Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sfinks: Zysk brutto na sprzedaży grupy wzrósł o ponad 100 proc.

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 30-08-2012, 11:10
Sfinks: Zysk brutto na sprzedaży grupy wzrósł o ponad 100 proc.
Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska

Grupa Sfinks Polska, zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, Wook i Chłopskie Jadło, w I półroczu 2012 r. osiągnęła skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 83,6 mln zł wobec 83,5 mln zł wypracowanych rok wcześniej, przy czym dynamika sprzedaży gastronomicznej grupy w Polsce wyniosła 1,7 proc. Jednocześnie Grupa odnotowała znaczący wzrost zysku brutto ze sprzedaży, który w I połowie 2012 r. wyniósł 7,3 mln zł i tym samym ponad dwukrotnie przewyższył wynik z I półrocza ubiegłego roku, wynoszący 3,6 mln zł.

Biorąc pod uwagę przychody w sieciach, oprócz Sphinxa, którego obroty urosły o 1,9 proc. w I półroczu br., pozytywne trendy sprzedażowe dotyczyły też Chłopskiego Jadła. Dla tej marki pierwszych sześć miesięcy tego roku było okresem odwrócenia niekorzystnej dynamiki obrotów. Sieć Chłopskie Jadło w I półroczu 2012 r. zanotowała wzrost sprzedaży na poziomie 2,4 proc. w stosunku do I połowy 2011 r. Natomiast analizując półroczną sprzedaż w grupie tych samych lokali, wzrost był jeszcze większy i wyniósł 8,1 proc.

- Cieszy nas odwrócenie trendu i poprawa sytuacji Chłopskiego Jadła. Ta sieć została relatywnie niedawno objęta szerszymi działaniami pro sprzedażowymi, jako że w pierwszej kolejności nasza uwaga skupiała się na odbudowie siły napędowej grupy, czyli Sphinxa. W tym roku Chłopskie Jadło przeszło szereg zmian - od karty dań, przez odświeżenie wystroju wnętrz, po logo i inne elementy graficzne, uruchomiona też została nowa strona internetowa. Wszystkie te działania zostały ukończone na przełomie półroczy, co oznacza, że ich efekty zaczną się ujawniać dopiero w drugiej połowie roku 2012, wzmacniając dotychczasowe pozytywne trendy - komentuje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.

W I półroczu br. Sfinks odnotował stratę netto wynoszącą 8,2 mln zł wobec straty 8,1 mln zł rok wcześniej. Wynik netto I połowy 2012 r. został obciążony w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego m.in. zwiększonymi kosztami kampanii marketingowych i rebrandingu Chłopskiego Jadła - działaniami, których pozytywny wpływ na sprzedaż powinien być widoczny w II półroczu 2012.

- Patrząc na wyniki finansowe samych sieci wyraźnie widać pozytywne trendy i systematycznie rosnącą efektywność. Tylko w tym półroczu zysk brutto na sprzedaży grupy wzrósł o ponad 100 proc. Biznes restauracyjny, czyli nasz fundament, ma się więc coraz lepiej. Niestety dobre wyniki sieci są tłumione przez obciążenia wynikające z obsługi kredytów bankowych zaciągniętych przed laty. Dlatego też będziemy dążyli do tego, by rozwiązać problem zadłużenia w sposób definitywny i mamy nadzieję, że uda się znaleźć płaszczyznę porozumienia z bankami. Tym bardziej, że korzyści z dalszej poprawy sytuacji i rozwoju grupy są w interesie wszystkich stron - mówi prezes Sfinksa.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.