Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

TastePoland na FoodShow: Turystyka kulinarna szansą na rozwój lokalnych społeczności

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 22-03-2018, 12:23
TastePoland na FoodShow: Turystyka kulinarna szansą na rozwój lokalnych społeczności
Wojtek Osiński, konsultant turystyki kulinarnej, autor bloga TastePoland

– Turystyka kulinarna jest szansą na rozwój danej społeczności. To wszystko zaczyna się np. w ogrodzie u sadownika, a powinno się skończyć u turysty kulinarego na talerzu – mówił Wojtek Osiński, konsultant turystyki kulinarnej, autor bloga TastePoland podczas debaty "Mała kulinarna ojczyzna – klienci chcą jeść to, co najlepsze w okolicy".

–  Polska turystyka kulinarna się zmienia. Od blisko 4 lat bardzo intensywnie podróżuję po Polsce i widzę, że coraz częściej pojawiają się naprawdę ciekawe koncepty –  mówił Wojtek Osiński podczas debaty "Mała kulinarna ojczyzna – klienci chcą jeść to, co najlepsze w okolicy".

Jak przyznał, na przestrzeni ostatnich lat bardzo dobrze rozwinęła się oferta premium, głównie turystyka związana ze SPA i Wellnes, w której dobra lokalna kuchnia staje się częścią doświadczenia. –Kwestia budowania doświadczeń jest dzisiaj kluczowa w turystyce kulinarnej. Chcemy coś przeżyć, a nie tylko zjeść. Wellness i SPA bardzo dobrze się w to wpisują – tłumaczył autor bloga Taste Poland.

Prelegent zwrócił uwagę na grupę milenialsów, czyli pokolenie urodzone pomiędzy 1980 r. a 2000 r., które ma zupełnie inny stosunek do jedzenia. Jak podkreślił, milenialsi coraz częściej zastanawiają się, gdzie można dobrze zjeść, np. gdzie spróbować najbardziej oryginalnego ramenu. Niektórzy konsumenci są nawet w stanie oszczędzać, żeby pójść do luksusowej restauracji na pięciodaniowy posiłek. – U nas oferta dla milenialsów bardzo dynamicznie się rozwija, szczególnie w dużych miastach, jak Warszawa. Można pójść na food tour, na targi śniadaniowe, do hal targowych, takich jak Hala Koszyki – wyjaśnił doradca turystyki kulinarnej.

Wojtek Osiński podkreślił również rozwój oferty dla rodzin z dziećmi. Przyznał, że jeszcze niedawno rodziny z dziećmi nie były szczególnie mile widziane w restauracjach. Dziś nie dość, że restauracje oferują spersonalizowane menu, to inwestują w małe placyki zabaw, a młodszym gościom proponują np. kredki i malowanki, by nie nudzili się podczas dłuższego pobytu.

Prelegent Food Show 2018 zwrócił uwagę na potrzebę eksponowania produktów lokalnych w supermarketach oraz na rolę budowania marki przez miejsca związane z turystyką kulinarną. Zaakcentował znaczenie takich inwestycji dla lokalnych społeczności.

– Turystyka kulinarna jest szansą na rozwój danej społeczności. To wszystko zaczyna się np. w ogrodzie u sadownika, a powinno się skończyć u turysty kulinarnego na talerzu – apelował.

Wspomniał, że choć jako Polska chwalimy się niektórymi produktami (np. jabłkami), to należy iść dalej i pomyśleć, jak je przetworzyć w celu szerszej sprzedaży. – Trzeba myśleć, jak tworzyć wartość dodaną z pewnego rodzaju produktu. Świetnie, że mamy jagnięcinę ze znakiem pochodzenia, ale takie jagnię ciężko zabrać do domu. Gdyby zrobić z tego kiełbasę czy kabanosy, dużo prościej byłoby to dalej sprzedawać. To od lokalnej społeczności zależy, co się z tym stanie – tłumaczył.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 362) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.