UpMenu o kryzysie w Green Caffe Nero: Prezes zachował się bardzo honorowo
– Firmy często w sytuacjach kryzysu starają się przerzucić całą winę na kogoś innego albo mówią, że "dołożą wszelkich starań, aby wyjaśnić sprawę", po czym ucinają temat i już nigdy do niego nie wracają, a poszkodowani zostają z niczym. Moim zdaniem, prezes Green Caffe Nero zachował się bardzo honorowo, występując w oświadczeniu osobiście – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Michał Cybulski, specjalista ds. marketingu UpMenu.

– Sytuacje kryzysowe są zawsze dla marki bardzo trudne. Łatwo jest zarządzać komunikacją marketingową w momencie, kiedy klienci są zadowoleni i wszystko działa jak należy. Sytuacja kryzysowa wymaga bardzo szybkiej reakcji i jednocześnie przemyślanego zachowania – tłumaczy Michał Cybulski.
Jak przypomina, po wypłynięciu informacji o zatruciach salmonellą w kawiarniach Green Caffe Nero, sieć najpierw udostępnia na swoim Facebooku oświadczenie opisujące dokładnie przebieg sprawy i reakcję firmy na nią. W komentarzach pojawiło się wiele głosów negatywnych, ale nawet one często doceniały postawę i sposób wyjaśnienia sprawy przez sieć. Inni chwalili wręcz Green Caffe Nero za podejście do zarządzania sytuacją kryzysową.
Już następnego dnia na stronie kawiarni na FB pojawiło się oświadczenie prezesa Adama Ringera, który osobiście przeprasza za zaistniałą sytuację.
– Takie przeprosiny osoby obdarzonej w firmie najwyższym szacunkiem, która szczerze mówi o błędach, które popełnili i bierze za nie odpowiedzialność zawsze działa bardzo dobrze na nadszarpnięty wizerunek – podkreśla Michał Cybulski.
Specjalista ds. marketingu UpMenu dodaje, że firmy często w sytuacjach kryzysu starają się przerzucić całą winę na kogoś innego albo mówią, że "dołożą wszelkich starań, aby wyjaśnić sprawę", po czym ucinają temat i już nigdy do niego nie wracają, a poszkodowani zostają z niczym.
– Moim zdaniem prezes Green Caffe Nero zachował się bardzo honorowo, występując w oświadczeniu osobiście, własnym wizerunkiem podpisując się pod wszystkimi działaniami, jakie firma prowadzi aby zniwelować szkody – mówi.
– Jest to przykład zarządzania w sytuacji kryzysowej godny do naśladowania – dodaje.
Jak podaje Sanepid, zgłoszono już 41 przypadków zatrucia salmonellą. Więcej o kryzysie w artykule: Kryzys po zatruciu salmonellą: Czy Green Caffe Nero wyjdzie obronną ręką?


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.