Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sfinks stawia na delivery. W planach przejęcia i własna marka

  • Autor: PM, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 03-04-2017, 13:38
Sfinks stawia na delivery. W planach przejęcia i własna marka
Sfinks stawia na dostawy; fot. shutterstock.com

Sfinks Polska zamierza podnieść poziom sprzedaży przez wdrożenie oferty delivery. Nie wyklucza także przejęć i aliansów w tym segmencie. Strategia na lata 2017-2022 przewiduje utworzenie własnej marki delivery.

Najbardziej popularnymi daniami dowozu do klienta są dania kuchni włoskiej, a w szczególności pizza. Dużą popularnością w dowozie cieszą się też dania kuchni azjatyckiej, amerykańskiej i polskiej. Strategia na lata 2017-2022 grupy Sfinks obejmuje rozwój sieci i sprzedaży we wszystkich tych segmentach. Przewiduje ona także utworzenie własnej marki delivery. Dzięki sprzedaży oferty restauracji grupy Sfinks w tym kanale, zarząd zakłada wypracowanie istotnego wzrostu przychodów.

Planowane jest świadczenie usługi delivery na rzecz wszystkich marek grupy. Największy potencjał dla sprzedaży w dostawie dotyczy konceptu Fabryka Pizzy – od 30% do 50% udziału w obrotach sieci. Marki takie jak Chłopskie Jadło, Wook i Funky Jim mogą również w znaczący sposób podnieść swoją sprzedaż dzięki delivery. Zarząd szacuje udział dostawy w sprzedaży tych marek na poziomie: 15-30% dla Chłopskiego Jadła i Funky Jim oraz 20-30% dla Wook. W przypadku marki Sphinx udział ten jest estymowany na poziomie 5-15%, a Meta – 5-10%. Zarząd zapowiada także specjalne karty menu dla niektórych sieci w dostawie - np. krótszą kartę dla restauracji Sphinx.

- Segment delivery jest obecnie w fazie bardzo dynamicznego rozwoju i walki o zajęcie pozycji rynkowej. Dynamicznie działają i rozwijają się firmy specjalizujące się w usługach delivery, ale także szybko rosną usługi delivery oferowane przez konkretne sieci firm. Mamy szansę zbudować tu przewagę konkurencyjną dzięki rozpoznawalnym markom, bogatej ofercie produktowej i planowanemu zasięgowi naszych sieci. W tym przypadku również rozważamy akwizycje lub alianse, które pozwolą nam na szybkie zbudowanie skali działania, dużego grona odbiorców i zapewnienie szerokiej oferty. Już od prawie roku planujemy i przygotowujemy się do wdrożenia tej usługi, w tym przez ponad pół roku prowadziliśmy testy w zakresie doboru dań, procesu dowozu czy wielkości sprzedaży. Jesteśmy przekonani, że mamy szanse osiągnąć zakładane w tym obszarze cele strategiczne – mówi Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska.

Jak zaznaczył prezes, Sfinks chce osiągnąć wiodącą pozycję na rynku sprzedaży w systemie dostaw. Może mieć jednak problem z przegonieniem spółki AmRest, która właśnie ogłosiła zakup 51 proc. akcji w spółce zarządzające PizzaPortal.pl.

Czytaj także: AmRest stawia na segment delivery

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Leon 03-04-2017, 15:00:
Prezesowi Amrestu prezes Sfinks do pięt nie dorasta. Nie dla niego i całego Sfinksa delivery. Sfinks zjada własny ogon. Na chwilę obecną ma tyle samo knajp co iał w 2008 roku. Ciągle ukazują się fałszywe i kłamliwe obietnice aby podnieść prestiż beznadziejnego Sfinksa.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 408) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH