Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sadowski, Demo: Jeden błąd może zniszczyć biznes gastronomiczny. Takie czasy

  • Autor: AW/portalspozywczy.pl
  • Data: 19-04-2018, 11:28
Sadowski, Demo: Jeden błąd może zniszczyć biznes gastronomiczny. Takie czasy
Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching

– Social media dają szansę, żeby skutecznie za nieduże pieniądze wypromować swój lokal i zbudować lojalność klientów. Ale są też narzędziem, w którym oburzenie może nabrać siły huraganu. Siłą, która może zmieść restaurację. Jeden błąd może być przyczyną utraty biznesu – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching.

Jak przyznaje Jacek Sadowski, social media są dziś ważne dla każdego biznesu. Dla gastronomii mają jednak o tyle dużą wagę, że biznes ten jest wyjątkowo wrażliwy na ruch. Znaczny spadek gości w lokalu wywołany sytuacją kryzysową w mediach społecznościowych może w skrajnych przypadkach nawet zaprzepaścić cały biznes. Z drugiej strony jest to też niezwykle skuteczne źródło do promowania marki.

– Social media mają bardzo skuteczne narzędzia targetujące i geolokalizujące, w związku z czym za nieduże pieniądze możemy stworzyć markę generującą zadowalający obrót. To się sprawdza. Budujemy lokalną społeczność. Trafiamy też do turystów. Dzisiaj pierwsze, co robimy w nowym miejscu, to szukamy informacji oraz opinii w internecie. Konsumenci używają mediów społecznościowych do wyboru knajp. Podróżując po obcych miastach, często wyszukujemy klimatyczne, polecane w sieci knajpki. To szansa zwłaszcza dla lokali niebędących się w ścisłym centrum – tłumaczy prezes Demo Effective Launching.

Nie ma, że nikt się nie dowie

Zagrożenie wiąże się z nieopanowaniem sytuacji kryzysowych w socialu. Co istotne, nie ma tu znaczenia, czy sami mamy profil czy nie. Zagrożenie i tak jest.

– Bez względu na to, czy my jesteśmy w social mediach, to social media są i oddziałują. Nasi klienci są w social mediach. W związku z tym jakakolwiek wpadka, zawirowania mogą wywołać prawdziwy huragan. Informacje rozchodzą się błyskawicznie – podkreśla Jacek Sadowski.

Dziś nie ma tajemnic. Internet spowodował, że informacja jest dostępna i bardzo szybko się rozprzestrzenia. Dotyczy to zarówno pozytywnych głosów o restauracji, jak i tych nieprzychylnych.

–  Klienci mogą więcej wiedzieć na temat naszego produktu niż kelner. Podczas podróży  pociągiem mogli przejrzeć sobie historię miejsca i wiedzą, że pół roku temu ktoś się struł. Kiedyś takie wpadki można było ukryć. Dziś jesteśmy w social media. Wszyscy wszystko wiedzą. Nie ma tajemnic. Nie ma, że nikt się nie dowie – mówi Jacek Sadowski.

Jak podkreśla, kłopoty często nie dotyczą samego jedzenia i serwisu. Social media wyłapują rzeczy okołobiznesowe, np. to, że właściciel się angażuje w coś, z czym nie sympatyzujemy, lub że ma zły stosunek do pracowników. Wiemy, jak traktowani są pracownicy. Jest to szczególny problem w biznesie gastronomicznym, w którym rotacja jest olbrzymia. – Były przypadki, że kryzysy knajpy wynikały właśnie z konfliktu między byłym pracownikiem a właścicielem – zaznacza prezes Demo.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 615) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH