Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sfinks Polska poprawia rentowność - o 85 proc.

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 16-11-2012, 14:41
Sfinks Polska poprawia rentowność - o 85 proc.
Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska

Grupa Sfinks Polska, do której należą sieci restauracji Sphinx, Wook i Chłopskie Jadło, po trzech kwartałach 2012 r. osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 128 mln zł, co oznacza obroty na poziomie zbliżonym do analogicznego okresu roku 2011. Jednocześnie Sfinks zanotował kolejny znaczący wzrost zysku brutto na sprzedaży - po 9 miesiącach br. wyniósł on 13,3 mln zł wobec 7,2 mln zł rok wcześniej. Taki wynik oznacza poprawę rentowności sieci o 85 proc. rdr.

Analizując sprzedaż w trzecim kwartale 2012 r. w podziale na zarządzane sieci Sfinks Polska, największą dynamikę wzrostu obrotów zanotowało Chłopskie Jadło. Sprzedaż tych restauracji od lipca do września 2012 r. zwiększyła się o 10,4 proc. w stosunku do takiego samego okresu 2011 r. Wynika to przede wszystkim ze zmian wdrożonych w I półroczu tego roku zarówno w zakresie oferty, jak i wystroju Chłopskiego Jadła. Wzrost sprzedaży w trzecim kwartale rok do roku zanotowała też sieć Sphinx. W jej przypadku dynamika obrotów wyniosła 2,5 proc.

Po dziewięciu miesiącach 2012 r. skonsolidowany wynik netto ukształtował się na poziomie (-)9,1 mln zł, co oznacza jego poprawę o 0,8 mln zł w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Natomiast w samym trzecim kwartale 2012 r. skonsolidowany wynik netto wyniósł (-) 0,9 mln zł, poprawiając się o 50% w porównaniu z trzecim kwartałem roku 2011.

- Na ukształtowanie wyniku netto miały wpływ inwestycje w marketing i działania pro sprzedażowe. Część z nich została zrealizowana wiosną i na początku lata, a kolejna tura przypadła na wrzesień. Nadal jednak największy udział w notowanej przez Sfinksa stracie mają obciążenia odsetkowe z tytułu kredytów oraz amortyzacja. Jesteśmy zadowoleni ze wzrostu zysku brutto ze sprzedaży o 85 proc. i nadal będziemy konsekwentnie realizować strategię poprawy efektowności i zyskowności sieci - mówi prezes Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.

 

Na koniec września 2012 r. w ramach sieci Sfinksa w Polsce działały 53 restauracje franczyzowe, 43 restauracje zarządzane przez operatorów oraz 12 zarządzanych bezpośrednio przez spółkę. W ciągu dziewięciu miesięcy roku 2012 uruchomiono siedem nowych restauracji Sphinx, a już w IV kwartale br. miało miejsce otwarcie nowej restauracji, w Rzeszowie. W toku są prace inwestycyjne dotyczące kolejnych lokali.

- Bardzo duży nacisk kładziemy na to, by wszystkie nowe inwestycje miały realny potencjał osiągnięcia oczekiwanych przez nas wyników. Z podobną konsekwencją podchodzimy do restauracji obecnych w sieci. Jak widać po poziomie zysku na sprzedaży, takie podejście przynosi realne efekty. Jednocześnie zwiększone zainteresowanie ze strony potencjalnych franczyzobiorców oraz obserwowana podaż nieruchomości komercyjnych pozwala nam starannie dobierać oferty - komentuje Sylwester Cacek.

Sfinks Polska zarządza 108 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 93 restauracji Sphinx (segment casual dining), 8 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 7 restauracjami WOOK (segment casual dining).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.