Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Turystyka kulinarna jednym z tematów Food Show 2017

Czym jest turystyka kulinarna? Ja zmienia się oferta w tym zakresie? Jak smakiem przyciągnąć do Polski zagranicznych turystów? Na te i inne pytania związane z rozwojem turystyki kulinarnej postaramy się udzielić odpowiedzi podczas jednego z paneli dyskusyjnych na Food Show 2017.

Turystyka kulinarna jednym z tematów Food Show 2017
fot. shutterstock.com

Food Show 2017 to odbywająca się w dniach 16-18 marca w Katowicach wielka impreza kulinarno-gastronomiczna, na którą zaprasza Grupa PTWP - wydawca m.in. serwisów www.portalspozywczy.pl, www.dlahandlu oraz magazynu "Rynek Spożywczy".


TO TYLKO NIEKTÓRE Z TEMATÓW IMPREZY. ZOBACZ WIĘCEJ NA FOODSHOW.PL!

Turystyka kulinarna stała się w ostatnich latach niezwykle modna. A według World Food Travel Association, jest jedną z szybciej rozwijających się gałęzi turystyki. Świadczy o tym choćby wzrastająca liczba touroperatorów oferujących wycieczki kulinarne czy też liczba osób odwiedzających strony internetowe restauracji.

Różne badania i ankiety prowadzone pod kątem turystyki kulinarnej pokazały, że Polacy są otwarci na nowe smaki, chętnie próbują nowych potraw i produktów, zwłaszcza regionalnych, które preferują bardziej niż typowe ogólnodostępne polskie dania, jak np. kotlet schabowy czy mięso z grilla.
Na świecie i w Europie turystyka kulinarna stała się swoistą modą. Na czele europejskiego peletonu jest Francja słynąca m.in. ze szlaku winnego czy Szlaku Sera i Czekolady oraz Włochy, Austria i Węgry.
Jak podaje „National Geographic”, w palecie kulinarno-turystycznych atrakcji w Polsce znajdują się tzw. „festiwale smaku” (np. Podkarpackie Święto Miodu, Pilzneński Festiwal Pierogów, Powidlaki – święto powideł śliwkowych w Krzeszowie czy Ogólnopolski Festiwal Dobrego Smaku w Poznaniu). Kolejną atrakcją są warsztaty kulinarne i spotkania z lokalnymi wytwórcami tradycyjnej żywności, na których podczas degustacji można poznać nie tylko tajniki danej potrawy, ale też związaną z nią historię i kulturę regionu.

Na dociekliwych turystów czekają także muzea poświęcone tradycyjnym potrawom i napitkom, jak np. unikatowe w skali kraju Muzeum Gorzelnictwa w Łańcucie czy udostępnione zwiedzającym słynne browary w Żywcu i Tychach.

Szczególną formą turystyki kulinarnej są szlaki kulinarne, oferujące degustacje miejscowych specjałów czy wizyty w punktach produkcji regionalnych wyrobów. To gotowy produkt marketingowy, który może być dochodowy nie tylko dla regionu, ale i dla całej polskiej gospodarki. W Polsce mamy ich coraz więcej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

turystyka kulinarna RSS ALERT    /    Food Show 2017 RSS ALERT    /    Kulinaria RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.221.149
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.