Starbucks stawia na personalizację napojów i ofertę świeżych produktów

Marka Starbucks stara się wyróżnić na rynku możliwością personalizacji napojów. Poza różnymi rodzajami mleka, klienci mogą urozmaicać swój napój, dodając shot espresso, topping czy syrop. W przyszłym roku sieć planuje m.in. wzbogacać ofertę świeżych produktów.
Jak mówią przedstawiciele sieci, Polska jest jednym z najbardziej konkurencyjnych rynków kawiarnianych w naszej części Europy. Wiąże się to z obecnością wielu marek oraz dużą liczbą lokali. Rośnie także świadomość i wiedza na temat rodzajów kawy i jej przyrządzania. Kawiarnie sieciowe, poprzez swoje lokalizacje i ofertę, wpisują się także w trend wygody i dostępności. Dodatkowo, Polacy lubią i poszukują produktów markowych, z którymi mogą się identyfikować.
W ubiegłym roku marka wprowadziła do oferty produkty wegańskie i bezglutenowe. W styczniu 2016 roku, jako pierwsza sieć w Polsce, Starbucks dodał opcję wyboru mleka kokosowego do kawy (mleko sojowe i bezglutenowe były już dostępne wcześniej). W tym samym czasie, sieć poszerzyła również ofertę o codziennie rano przygotowywane przez baristów propozycje na śniadanie i lunch. Jak zapowiada sieć, segment ten będzie systematycznie rozwijany.
Starbucks rozwija też aplikację mobilną będącą elementem programu lojalnościowego My Starbucks Rewards. Narzędzie to umożliwia płatność telefonem za zakupy w kawiarniach.
Sieć kawiarni Starbucks w Polsce liczy obecnie 49 lokali w dziewięciu największych miastach w kraju (Warszawa, Kraków, Katowice, Wrocław, Poznań, Szczecin, Łódź, Gdańsk i Gdynia). W okresie letnim marka uruchamia dodatkowo dwie kawiarnie sezonowe, usytuowane w atrakcyjnych turystycznie, nadmorskich miejscowościach (Gdynia i Sopot). Do końca tego roku planowane jest jeszcze otwarcie kilku kawiarni w Warszawie, Poznaniu i Krakowie.
Według badan Cafe Monitor ARC Rynek i Opinia z 2016 roku, Starbucks jest najpopularniejszą marką na polskim rynku kawiarnianym. Ponadto, w odniesieniu do 2015 roku, marka nie tylko utrzymuje pozycję lidera, ale także notuje wzrost spontanicznej rozpoznawalności i to o siedem punktów procentowych.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!