Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Sadowski, Demo: Jeden błąd może zniszczyć biznes gastronomiczny. Takie czasy

– Social media dają szansę, żeby skutecznie za nieduże pieniądze wypromować swój lokal i zbudować lojalność klientów. Ale są też narzędziem, w którym oburzenie może nabrać siły huraganu. Siłą, która może zmieść restaurację. Jeden błąd może być przyczyną utraty biznesu – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching.

Sadowski, Demo: Jeden błąd może zniszczyć biznes gastronomiczny. Takie czasy
Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching

Jak przyznaje Jacek Sadowski, social media są dziś ważne dla każdego biznesu. Dla gastronomii mają jednak o tyle dużą wagę, że biznes ten jest wyjątkowo wrażliwy na ruch. Znaczny spadek gości w lokalu wywołany sytuacją kryzysową w mediach społecznościowych może w skrajnych przypadkach nawet zaprzepaścić cały biznes. Z drugiej strony jest to też niezwykle skuteczne źródło do promowania marki.

– Social media mają bardzo skuteczne narzędzia targetujące i geolokalizujące, w związku z czym za nieduże pieniądze możemy stworzyć markę generującą zadowalający obrót. To się sprawdza. Budujemy lokalną społeczność. Trafiamy też do turystów. Dzisiaj pierwsze, co robimy w nowym miejscu, to szukamy informacji oraz opinii w internecie. Konsumenci używają mediów społecznościowych do wyboru knajp. Podróżując po obcych miastach, często wyszukujemy klimatyczne, polecane w sieci knajpki. To szansa zwłaszcza dla lokali niebędących się w ścisłym centrum – tłumaczy prezes Demo Effective Launching.

Nie ma, że nikt się nie dowie

Zagrożenie wiąże się z nieopanowaniem sytuacji kryzysowych w socialu. Co istotne, nie ma tu znaczenia, czy sami mamy profil czy nie. Zagrożenie i tak jest.

– Bez względu na to, czy my jesteśmy w social mediach, to social media są i oddziałują. Nasi klienci są w social mediach. W związku z tym jakakolwiek wpadka, zawirowania mogą wywołać prawdziwy huragan. Informacje rozchodzą się błyskawicznie – podkreśla Jacek Sadowski.

Dziś nie ma tajemnic. Internet spowodował, że informacja jest dostępna i bardzo szybko się rozprzestrzenia. Dotyczy to zarówno pozytywnych głosów o restauracji, jak i tych nieprzychylnych.

–  Klienci mogą więcej wiedzieć na temat naszego produktu niż kelner. Podczas podróży  pociągiem mogli przejrzeć sobie historię miejsca i wiedzą, że pół roku temu ktoś się struł. Kiedyś takie wpadki można było ukryć. Dziś jesteśmy w social media. Wszyscy wszystko wiedzą. Nie ma tajemnic. Nie ma, że nikt się nie dowie – mówi Jacek Sadowski.

Jak podkreśla, kłopoty często nie dotyczą samego jedzenia i serwisu. Social media wyłapują rzeczy okołobiznesowe, np. to, że właściciel się angażuje w coś, z czym nie sympatyzujemy, lub że ma zły stosunek do pracowników. Wiemy, jak traktowani są pracownicy. Jest to szczególny problem w biznesie gastronomicznym, w którym rotacja jest olbrzymia. – Były przypadki, że kryzysy knajpy wynikały właśnie z konfliktu między byłym pracownikiem a właścicielem – zaznacza prezes Demo.

więcej informacji:

Jacek Sadowski RSS ALERT    /    Demo Effective Launching RSS ALERT    /    social media RSS ALERT    /    restauracje RSS ALERT    /    media społecznościowe RSS ALERT    /    social media w gastronomii RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.147.142.16
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.