o tym, czy wróci on jeszcze do restauracji. Serwując najlepszego panierowanego kurczaka w okolicy, dbam również o to, aby goście restauracji mieli zapewnioną dobrą i kompetentną obsługę. :)

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 222) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.