Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Trend convenience na rynku dostaw jedzenia

Współcześni konsumenci żyją coraz szybciej, a tempo ich życia sprawia, że szczególnie cenią rozwiązania, które są od razu pod ręką i pozwalają zaoszczędzić czas. Stąd rosnące znaczenie trendu convenience, czyli stawiania przede wszystkim na wygodę, jakość i dostępność „tu i teraz”. Trend ten wpływa na zmianę oblicza branży spożywczej, także rynku dostaw jedzenia.

Trend convenience na rynku dostaw jedzenia
fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 03-07-2018, 10:29

Firma Mintel już w ubiegłorocznym raporcie „Globalne trendy na rynku żywności i napojów 2017” dostrzegła szczególne znaczenie czasu również przy przygotowywaniu posiłków. Eksperci zauważyli, że nakłady czasowe wymagane do przygotowania jedzenia stają się dla konsumentów tak samo ważne, jak wartości odżywcze i skład produktów. Argumentem decydującym o zakupie żywności jest więc to, ile czasu będzie trwało jej przygotowanie lub ile czasu, korzystając z konkretnego rozwiązania, będzie można zyskać.

Rośnie popularność produktów on-the-go, które można wszędzie ze sobą zabrać, wysokiej jakości półproduktów, które przyspieszają przygotowanie posiłków (np. gotowe, umyte mieszanki warzyw i owoców) czy też jedzenia zamawianego, które może być dostarczone we wskazane miejsce, w określonym czasie.

Odpowiadając na globalne trendy, wyróżnić można kilka obszarów, w których branża dostaw jedzenia może się rozwijać. Pierwszym z nich jest technologia umożliwiająca złożenie zamówienia z dowolnego miejsca – za pośrednictwem platformy internetowej czy aplikacji mobilnej, na podstawie wiarygodnych rekomendacji i dokonanie szybkiej płatności. Drugi to sieć dystrybucji, czyli dostępność różnych restauracji w miejscach, z których zamawiają klienci. Trzecim obszarem jest zaś dostawa rozumiana jako najkrótszy, przewidywalny czas, w jakim posiłek trafi do zamawiającego – mówi Bartosz Sala, prezes PizzaPortal.pl.

Jak dodaje, na rynku dostaw jedzenia obecnie dominują dwa modele. Pierwszym z nich jest tradycyjny model marketplace, w którym firma oferująca rozwiązania do zamawiania jedzenia online jest pośrednikiem między konsumentem, a restauracją, jednak nie ma bezpośredniego wpływu na jakość i czasowość dostawy. Drugi model, który rozwija się od niedawna, to dostawy przez własną flotę, gwarantujące czas dostawy, ale wymagające określonych nakładów w jej logistykę i transport.

– Zauważamy, że jest coraz większa grupa ludzi, dla których czas dostawy ma szczególne znaczenie. Chcą, by zamówione jedzenie niemal od razu trafiło pod ich drzwi. Mając to na uwadze, PizzaPortal.pl w ubiegłym roku zaczęła testować dostawy w 30 minut, korzystając z własnej floty. Pod koniec listopada pilotażowo wprowadziliśmy taką usługę we Wrocławiu na terenie Pasażu Grunwaldzkiego i wyniki są bardzo obiecujące. Dzięki temu możemy wprowadzić model hybrydowy, łączący bycie pośrednikiem i własną flotę, żeby klient mógł wybrać dowolną restaurację jeśli ma czas, a jeśli potrzebuje dostawy szybko, może skorzystać z tej oferowanej przez nas – dodaje Bartosz Sala.  

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

PizzaPortal.pl RSS ALERT    /    delivery RSS ALERT    /    Bartosz Sala RSS ALERT    /    convenience RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Konsument 2018-07-03 10:47:34
    Dlaczego przy rozwijaniu systemu dostaw nie mówi się o bezpieczeństwie żywności i zachowaniu ciągu chłodniczego w przypadku sałatek, soków oraz sushi? Czy Klientów nie interesuje w jakich warunkach ich posiłek był przewożony?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.81.117.68
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.