Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Firmy spożywcze doceniły HoReCa i ruszyły z walką o ten kanał

  • Autor: Paulina Mroziak, portaspozywczy.pl
  • Data: 12-06-2014, 13:54
Spożywka ruszyła z ostrą walką o dostawy do HoReCa
fot. Fotolia

Nie słabnie entuzjazm firm spożywczych, które upatrują wiele korzyści we współpracy ze sektorem HoReCa - zarówno sprzedażowych, jak i marketingowych. Coraz więcej firm uatrakcyjnia więc oferty dla HoReCa i rusza z ekspansją na tym rynku. Jednak wiele z nich może się spotkać z ofensywną postawą dużych dostawców, którzy ostro bronią swojego "terenu".

Restauratorzy już nie patrzą tylko na cenę i znaną z reklam markę. Wielu z nich stawia na lokalne, świeże surowce, które podkreślą smak potraw, dadzą pewnik jakości oraz wyróżnią lokal na danym rynku. To właśnie spwodowało wysyp mniejszych dostawców z ofertę HoReCa, która stała się solą w oku koncernów. 

Gra toczy się o ogromne pieniądze. I tak na przykład AmRest zmienił dystrybutora w Polsce - z Eurocash na Quick Service Logistics Polska z grupy Meyer Quick Service Logistics. Nowa umowa, która obowiązywać będzie od dnia 30 września 2014 roku do 4 października 2020 r. warta jest ok. 1,5 mld zł. Podobnie jest w przypadku kontraktów dużych sieci z firmami napojowymi. Dla przykładu - pięcioletni kontrakt Sfinks Polska z PepsiCo wart jest minimum 25 mln zł.

Z usług PepsiCo korzysta także sieć Da Grasso. - W przypadku dostaw napojów nie ma zbyt dużej możliwości wyboru - na rynku działają jedynie dwa koncerny, które są w stanie zaoferować kompleksowe dostawy. W branży HoReCa informacje rozchodzą się szybko i mało rzeczy można ukryć. Nie jest więc tajemnicą, że Da Grasso współpracuje z PepsiCo i można łatwo policzyć ile ten kontrakt trwa. Nie jesteśmy jednak zamknięci na zmiany, w związku z tym, za każdym razem kiedy kończy się czas trwania umowy, podejmujemy rozmowy z konkurencją, wybierając najkorzystniejszą ofertę - tłumaczy Magdalena Piróg, wiceprezes sieci.

Przykład agresywnych zachowań dużych koncernów podał Tomasz Iżewski z Warwinu. Ten producent cydru ma spore problemy z wprowadzeniem do lokali gastronomicznych swoich produktów, ponieważ zderza się z oligopolem dużego koncernu piwowarskiego, który także ma w swojej ofercie cydr. - Słyszymy z rynku, że aneksowane są wszystkie umowy z punktami sprzedaży, które mają w ofercie piwo tego producenta, w ten sposób, że wprowadzany jest zakaz sprzedaży cydru innej marki niż ta należąca do koncernu. Restauratorzy muszą się na to zgodzić, jeśli chcą utrzymać warunki zakupu danych piw - mówi prezes Warwinu.

Takie rozwiązania mogą być uzasadnione, zwłaszcza, że obecnie największe perspektywy wzrostu sprzedaży wielu kategorii ma właśnie sektor HoReCa. W przypadku sprzedaży alkoholu kanał gastronomiczny stanowi ok. 5 proc. sprzedaży w Polsce. Firmy piwowarskie deklarują, że HoReCa stanowi nawet 10 proc. przychodów tych podmiotów.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 458) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH