Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

TastePoland na FoodShow: Turystyka kulinarna szansą na rozwój lokalnych społeczności

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 22-03-2018, 12:23
TastePoland na FoodShow: Turystyka kulinarna szansą na rozwój lokalnych społeczności
Wojtek Osiński, konsultant turystyki kulinarnej, autor bloga TastePoland

– Turystyka kulinarna jest szansą na rozwój danej społeczności. To wszystko zaczyna się np. w ogrodzie u sadownika, a powinno się skończyć u turysty kulinarego na talerzu – mówił Wojtek Osiński, konsultant turystyki kulinarnej, autor bloga TastePoland podczas debaty "Mała kulinarna ojczyzna – klienci chcą jeść to, co najlepsze w okolicy".

–  Polska turystyka kulinarna się zmienia. Od blisko 4 lat bardzo intensywnie podróżuję po Polsce i widzę, że coraz częściej pojawiają się naprawdę ciekawe koncepty –  mówił Wojtek Osiński podczas debaty "Mała kulinarna ojczyzna – klienci chcą jeść to, co najlepsze w okolicy".

Jak przyznał, na przestrzeni ostatnich lat bardzo dobrze rozwinęła się oferta premium, głównie turystyka związana ze SPA i Wellnes, w której dobra lokalna kuchnia staje się częścią doświadczenia. –Kwestia budowania doświadczeń jest dzisiaj kluczowa w turystyce kulinarnej. Chcemy coś przeżyć, a nie tylko zjeść. Wellness i SPA bardzo dobrze się w to wpisują – tłumaczył autor bloga Taste Poland.

Prelegent zwrócił uwagę na grupę milenialsów, czyli pokolenie urodzone pomiędzy 1980 r. a 2000 r., które ma zupełnie inny stosunek do jedzenia. Jak podkreślił, milenialsi coraz częściej zastanawiają się, gdzie można dobrze zjeść, np. gdzie spróbować najbardziej oryginalnego ramenu. Niektórzy konsumenci są nawet w stanie oszczędzać, żeby pójść do luksusowej restauracji na pięciodaniowy posiłek. – U nas oferta dla milenialsów bardzo dynamicznie się rozwija, szczególnie w dużych miastach, jak Warszawa. Można pójść na food tour, na targi śniadaniowe, do hal targowych, takich jak Hala Koszyki – wyjaśnił doradca turystyki kulinarnej.

Wojtek Osiński podkreślił również rozwój oferty dla rodzin z dziećmi. Przyznał, że jeszcze niedawno rodziny z dziećmi nie były szczególnie mile widziane w restauracjach. Dziś nie dość, że restauracje oferują spersonalizowane menu, to inwestują w małe placyki zabaw, a młodszym gościom proponują np. kredki i malowanki, by nie nudzili się podczas dłuższego pobytu.

Prelegent Food Show 2018 zwrócił uwagę na potrzebę eksponowania produktów lokalnych w supermarketach oraz na rolę budowania marki przez miejsca związane z turystyką kulinarną. Zaakcentował znaczenie takich inwestycji dla lokalnych społeczności.

– Turystyka kulinarna jest szansą na rozwój danej społeczności. To wszystko zaczyna się np. w ogrodzie u sadownika, a powinno się skończyć u turysty kulinarnego na talerzu – apelował.

Wspomniał, że choć jako Polska chwalimy się niektórymi produktami (np. jabłkami), to należy iść dalej i pomyśleć, jak je przetworzyć w celu szerszej sprzedaży. – Trzeba myśleć, jak tworzyć wartość dodaną z pewnego rodzaju produktu. Świetnie, że mamy jagnięcinę ze znakiem pochodzenia, ale takie jagnię ciężko zabrać do domu. Gdyby zrobić z tego kiełbasę czy kabanosy, dużo prościej byłoby to dalej sprzedawać. To od lokalnej społeczności zależy, co się z tym stanie – tłumaczył.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 524) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH