Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tomek Woźniak na FRSiH 2017: Często nie jemy tego, co sami chcemy, tylko to, co jedzą inni

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 10-11-2017, 19:29
Tomek Woźniak na FRSiH 2017: Często nie jemy tego, co sami chcemy, tylko to, co jedzą inni
Tomek Woźniak, trendsetter kulinarny, fot. PTWP

- Za popularność streetfoodu w Polsce odpowiadają jego autentyczność, lokalność, szybkość obsługi i niższa cena. Poza tym street food super wygląda w social mediach - mówił Tomek Woźniak, trendsetter kulinarny podczas sesji tematycznej "Pokolenie millenialisów, Henryków, XYZ – nowe style zakupowe konsumentów" w ramach Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2017.

Tomek Woźniak uważa, że dzisiejsi millenialsi nie muszą kupować samochodu ani mieszkania, dzięki czemu mają pieniądze na trendy żywnościowe, które nie są tanie.

- Możemy pozwolić sobie na rameny, hummus, burgery. Tak jest też zagranicą. Nasza przyszłość to mieszkania bez kuchni, jedzenie na mieście i zamawianie do domu. Mamy mało czasu, chcemy jeść różnorodnie, a nasze zdolności kulinarne czasem nie odpowiadają naszym potrzebom. Millenialsi dużo podróżują, przywożą stamtąd smaki, chcą wszystkiego doświadczyć tu i teraz - dodał.

Pytany o popularność streetfoodu w Polsce i jego przenikanie do tzw. mainstreamu, Woźniak odparł, że główną rolę odgrywa autentyczność, lokalność, szybkość obsługi i niższa cena.

- Street food super wygląda w social mediach. Nie zawsze jemy to, co chcemy, tylko to, co jedzą inni i to się tak nakręca. Stajemy się coraz bardziej wymagający, na co odpowiadają sieci dystrybucji, dzięki czemu street food trafia do marketów. Później te trendy stają się komercyjne, a tego millenialsi oczekują, bo chcą dostępności, którą daje nam technologia - dodał.

Woźniak uważa, że gotowanie stało się dziś przyjemnością, dzięki czemu coraz więcej wychodzimy jeść "na mieście".

- Restauracji przybywa, ponieważ rynek rozwija się dynamicznie. Każdego miesiąca otwiera się kilka lokali, inne się zamykają. Z badań wynika, że ci co chodzą, chodzą do restauracji coraz częściej. Tych nowych przybywa stopniowo mniej. Na Zachodzie istnieją już całe sieci convenience, które mają w swoim asortymencie wyłącznie dania gotowe robione na miejscu. Takie jedzenie jest potrzebne i nie są tylko pierogi czy kanapki. Oczywiście, asortyment często się zmienia, często 'lifetime' tych dań jest krótki, bo i trend jest krótki - dodał.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 912) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH