Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Tomek Woźniak na FRSiH 2017: Często nie jemy tego, co sami chcemy, tylko to, co jedzą inni

- Za popularność streetfoodu w Polsce odpowiadają jego autentyczność, lokalność, szybkość obsługi i niższa cena. Poza tym street food super wygląda w social mediach - mówił Tomek Woźniak, trendsetter kulinarny podczas sesji tematycznej "Pokolenie millenialisów, Henryków, XYZ – nowe style zakupowe konsumentów" w ramach Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2017.

Tomek Woźniak na FRSiH 2017: Często nie jemy tego, co sami chcemy, tylko to, co jedzą inni
Tomek Woźniak, trendsetter kulinarny, fot. PTWP

Tomek Woźniak uważa, że dzisiejsi millenialsi nie muszą kupować samochodu ani mieszkania, dzięki czemu mają pieniądze na trendy żywnościowe, które nie są tanie.

- Możemy pozwolić sobie na rameny, hummus, burgery. Tak jest też zagranicą. Nasza przyszłość to mieszkania bez kuchni, jedzenie na mieście i zamawianie do domu. Mamy mało czasu, chcemy jeść różnorodnie, a nasze zdolności kulinarne czasem nie odpowiadają naszym potrzebom. Millenialsi dużo podróżują, przywożą stamtąd smaki, chcą wszystkiego doświadczyć tu i teraz - dodał.

Pytany o popularność streetfoodu w Polsce i jego przenikanie do tzw. mainstreamu, Woźniak odparł, że główną rolę odgrywa autentyczność, lokalność, szybkość obsługi i niższa cena.

- Street food super wygląda w social mediach. Nie zawsze jemy to, co chcemy, tylko to, co jedzą inni i to się tak nakręca. Stajemy się coraz bardziej wymagający, na co odpowiadają sieci dystrybucji, dzięki czemu street food trafia do marketów. Później te trendy stają się komercyjne, a tego millenialsi oczekują, bo chcą dostępności, którą daje nam technologia - dodał.

Woźniak uważa, że gotowanie stało się dziś przyjemnością, dzięki czemu coraz więcej wychodzimy jeść "na mieście".

- Restauracji przybywa, ponieważ rynek rozwija się dynamicznie. Każdego miesiąca otwiera się kilka lokali, inne się zamykają. Z badań wynika, że ci co chodzą, chodzą do restauracji coraz częściej. Tych nowych przybywa stopniowo mniej. Na Zachodzie istnieją już całe sieci convenience, które mają w swoim asortymencie wyłącznie dania gotowe robione na miejscu. Takie jedzenie jest potrzebne i nie są tylko pierogi czy kanapki. Oczywiście, asortyment często się zmienia, często 'lifetime' tych dań jest krótki, bo i trend jest krótki - dodał.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Tomek Woźniak RSS ALERT    /    FRSiH 2017 RSS ALERT    /    Forum Rynku Spożywczego i Handlu RSS ALERT    /    street food RSS ALERT    /    convenience RSS ALERT    /    Milenialsi RSS ALERT    /    millenialsi RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.146.195.24
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.