Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sfinks: Zysk brutto na sprzedaży grupy wzrósł o ponad 100 proc.

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 30-08-2012, 11:10
Sfinks: Zysk brutto na sprzedaży grupy wzrósł o ponad 100 proc.
Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska

Grupa Sfinks Polska, zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, Wook i Chłopskie Jadło, w I półroczu 2012 r. osiągnęła skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 83,6 mln zł wobec 83,5 mln zł wypracowanych rok wcześniej, przy czym dynamika sprzedaży gastronomicznej grupy w Polsce wyniosła 1,7 proc. Jednocześnie Grupa odnotowała znaczący wzrost zysku brutto ze sprzedaży, który w I połowie 2012 r. wyniósł 7,3 mln zł i tym samym ponad dwukrotnie przewyższył wynik z I półrocza ubiegłego roku, wynoszący 3,6 mln zł.

Biorąc pod uwagę przychody w sieciach, oprócz Sphinxa, którego obroty urosły o 1,9 proc. w I półroczu br., pozytywne trendy sprzedażowe dotyczyły też Chłopskiego Jadła. Dla tej marki pierwszych sześć miesięcy tego roku było okresem odwrócenia niekorzystnej dynamiki obrotów. Sieć Chłopskie Jadło w I półroczu 2012 r. zanotowała wzrost sprzedaży na poziomie 2,4 proc. w stosunku do I połowy 2011 r. Natomiast analizując półroczną sprzedaż w grupie tych samych lokali, wzrost był jeszcze większy i wyniósł 8,1 proc.

- Cieszy nas odwrócenie trendu i poprawa sytuacji Chłopskiego Jadła. Ta sieć została relatywnie niedawno objęta szerszymi działaniami pro sprzedażowymi, jako że w pierwszej kolejności nasza uwaga skupiała się na odbudowie siły napędowej grupy, czyli Sphinxa. W tym roku Chłopskie Jadło przeszło szereg zmian - od karty dań, przez odświeżenie wystroju wnętrz, po logo i inne elementy graficzne, uruchomiona też została nowa strona internetowa. Wszystkie te działania zostały ukończone na przełomie półroczy, co oznacza, że ich efekty zaczną się ujawniać dopiero w drugiej połowie roku 2012, wzmacniając dotychczasowe pozytywne trendy - komentuje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.

W I półroczu br. Sfinks odnotował stratę netto wynoszącą 8,2 mln zł wobec straty 8,1 mln zł rok wcześniej. Wynik netto I połowy 2012 r. został obciążony w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego m.in. zwiększonymi kosztami kampanii marketingowych i rebrandingu Chłopskiego Jadła - działaniami, których pozytywny wpływ na sprzedaż powinien być widoczny w II półroczu 2012.

- Patrząc na wyniki finansowe samych sieci wyraźnie widać pozytywne trendy i systematycznie rosnącą efektywność. Tylko w tym półroczu zysk brutto na sprzedaży grupy wzrósł o ponad 100 proc. Biznes restauracyjny, czyli nasz fundament, ma się więc coraz lepiej. Niestety dobre wyniki sieci są tłumione przez obciążenia wynikające z obsługi kredytów bankowych zaciągniętych przed laty. Dlatego też będziemy dążyli do tego, by rozwiązać problem zadłużenia w sposób definitywny i mamy nadzieję, że uda się znaleźć płaszczyznę porozumienia z bankami. Tym bardziej, że korzyści z dalszej poprawy sytuacji i rozwoju grupy są w interesie wszystkich stron - mówi prezes Sfinksa.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 346) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH