Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Strategia Polskiego Jadła: Chcemy kupować fabryki artykułów mącznych oraz garmażeryjno-mięsnych

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-02-2012, 14:35
Strategia Polskiego Jadła: Chcemy kupować fabryki artykułów mącznych oraz garmażeryjno-mięsnych
Jan Kościuszko, prezes Polskiego Jadła SA

Zarząd spółki Polskie Jadło SA przyjął strategię rozwoju, która poza rozwojem dotychczas prowadzonej działalności, będzie oparta na zakupie małych i średnich przedsiębiorstw operujących w sektorze produkcyjno-gastronomicznym celem wzmocnienia w ten sposób potencjału wytwórczego przy jednoczesnej optymalizacji kosztów produkcji.

- Realizując tą strategię spółka zamierza nabyć od jednego do trzech małych zakładów produkcyjnych posiadających pełne certyfikaty, w tym eksportowe, operujących w sektorze wytwórczym artykułów mącznych oraz garmażeryjno-mięsnych. Planami zakupów w tym trybie objęte mogą być również przedsiębiorstwa w formie przydrożnych restauracji i barów wymagających modernizacji a operujących w sektorze gastronomii przydrożnej - tak swoich planach informuje Polskie Jadło w opublikowanej strategii.

Jak tłumaczy spółka, dynamiczny rozwój tego właśnie sektora mieści się w długofalowej strategii spółki w segmencie gastronomii. Dlatego w planach jest uruchamianie nowych lokali Pit Stop Bar oraz Gościńce Polskie Jadło oraz kontynuowanie dostaw do 96 stacji Lotos na zasadach wyłączności mini pierogów pod marką Pierożkowy Kubek stanowiący alternatywę dla sprzedawanych w tym segmencie rynku hot dogów.

- Dynamiczny rozwój całego projektu gastronomicznego może zostać w istotny sposób powiększony przez prowadzenie akwizycji w formie zakupu istniejących już przedsiębiorstw lub ich zorganizowanej części w branży gastronomicznej. Po nabyciu tych przedsiębiorstw, a następnie po ich gruntownej modernizacji, spółka zamierza zbywać zakupione uprzednio poszczególne restauracje wraz z umowami franczyzowymi obejmującymi prowadzenie w nich działalności w ramach udzielonej franszyzy potencjalnym nabywcom, do których ponadto spółka mogłaby realizować dostawy produktowe - napisano w strategii.

Opublikowanie strategii jest odpowiedzią na komunikat Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych, które zarzuca spółce Polskie Jadło braki formalne i zbyt ogólne sformułowania w treści projektów uchwał na NWZA zwołane na 25 lutego br.

Polskie Jadło SA zanotowała w III kwartale 2011 r. zysk netto w wysokości 0,7 mln zł, a za trzy kwartały br. - 1,1 mln zł w porównaniu ze stratą 1,4 mln zł w analogicznym okresie ub.r. Zysk operacyjny za III kwartał wyniósł 0,9 mln zł, a za 9 miesięcy - 0,6 mln zł (0,2 mln zł rok wcześniej). Przychody Polskiego Jadła w okresie lipiec-wrzesień br. to 3,3 mln zł wobec 1,1 mln zł w III kw. 2010 r., a od początku roku do końca września - 7,1 mln zł w porównaniu z 2,3 mln zł w analogicznym okresie ub.r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH