REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Sfinks Polska ustalił cenę emisyjną 3,5 mln akcji na 3,7 zł/szt.

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 24-11-2015, 09:58
Sfinks Polska chce zdobyć prawie 13 mln zł

Sfinks Polska ustalił cenę emisyjną swoich akcji serii N oraz określił listę podmiotów, którym będą oferowane. Pieniądze z emisji przeznaczy na rozwój sieci restauracji.

REKLAMA

Cena emisyjna akcji serii N została ustalona w wysokości 3,70 pln za jedną akcję.
Akcje serii N zostaną zaoferowane nie więcej niż 149 oznaczonym adresatom.

Powyższe decyzje zarządu uzyskały akceptację rady nadzorczej spółki .

Wcześniej spółka Sfinks Polska, zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK, informowała, że walne zgromadzenie zgodziło się na emisję do 3,5 mln akcji serii N w ramach subskrypcji prywatnej. Budowanie księgi popytu odbyło się w dniach 19-23 listopada br.

Mają być one przeznaczone na rozwój sieci restauracji. Spółka zyska także dodatkowe 10 mln zł netto w związku z planowanym refinansowaniem kredytów i umorzeniem całości odsetek przez PKO BP i ING Bank Śląski oraz wydłużeniu harmonogramu spłat do 7 lat. Dzięki temu Sfinks zapewni sobie pieniądze na inwestycje i może otworzyć nawet 100 nowych restauracji ze środków własnych w latach 2015-2020.

Jednocześnie, w efekcie realizowanego dokapitalizowania spółka już w tym roku uzyska dodatnie kapitały własne w wysokości 6 mln zł.

Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska mówił, że dzięki dokapitalizowaniu, konsolidacji kredytów, obniżeniu poziomu zadłużenia o 13 mln umorzonych odsetek oraz łącznemu wzrostowi kapitałów o ok. 22 mln złotych Sfinks może realizować priorytet, jakim jest rozwój sieci. Spółka szacuje, że w tym i przyszłym roku będzie rozwijać sieć w tempie 16 restauracji rocznie, a w następnych latach otworzy nawet 20 lokali rocznie.

Sphinx według strategii ma być główną siłą napędową spółki przez kolejne lata, umożliwiającą osiągnięcie wzrostów przewidzianych w prognozach. Rozwijane będą także sieci Chłopskie Jadło oraz WOOK. Celem jest podwojenie liczby restauracji każdej z nich w kolejnych 5 latach.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 748) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH