Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieci franczyzowe w gastronomii rozwijają się dzięki małym miastom

  • Autor: portalspożywczy.pl, pr
  • Data: 25-08-2014, 10:08
Sieci franczyzowe w gastronomii rozwijają się dzięki małym miastom
Magdalena Piróg, wiceprezes zarządu Da Grasso ds. rozwoju sieci

Jak wynika z raportu „Rynek Gastronomiczny w Polsce 2014", wzrost liczby placówek franczyzowych zanotowało w 2013 roku ponad 44 procent franczyzodawców. Na rozwój pozwoliło im między innymi obniżenie kwoty inwestycji i rozwój placówek franczyzowych w mniejszych miastach.

Obecność placówek franczyzowych w małych miastach to dobra droga do zwiększenia zasięgu sieci. Nie jest to jednak jedyny plus tego rozwiązania. Małe i średnie miejscowości to przede wszystkim dobry pomysł na rozpoczęcie własnego biznesu. Początkującemu przedsiębiorcy łatwiej będzie otworzyć lokal gastronomiczny w mniejszym, a niżeli w dużym mieście. Start biznesu w dużej miejscowości wiąże się z funkcjonowaniem wśród licznej konkurencji, dlatego jest to bardzo ryzykowne, nawet jeżeli biznes otwiera się pod szyldem dużej marki.

O ile w dużych miastach klienci chętniej korzystają z usług lokali gastronomicznych, o tyle w mniejszych łatwiej o identyfikację klienta z daną marką. Lokal gastronomiczny w małym mieście ma szansę stać się głównym miejscem spotkań i rozrywki dla lokalnej społeczności. Ważne jest w tym przypadku, aby franczyzobiorca angażował się w lokalne imprezy i akcje społeczne. To wzmacnia jego wiarygodność i lojalność wśród regionalnej społeczności oraz pozwala jeszcze bardziej wzmocnić rozpoznawalność wśród klientów.

Wymagania gości lokalu w miastach do 50 tys. mieszkańców są inne niż gusta w dużych aglomeracjach. Preferencje klientów zmieniają się w zależności od regionu. Dlatego w tym przypadku warto pamiętać o osobistym podejściu do klienta i możliwym dostosowaniu oferty do lokalnych wymagań rynku.

Od początku na rozwój właśnie w małych i średnich miejscowościach stawia m.in. sieć Da Grasso. Jak informuje wiceprezes sieci Magdalena Piróg, to na miastach o tej wielkości Da Grasso zbudowało swój obecny zasięg. Da Grasso to obecnie największa w Polsce franczyzowa sieć pizzerii, licząca blisko 200 lokali w 150 miastach. Funkcjonuje na rynku od końca lat 90. W 2013 roku sieć rozpoczęła proces rebrandingu, mający na celu zmianę wizerunku marki, ujednolicenie lokali pod względem wizualnym i jakościowym.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 529) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH