Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Street food w Polsce: 7 pytań na podsumowanie roku (GALERIA ZDJĘĆ)

  • Autor: AW/portalspozywczy.pl
  • Data: 05-01-2018, 20:17
Street food w Polsce: 7 pytań na podsumowanie roku (GALERIA ZDJĘĆ)
fot.: blog streetfoodpolska.pl

– Polski rynek street foodowy jest nie tylko jednym z najdynamiczniej się rozwijających, ale i najbardziej różnorodnym. Być może pewne trendy przychodzą do nas z opóźnieniem, albo w ogóle się nie przyjmują, ale naprawdę nie mamy się czego wstydzić, bo przekrój oferowanego w Polsce street foodu jest tak duży, że wiele krajów europejskich mogłoby się od nas uczyć – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Żorż Ponimirski, założyciel bloga Street Food Polska.

Portalspozywczy.pl: Jak rozwija się street food w Polsce? Jaki był ubiegły rok pod kątem rozwoju oferty jedzenia na mieście?

Żorż Ponimirski, założyciel bloga Street Food Polska: Jest coraz lepiej. Coraz więcej ludzi zaczyna rozumieć, że street food nie musi być kojarzony z podłą, odmrażana i odgrzewaną w mikrofalówce zapiekanką, ale że ta zapiekanka może być robiona z bułki na zakwasie od lokalnego piekarza, że składniki na wierzch także mogą być pozyskiwane lokalnie, są świeże i smaczne. Że street food to także smaki Azji, Ameryki czy Europy i w tej chwili, głównie w najwiekszych miastach, można dostać właściwie każdy rodzaj street foodu. Pojawiło się kilka nowych, godnych uwagi food trucków, które pokazały, że nawet oklepane i dobrze znane dania można podać inaczej, a także trucki z nieoferowanym dotąd jedzeniem. Oczywiście nadal częściej zobaczymy „na mieście” kogoś idącego z burgerem czy kebabem w ręce, ale równocześnie dla tych, którzy chcą zjeść coś innego, choć nadal street foodowego, powstaje coraz więcej alternatyw.

Jakiego typu wydarzenia najprężniej się rozwijają? Zloty food trucków, nocne markety, jedzenie w halach czy może coś jeszcze innego?

Na pewno zloty food trucków. Nocne markety są na razie domeną największych miast i stosunkowo nowym zjawiskiem. Food trucki natomiast docierają coraz śmielej nawet do małych miejscowości.

Czy jakość oferty food trucków się polepsza czy pogarsza?

Rynek weryfikuje i wymusza zmiany. Jest coraz lepiej, choć nadal niestety zdarza się, że food trucka otwiera nie osoba, dla której gotowanie to pasja, tylko ktoś nastawiony na szybki zysk. Na szczęście konsumenci są coraz bardziej świadomi i wymagający i te słabe trucki najczęściej kończą żywot po jednym, góra dwóch sezonach.

Jakie jedzenie było modne w 2017 roku?

Na pewno był boom na szeroko pojętą kuchnię azjatycką. Tryumfy święcił Akita Ramen, który doskonale wpasował się w trendy i potrzeby, przy okazji doskonale karmiąc i gromadząc przed swoim truckiem długaśne kolejki miłośników ramenu. Ale też trucki serwujące pad thai, koreańskie bulgogi, indyjskie curry czy azjatyckie kanapki miały w zeszłym roku ogromne powodzenie.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 798) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH