REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Sieci franczyzowe w gastronomii rozwijają się dzięki małym miastom

  • Autor: portalspożywczy.pl, pr
  • Data: 25-08-2014, 10:08
Sieci franczyzowe w gastronomii rozwijają się dzięki małym miastom
Magdalena Piróg, wiceprezes zarządu Da Grasso ds. rozwoju sieci

Jak wynika z raportu „Rynek Gastronomiczny w Polsce 2014", wzrost liczby placówek franczyzowych zanotowało w 2013 roku ponad 44 procent franczyzodawców. Na rozwój pozwoliło im między innymi obniżenie kwoty inwestycji i rozwój placówek franczyzowych w mniejszych miastach.

REKLAMA

Obecność placówek franczyzowych w małych miastach to dobra droga do zwiększenia zasięgu sieci. Nie jest to jednak jedyny plus tego rozwiązania. Małe i średnie miejscowości to przede wszystkim dobry pomysł na rozpoczęcie własnego biznesu. Początkującemu przedsiębiorcy łatwiej będzie otworzyć lokal gastronomiczny w mniejszym, a niżeli w dużym mieście. Start biznesu w dużej miejscowości wiąże się z funkcjonowaniem wśród licznej konkurencji, dlatego jest to bardzo ryzykowne, nawet jeżeli biznes otwiera się pod szyldem dużej marki.

O ile w dużych miastach klienci chętniej korzystają z usług lokali gastronomicznych, o tyle w mniejszych łatwiej o identyfikację klienta z daną marką. Lokal gastronomiczny w małym mieście ma szansę stać się głównym miejscem spotkań i rozrywki dla lokalnej społeczności. Ważne jest w tym przypadku, aby franczyzobiorca angażował się w lokalne imprezy i akcje społeczne. To wzmacnia jego wiarygodność i lojalność wśród regionalnej społeczności oraz pozwala jeszcze bardziej wzmocnić rozpoznawalność wśród klientów.

Wymagania gości lokalu w miastach do 50 tys. mieszkańców są inne niż gusta w dużych aglomeracjach. Preferencje klientów zmieniają się w zależności od regionu. Dlatego w tym przypadku warto pamiętać o osobistym podejściu do klienta i możliwym dostosowaniu oferty do lokalnych wymagań rynku.

Od początku na rozwój właśnie w małych i średnich miejscowościach stawia m.in. sieć Da Grasso. Jak informuje wiceprezes sieci Magdalena Piróg, to na miastach o tej wielkości Da Grasso zbudowało swój obecny zasięg. Da Grasso to obecnie największa w Polsce franczyzowa sieć pizzerii, licząca blisko 200 lokali w 150 miastach. Funkcjonuje na rynku od końca lat 90. W 2013 roku sieć rozpoczęła proces rebrandingu, mający na celu zmianę wizerunku marki, ujednolicenie lokali pod względem wizualnym i jakościowym.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 618) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH