REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Sieci kawiarni stawiają na rozwój. Wierzą w potencjał rynku

  • Autor: PM, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 12-02-2016, 10:54
Sieci kawiarni stawiają na rozwój. Wierzą w potencjał rynku
Rynek markowych kawiarni jest wart około 500 mln zł

Costa Coffee, Starbucks, Green Caffe Nero, So!Coffee – liderzy rynku kawiarnianego w Polsce ufają prognozom wzrostu tego sektora w najbliższych latach i zapowiadają ekspansję oraz otwarcia nowych lokali w 2016 r.

REKLAMA

Jak potwierdzają dane sieci Costa Coffee, rynek markowych kawiarni jest wart około 500 mln zł i dynamicznie się rozwija. W najbliższych latach będzie niezmiennie rósł w tempie ok. 6-7 proc. rocznie. - To znakomita szansa na zintensyfikowaną ekspansję, którą planujemy wykorzystać – przyznaje Andrzej Jackiewicz, dyrektor zarządzający Costy, lidera rynku kawiarnianego w Polsce.

Costa Coffee to sieć około 113 kawiarni w 18 miastach Polski i 194 kawomatów samoobsługowych Costa Express, która powstała na bazie przejętych przez Brytyjczyków lokali Coffeeheaven – symbolu rozwoju rynku kawiarnianego w Polsce. Po ponad rocznym procesie rebrandingu, nowo powstała marka chce walczyć o polskich kawoszy. Te zmiany - jak dodaje Jackiewicz - nie ograniczyły się do zmiany szyldu. W kawiarniach w całej Polsce wprowadzono nowy design, ekspresy do kawy i nowe menu.

Jak zapewnia dyrektor zarządzający Costa Coffee Polska, do końca bieżącego roku finansowego (kończącego się w lutym 2016 r.) w Polsce działać będzie już ok. 115 kawiarni i ok. 210 maszyn vendingowych. W kolejnych latach dynamika rozwoju ma wzrosnąć, czego efektem będzie kilkanaście otwarć kawiarni rocznie.

- W perspektywie 5-6 lat spodziewamy się około dwukrotnego wzrostu naszej sieci kawiarni i około trzykrotnego wzrostu sieci kawomatów, dzięki czemu będziemy docierać do miłośników marki Costa w ponad 800 lokalizacjach w całej Polsce. Chcemy nie tylko utrzymać pozycję lidera, ale przede wszystkim dalej napędzać rozwój rynku - potwierdza Andrzej Jackiewicz.

Rozwój zapowiada także Starbucks, zarządzany w Polsce przez gastronomicznego giganta – spółkę AmRest, która prowadzi około 40 lokali.

- Na polskim rynku widzimy duży potencjał do rozwoju marki Starbucks. Szczególnie pod względem liczby kawiarni przypadających na jednego mieszkańca w naszej części Europy. Planujemy kolejne otwarcia w galeriach handlowych i w pobliżu środków transportu. Oprócz tego poszukujemy atrakcyjnych lokalizacji na osiedlach mieszkaniowych. Nasze doświadczenia w prowadzeniu kawiarni w takich miejscach w innych krajach Europy pokazują, że cieszą się one dużym zainteresowaniem wśród klientów – dodaje.

Jednak – jak zaznacza – sieć nie zamierza brać udział w wyścigu o największą liczbę placówek.  - Otwieramy kawiarnie tam, gdzie jesteśmy oczekiwani i możemy świadczyć usługi na odpowiednim poziomie. Nie ustaniemy w budowaniu świadomości marki – podkreśla Adam Mularuk.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Kawka 12-02-2016, 20:44:
Costa Coffee ma najgorsze produkty z tego zestawienia. Ewidentnie też brakuje kilki słów o Columbus Coffee.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH