Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

UpMenu o kryzysie w Green Caffe Nero: Prezes zachował się bardzo honorowo

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 07-06-2018, 11:29
UpMenu o kryzysie w Green Caffe Nero: Prezes zachował się bardzo honorowo
Michał Cybulski ,Specjalista ds. marketingu UpMenu

– Firmy często w sytuacjach kryzysu starają się przerzucić całą winę na kogoś innego albo mówią, że "dołożą wszelkich starań, aby wyjaśnić sprawę", po czym ucinają temat i już nigdy do niego nie wracają, a poszkodowani zostają z niczym. Moim zdaniem, prezes Green Caffe Nero zachował się bardzo honorowo, występując w oświadczeniu osobiście – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Michał Cybulski, specjalista ds. marketingu UpMenu.

– Sytuacje kryzysowe są zawsze dla marki bardzo trudne. Łatwo jest zarządzać komunikacją marketingową w momencie, kiedy klienci są zadowoleni i wszystko działa jak należy. Sytuacja kryzysowa wymaga bardzo szybkiej reakcji i jednocześnie przemyślanego zachowania – tłumaczy Michał Cybulski.

Jak przypomina, po wypłynięciu informacji o zatruciach salmonellą w kawiarniach Green Caffe Nero, sieć  najpierw udostępnia na swoim Facebooku oświadczenie opisujące dokładnie przebieg sprawy i reakcję firmy na nią. W komentarzach pojawiło się wiele głosów negatywnych, ale nawet one często doceniały postawę i sposób wyjaśnienia sprawy przez sieć. Inni chwalili wręcz Green Caffe Nero za podejście do zarządzania sytuacją kryzysową.

Już następnego dnia na stronie kawiarni na FB pojawiło się oświadczenie prezesa Adama Ringera, który osobiście przeprasza za zaistniałą sytuację.

– Takie przeprosiny osoby obdarzonej w firmie najwyższym szacunkiem, która szczerze mówi o błędach, które popełnili i bierze za nie odpowiedzialność zawsze działa bardzo dobrze na nadszarpnięty wizerunek – podkreśla Michał Cybulski.

Specjalista ds. marketingu UpMenu dodaje, że firmy często w sytuacjach kryzysu starają się przerzucić całą winę na kogoś innego albo mówią, że "dołożą wszelkich starań, aby wyjaśnić sprawę", po czym ucinają temat i już nigdy do niego nie wracają, a poszkodowani zostają z niczym.

 – Moim zdaniem prezes Green Caffe Nero zachował się bardzo honorowo, występując w oświadczeniu osobiście, własnym wizerunkiem podpisując się pod wszystkimi działaniami, jakie firma prowadzi aby zniwelować szkody – mówi.

 – Jest to przykład zarządzania w sytuacji kryzysowej godny do naśladowania – dodaje.

Jak podaje Sanepid, zgłoszono już 41 przypadków zatrucia salmonellą. Więcej o kryzysie w artykule: Kryzys po zatruciu salmonellą: Czy Green Caffe Nero wyjdzie obronną ręką?

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 427) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.