Turystyka kulinarna jednym z priorytetów Ministerstwa Sportu i Turystyki
31 marca 2017 roku w siedzibie Ministerstwa Sportu i Turystyki Minister Witold Bańka spotkał się z Don Rafaelem Ansónem Oliartem, założycielem prestiżowego rankingu The World’s 50 Best Restaurants by San Pellegrino, pozycjonującego najlepsze restauracje świata.

Celem spotkania było omówienie rosnącego znaczenia turystyki gastronomicznej i jej wpływu na gospodarkę kraju oraz przedstawienie koncepcji Domu Polskich Turystycznych Marek Terytorialnych, których ważnym elementem jest właśnie turystyka kulinarna.
Jak powiedział podczas spotkania Don Rafael Ansón Oliart, jeszcze dwadzieścia lat temu żaden z turystów nie przyjeżdżał do Hiszpanii ze względu na kulinaria. Od tamtego czasu wiele się zmieniło. W minionym roku Hiszpanię odwiedziło ponad 75 milionów turystów, z czego aż 15% stanowiły osoby, które przyjechały do nas właśnie w celu poznania sztuki kulinarnej.
Prezydent Oliart podkreślił, że istnieją trzy główne powody, które wpływają na rozwój turystyki kulinarnej, a zarazem zachęcają do odwiedzenia Hiszpanii. Należą do nich wyjątkowe i oryginalne, spożywcze produkty bazowe, tradycyjna kuchnia i przepisy oraz gościnność.
Don Rafael Ansón Oliart przyznał, że Polska również posiada wszystkie wymienione wyżej atrybuty i śmiało może walczyć o gości stawiających na turystykę kulinarną.
Rozmawiano m.in. o rozwoju Domu Polskich Turystycznych Marek Terytorialnych. Celem strategicznym tego konceptu jest rozwój sektora gospodarki turystycznej w Polsce poprzez stworzenie systemowych i kompleksowych rozwiązań prawnych, organizacyjnych, finansowych i narzędziowych w zakresie integracji, koordynacji, komercjalizacji i internacjonalizacji polskich, markowych produktów turystycznych opartych na potencjale kulturowym i przyrodniczym kraju.
Jak powiedział Don Rafael Ansón Oliart, planowane jest stworzenie w sieci europejskiego portalu kulinarnego, w którym „polskie smaki” będą zajmować ważne miejsce. Minister Sportu i Turystyki zaznaczył, że przedstawiony projekt doskonale wpisuje się w ministerialną wizję promocji turystyki kulinarnej i koncepcję Domu Polskich Turystycznych Marek Terytorialnych. - Zależy nam, aby udział turystyki w gospodarce krajowej regularnie wzrastał, a rozwój turystyki kulinarnej to jeden z ciekawych pomysłów na to – zaznaczył minister Bańka.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.