Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sfinks poprawia rentowność w I kwartale 2012 r.

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 16-05-2012, 09:19

Grupa Kapitałowa Sfinks Polska, zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, w I kwartale 2012 r. osiągnęła skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 41,01 mln zł, co oznacza poziom zbliżony do I kwartału ubiegłego roku kiedy zanotowano 41,02 mln zł obrotów.

Pierwsze trzy miesiące 2012 r. to także dalsza poprawa rentowności sieci restauracji. W tym okresie zysk brutto na sprzedaży wzrósł o ponad 60 proc., tj. do 3,7 mln zł w stosunku do 2,3 mln zł wypracowanych w analogicznym okresie 2011 r.

Spośród sieci zarządzanych przez Sfinks Polska największą dynamikę w I kwartale 2012 r. zanotował WOOK, gdzie sprzedaż gastronomiczna wzrosła o 8,7%. Na drugim miejscu jest największa w Polsce sieć restauracji casual dining, czyli Sphinx, w której obroty z tytułu sprzedaży gastronomicznej od stycznia do marca 2012 r. zwiększyły się o 1,5% w porównaniu z analogicznym kwartałem ubiegłego roku. Z kolei sieć Chłopskie Jadło utrzymała po pierwszych trzech miesiącach roku dynamikę przychodów ze sprzedaży gastronomicznej na poziomie obrotów z I kwartału 2011 r.

Poza stabilnymi wynikami sprzedażowymi oraz poprawą marży osiągniętą przez restauracje w okresie od stycznia do marca 2012 r., Grupa zanotowała wynik operacyjny na poziomie (-) 1,5 mln zł oraz wynik netto w wysokości (-) 3,3 mln zł.

- Miniony kwartał charakteryzuje lekka tendencja wzrostowa jeśli chodzi o obroty z tytułu sprzedaży gastronomicznej przy jednoczesnej poprawie rentowności na poziomie biznesu w restauracjach. Przy czym należy pamiętać, że I kwartał jest zazwyczaj trudniejszym sprzedażowo okresem w roku dla gastronomii niż pozostałe miesiące, ze względu chociażby na pogodę niezbyt sprzyjającą częstym wyjściom do restauracji. Dalsza poprawa efektywności i wyższa marża to w dużej mierze zasługa niższych kosztów wytworzenia. Nasze sieci z kwartału na kwartał notują coraz lepsze wyniki na sprzedaży, co świadczy o trwałej poprawie biznesu na poziomie bieżącej działalności restauracji. Te pozytywne efekty w ostatnich miesiącach były dodatkowo napędzane przez działania marketingowe, co jednak oznaczało równocześnie wyższe wydatki rzutujące na koszty ogólnego zarządu. Oprócz tego najbardziej znaczącym obciążeniem naszych wyników są koszty finansowe, czyli zobowiązania wobec banków, które pochłaniają pozytywne efekty operacyjne wypracowane przez sieci - mówi Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 440) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH