Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sfinks na plusie w III kw. 2013 r.

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 14-11-2013, 19:59
Sfinks na plusie w III kw. 2013 r.
Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska

Grupa Sfinks Polska po 9 miesiącach 2013 r. osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 130,90 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku o 2,4 proc.

W tym okresie grupa zanotowała także większy niż rok wcześniej zysk operacyjny - na poziomie 2,62 mln zł oraz poprawiła wynik netto o 7,65 mln zł, czyli o 84 proc. r/r, w rezultacie po 9 miesiącach br. wyniósł on (-)1,47 mln zł. Na tle całego roku 2013 szczególnie dobry był III kwartał, w którym wypracowano skonsolidowany zysk netto w wysokości 722 tys. zł, co stanowi poprawę w stosunku do III kwartału ubiegłego roku o 1,66 mln zł. Pozytywne wyniki Sfinksa to zasługa głównie systematycznie rosnącej rentowności sieci restauracji oraz działań prosprzedażowych realizowanych w 2013 r.

- Coraz lepsze wyniki Sfinksa to efekt pracy nad poprawą jakości i efektywności na wielu frontach równocześnie. Z jednej strony poprawiamy strukturę sieci, gdzie stale zwiększa się udział lokalizacji wysokosprzedażowych przy jednoczesnym podnoszeniu poziomu usług. Obecnie już nie wystarcza nam, że restauracja wychodzi na plus - wynik i jakość powinny być odpowiednio wysokie. Choć dziś jeszcze wielkość sieci per saldo nie zmienia się znacząco, jej rentowność od wielu kwartałów notuje dwucyfrową dynamikę wzrostu - mówi Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska.

- Po 9 miesiącach 2013 r. wyniosła ona 32 proc. rok do roku, co przełożyło się na zwiększenie zysku brutto na sprzedaży do 17,62 mln zł. Z drugiej strony pracujemy nad wynikami na poziomie poszczególnych restauracji poprzez lepszą organizację pracy, szkolenia i procesy zarządcze. Na to wszystko nakłada się uatrakcyjnianie oferty restauracji. W tym kontekście szczególnie cieszą niedawne doniesienia mediów na temat wyników ankiety jednej z firm zajmujących się badaniem rynku, zgodnie z którymi Sphinx został uznany przez warszawiaków za najlepszą restaurację - dodaje.

Efektem tegorocznych działań wspierających sprzedaż - m.in. loterii "Sezon na Sphinxa" i kampanii telewizyjnych - był wzrost obrotów skonsolidowanych zarówno narastająco w okresie od stycznia do końca września 2013 r., jak i w samym III kwartale. Restauracje Sphinx - flagowa sieć spółki - oprócz przychodów wyższych o 2,4 proc. r/r zanotowały w minionym kwartale także wzrost średniego rachunku o 10 proc. r/r. Co istotne, działania na ofercie oraz kampanie marketingowe przełożyły się na zmianę zachowań gości restauracji, którzy coraz chętniej zamawiają przystawki i desery.

- W III kwartale zachowaliśmy trend znaczącego wzrostu sprzedaży przystawek i deserów. Podjęte działania pokazują potencjał sprzedażowy naszej oferty i postępującą zmianę percepcji restauracji Sphinx, które przez wiele lat były kojarzone głównie z shoarmą - stwierdza prezes Sfinksa.

Oprócz inwestycji w działania prosprzedażowe w ciągu trzech kwartałów 2013 r. Sfinks zrealizował także nowe inwestycje. W tym okresie powstało 9 restauracji pod szyldami Sphinx i Chłopskie Jadło. Do końca roku sieć powiększy się jeszcze o co najmniej 2 restauracje - w Krakowie i we Wrocławiu. Oprócz tego spółka realizuje inwestycje, które powstaną w przyszłym roku. Już teraz wiadomo, że jedną z nich będzie nowy Sphinx tuż przy krakowskim Rynku Głównym.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.