REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Twórcy Kekemeke: Cykl życia klienta w restauracji rzadko trwa dłużej niż rok

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 11-04-2016, 13:21
Twórcy Kekemeke: Cykl życia klienta w restauracji rzadko trwa dłużej niż rok
Adam Zajdzik i Tomasz Bucholc, twórcy aplikacji lojalnościowej Kekemeke. fot. mat. pras.

- Restauratorom wydaje się, że klient wraca do nich bardzo często, a to nieprawda. Nawet najbardziej lojalni klienci nie chodzą do danej restauracji częściej niż raz w tygodniu - mówią Adam Zajdzik i Tomasz Bucholc, twórcy aplikacji Kekemeke.

REKLAMA

Uruchomiona w 2013 roku aplikacja Kekemeke pozwala zbierać pieczątki i wymieniać je na nagrody za pomocą smartfona. Pomysłodawcy postanowili rozwijać ten projekt w kierunku kompletnego systemu zarządzania mobilnym marketingiem w małych i średnich przedsiębiorstwach z branży HoReCa, beauty, rozrywka i innych.

- Z danych, które spływają do nas od użytkowników wynika, że nawet najbardziej lojalni klienci nie chodzą do restauracji częściej niż raz w tygodniu. Są oczywiście wyjątki typu "pan kanapka", ale co do zasady nie dotyczą one barów, burgerowni czy food trucków - mówi Adam Zajdzik.

Twórcy aplikacji zaobserwowali również, że tzw. cykl życia klienta w restauracji wynosi nie więcej niż rok. Oznacza to, że od momentu kiedy klient przychodzi do restauracji po raz pierwszy, właściciel lokalu ma rok aby go zatrzymać i zadbać o jego potrzeby.

- To nas zaskoczyło. Okazało się, że klienci z różnych powodów kontynuują zbieranie punktów w innych miejscach: zmieniają pracę, miejsce zamieszkania, trasę podróży. W efekcie przychodzą w dane miejsce coraz rzadziej aż w końcu przestają w ogóle. Natomiast można ten czas wydłużyć. Wiemy co zrobić żeby klient przychodził częściej niż raz w tygodniu albo raz na miesiąc - mówi Tomasz Bucholc.

Twórcy aplikacji postanowili szerzej zbadać zagadnienie lojalności klientów lokali gastronomicznych. W lutym 2016 roku przeprowadzili badanie na próbie 2950 ankietowanych.

- Uderzyło nas to, że tylko 10 procent ankietowanych uważa się za lojalnych wobec kawiarni. Wydawało się, że jest to idealny przykład na miejsce gdzie lojalność się sprawdza. Natomiast okazało się, że dziesiąta kawa w prezencie nie jest aż tak atrakcyjna dla klientów. Dlatego namawiamy naszych partnerów żeby skracali kartę, dawali prezent szybciej albo zrobili coś wyjątkowego. Najwięcej, bo 61 proc. badanych deklaruje lojalność wobec barów i restauracji. I rzeczywiście, to właśnie one stanowią 70 procent naszych klientów - dodaje Bucholc.

Z badania Kekemeke wynika także, że lojalność konsumentów idzie w parze z polecaniem ulubionych usług. Prawie 90 procent respondentów wskazało usługi branży gastronomicznej jako najczęściej polecane znajomym. Restauracje i bary najczęściej rekomenduje 81 proc. osób, a kawiarnie 9,5 procenta.

 

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • artmetic ekonsulting 13-04-2016, 02:21:
Programy lojalnościowe, aplikacje mobilne:

artmetic.pl

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 533) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH