Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Szlaki kulinarne idealnym uzupełnieniem turystyki regionalnej

  • Autor: PAP
  • Data: 24-09-2016, 12:06

Eksperci podkreślają, że powstające w Polsce nowe szlaki kulinarne są idealnym uzupełnieniem tradycyjnej formy turystyki regionalnej.

Magnesy z lokalnymi zabytkami, kubki, długopisy czy latarki z herbem miasta, mimo, że nadal chętnie wykorzystywane w promocji przez samorządy, swoje złote lata mają już za sobą. Jak powiedział PAP wicemarszałek województwa wielkopolskiego Krzysztof Grabowski, w ostatnim czasie to właśnie smak i dziedzictwo kulinarne regionu jest najlepszym i najbardziej atrakcyjnym "produktem turystycznym i promocyjnym".

"Wielkopolanie mogą być dumni z wielu lokalnych produktów; pasztetów i salcesonów grodziskich, wielkopolskiego sera smażonego, miodów wielkokwiatowych, naturalnych lodów, czy tradycyjnych napoi alkoholowych" - mówił Grabowski.

Wśród największych "atrakcji kulinarnych" Wielkopolski wymienić należy także m.in. Rogale Świętomarcińskie, pyry z gzikiem oraz gęsinę. Swoje smaki promocyjne ma także słynący z pierników Toruń, znana z kartaczy Suwalszczyzna, czy Mazowsze, które na imprezach targowych promuje się hasłem "Mazowsze Pachnące Papryką".

Grabowski zaznaczył, że "regionalne smaki są w stanie zachęcić do odwiedzenia danego regionu i przyciągać odwiedzających (…) Co ważne, poza promowaniem całego regionu dzięki lokalnym smakom, widzimy, że również powiaty dostrzegają konieczność i potrzebę promocji swoich produktów w jeszcze większy sposób" - podkreślił.

Poza dużymi miastami, w których powstają szlaki kulinarne, smak doceniają także mniejsze miejscowości. Władze wielkopolskiego Kalisza od początku roku promują miasto tradycyjnymi andrutami, czyli słodkawymi, cienkimi waflami wypiekanymi w Kaliszu od początku XIX w.

Skuteczność wykorzystywania smaku w promocji regionu potwierdzają organizacje turystyczne, które wskazują turystykę kulinarną jako alternatywę i uzupełnienia do tradycyjnych form zwiedzania.

"Kierując się własnym podniebieniem często podróżujemy za danym smakiem, nierzadko dopiero później wybieramy destynację. Jeśli kogoś fascynuje kuchnia śródziemnomorska będzie szukał państw w rejonie morza Śródziemnego. Jeśli natomiast ktoś preferuje piwo i kuchnię około piwną, będzie się zastanawiał czy np. Octoberfest nie jest dla niego idealnym celem podróży. I coraz częściej kolejność jest właśnie taka" - powiedział Jakub Pindych z Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej (PLOT).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 484) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH