Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Starbucks podsumowuje lato, szuka nowych eko rozwiązań

Starbucks, obecny w niemalże każdym kraju Europy i na świecie, od 10 lat kształtuje proekologiczne nawyki Polaków. Znana kawiarnia m.in. zachęca do zminimalizowania zużycia plastiku i rezygnacji z jednorazowych kubków. To jednak nie jedyne działanie Starbucks w duchu idei Less Waste. Aby zmniejszyć swój wpływ na środowisko, firma nieustannie szuka eko rozwiązań, które pozwolą podróżować i cieszyć się wakacjami z czystym sumieniem.

Starbucks podsumowuje lato, szuka nowych eko rozwiązań
fot. materiały prasowe

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 30-08-2019, 10:01

Po długiej przerwie wakacyjnej, Polacy wracają do pracy ze świeżą energią. Może to dobry moment, aby wdrożyć w życie kilka proekologicznych zasad? Starbuck od lat zachęca swoich Gości, aby dbali o środowisku. W swoich kawiarniach, które można znaleźć w większości stolic i dużych miast, znana marka oferuje kubki wielorazowego użytku i tumblery, a także praktyczne torby, które pozwolą ograniczyć tony plastikowych butelek i pozbyć się milionów jednorazowych siatek.

- Z roku na rok zauważamy, że coraz więcej Gości Starbucks przychodzi do kawiarni z własnym tumblerem lub reusable cup – mówi Kasia Pijanowska, Brand Manager Starbucks Polska.

– Bardzo chcemy, aby nasi Goście myśleli o środowisku i w ramach naszych możliwości, namawiamy ich do rezygnacji z plastikowych opakowań. W każdym kraju prowadzimy akcję Bring Your Own Tumbler, w ramach której przyznajemy zniżkę za zakup napoju we własnym kubku. W tym roku z okazji naszych 10. urodzin w Polsce rozdaliśmy 10 tysięcy wielorazowych kubków i przygotowaliśmy konkurs, w którym 10 osób wygrało złoty tumbler z limitowanej edycji. Tumbler utrzymuje ciepło, więc jest idealnym pomysłem nie tylko na lato, ale też na chłodniejsze jesienne dni. Szczególnie, kiedy do oferty wchodzi Pumpkin Spice Latte – dodaje.

Starbucks szuka nowych eko rozwiązań

Jako globalna firma, Starbucks codziennie obsługuje miliony Gości. Zdając sobie sprawę ze skali swojej działalności, znana kawiarnia nieustannie poszukuje nowych eko rozwiązań, dzięki którym uda jej się zmniejszyć swój wpływ na środowisko. Z tą myślą w 2018 roku firma wraz z Closed Loop Partners i Konsorcjum NextGen, rozpoczęła globalny konkurs NextGen Cup Challenge. Celem inicjatywy jest odkrycie metody na wytwarzanie biodegradowalnego jednorazowego kubka, który całkowicie podda się recyklingowi.

W tym roku, po kilku miesiącach opracowywania koncepcji, spośród prawie 500 zgłoszeń, organizatorzy wybrali 12 finalistów, dla których NextGen przeznaczył granty o łącznej sumie 10 milionów dolarów. Wśród wybranych zgłoszeń znalazły się takie pomysły, jak chociażby kubek wykonany z materiału opartego na roślinach, który rozłoży się nawet w słonej wodzie. Jednak na ostateczny rezultat konkursu trzeba jeszcze chwilę poczekać. Docelowo zwycięski projekt powinien być dostępny dla całej branży spożywczej i powinien rozwiązać problem jednorazowych opakowań. Do tej pory  najlepiej jednak zaopatrzyć się w kubek wielorazowego użytku.

Aktualnie Starbucks na lotnisku Gatwick w Londynie testuje też nowe rozwiązanie, w ramach którego Goście kawiarni otrzymują darmowe kubki reusable cup. Po ich opróżnianiu, kubki można łatwo oddać przed wejściem na pokład samolotu w jednym z pięciu punktów na terenie lotniska. W programie bierze udział 2 tysiące reusable cups, które w założeniu mają zastąpić 7 tysięcy papierowych kubków. Za zakup napoju w papierowym kubku, Goście dopłacają 5 pensów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

kawiarnie RSS ALERT    /    Starbucks RSS ALERT    /    Starbucks Polska RSS ALERT    /    Katarzyna Pijanowska RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.254.12
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.