Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Trend comfort food szturmem podbija restauracyjne karty dań

Zupa pomidorowa, placek drożdżowy i inne tradycyjne przeboje domowej kuchni szturmem podbijają restauracyjne karty dań zastępując wykwintne dania kuchni zagranicznej. Restauratorzy, którzy pójdą w ślad za trendem comfort food mogą zacierać ręce.

Trend comfort food szturmem podbija restauracyjne karty dań
fot. unsplash.com

Comfort food to tradycyjnie przygotowane potrawy, budzące dobre skojarzenia z dzieciństwem i rodzinnym domem - jednym słowem: jedzenie poprawiające nastrój. Modę na comfort food lansują miedzy innymi gwiazdy brytyjskich programów kulinarnych Nigella Lawson i Jamie Oliver, a w Polsce Tomasz Jakubiak. Wszyscy upatrują w gotowaniu w domowym zaciszu i cieszeniu się przygotowanymi potrawami głębokiej psychologicznej i społecznej wartości. W ich programach telewizyjnych i książkach liczy się prostota i nieskrępowana radość z gotowania, konsumowania i karmienia. Największym zainteresowaniem cieszą się przepisy na dania tradycyjne i dobrze znane od pokoleń.

Michał Orłowski, szef kuchni, ekspert marki Royal Catering firmy expondo, rosnącej popularności domowych posiłków upatruje w trybie życia współczesnego społeczeństwa w Europie. – Zawrotnie szybkie tempo życia, mnóstwo obowiązków, spraw i projektów powoduje, że na co dzień stykamy się z coraz większą liczbą bodźców. Po długim dniu pełnym wrażeń i w weekendy nie zawsze mamy już siłę i ochotę na próbowanie nowego. Coraz częściej poszukujemy spokoju, ciepła, bezpieczeństwa – także w sferze jedzenia. Nie bez powodu firmy cateringowe i firmowe jadłodajnie coraz częściej zamiast sushi, kuchni tajskiej czy orientalnej oferują potrawy dobrze znane Polakom: domowe zupy, kotlety z ziemniakami i surówką, kompoty. Przedsiębiorcy zaobserwowali, że w przerwie na lunch pomiędzy stresującą gonitwą ze spotkania na spotkanie a raportami, szukamy chwili wytchnienia oraz namiastki ciepła, kojarzonej z domem. Czy z domem bardziej kojarzy nam się indyjski ramen, czy swojska pomidorówka? Odpowiedź jest oczywista – mówi Michał Orłowski.

Jakie smaki kojarzą nam się z beztroską, ciepłem i bezpieczeństwem? – Jak pokazują badania i ankiety, comfort food to dla Polaków przede wszystkim smak rosołu, zupy pomidorowej, kotleta mielonego, kopytek, czekoladowego budyniu, ciasta drożdżowego, kakao i jajecznicy – mówi Michał Orłowski. – Comfort food to jednocześnie smak modnej ostatnio prostoty i lokalności. Co ciekawe, swojskiego jedzenia Polacy szukają coraz częściej nie tylko we własnej kuchni, lecz także w restauracji. Dzięki prostocie i lokalnym pochodzeniu składników, mądrze skomponowane menu pozwoli restauratorowi oferować swoim gościom smaczne, zdrowe dania, a jednocześnie osiągnąć większe zyski – uważa Michał Orłowski.

więcej informacji:

comfort food RSS ALERT    /    Royal Catering RSS ALERT    /    trendy kulinarne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.23.234.7
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.