Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

UpMenu: Restauratorzy muszą nauczyć się czasami posypać głowę popiołem

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 19-04-2018, 13:27
UpMenu: Restauratorzy muszą nauczyć się czasami posypać głowę popiołem
Michał Cybulski Specjalista ds. marketingu UpMenu

– Restauratorzy obecni w mediach społecznościowych muszą nauczyć się czasami posypać głowę popiołem i po prostu, po ludzku przeprosić za złą jakość potraw czy dostawy. Niezadowolony klient pozostawiony samemu sobie może rozpętać prawdziwą burzę w internecie, co mocno nadszarpnie wizerunek marki – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Michał Cybulski, specjalista ds. marketingu UpMenu.

Jak przyznaje Michał Cybulski z UpMenu, media społecznościowe uczestniczą dzisiaj w życiu każdej z branż. Branża gastronomiczna nie jest tutaj wyjątkiem. Dzięki obecności w mediach społecznościowych restauracja może budować lojalność wśród swoich klientów i umacniać zaufanie względem marki. 

Dodatkowo media społecznościowe są idealną platformą do reklamy restauracji. To za ich pośrednictwem dzisiaj odbywa się marketing szeptany, kiedy to klienci sami udostępniają sobie informacje o ulubionych lokalach i najsmaczniejszych potrawach.

Jak reagować na krytykę? Specjalista ds. marketingu UpMenu zaznacza, że przede wszystkim – szybko.

– Restauratorzy obecni w mediach społecznościowych muszą nauczyć się czasami posypać głowę popiołem i po prostu, po ludzku przeprosić za złą jakość potraw czy dostawy. Niewątpliwym atutem korzystania z mediów społecznościowych jest możliwość odpowiedzi na komentarz. Inne miejsca, jak np. portale do zamawiania jedzenia, takiej możliwości nie dają. Niezadowolony klient pozostawiony samemu sobie może rozpętać prawdziwą burzę w internecie, co mocno nadszarpnie wizerunek marki – mówi Michał Cybulski.

Ważne, by pamiętać, że nawet najgorszy komentarz w mediach społecznościowych można przekuć w sukces. – Klient, któremu restaurator odpowie, przeprosi i zaproponuje rekompensatę, poczuje się zaopiekowany i ważny. Jeśli zadośćuczynienie będzie w jego ocenie przewyższało poniesione szkody (przeprosiny, darmowy posiłek, rabat na kolejne zamówienie online), do restauracji na pewno wróci, a inni jej klienci zobaczą, że ta jest poważnym i profesjonalnym graczem na rynku gastronomicznym – zaznacza Cybulski.

Jak mówi, błędy restauracji w sieci pewnie można wymieniać bez końca, ale do największych należą przede wszystkim nieaktualizowanie profili w mediach społecznościowych albo udostępnianie codziennie tego samego posta z menu i nerwowe odpowiednie na wspomnianą wcześniej krytykę w internecie. Pierwszy z tych błędów nie przynosi restauracji żadnej wartości.

– Samo założenie konta na Facebooku, to jeszcze nie obecność w social media. Nikt taką stroną się nie zainteresuje, nie przyciągnie ona do lokalu nowych klientów. Wręcz przeciwnie. Osobiście gdy widzę na profilu jakiejś restauracji ostatni post udostępniony 2 lata temu, to zastanawiam się, czy ta jeszcze istnieje. Profil powinien być aktualizowany przynajmniej kilka razy w tygodniu, zawierając różnorodne treści, a dodatkowym atutem byłoby umieszczenie na nim możliwości zamawiania jedzenia online – radzi Michał Cybulski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
  • Polecamy Waszej uwadze transmisje z wybranych sesji #EKG2018. Zapraszamy na YouTube: EEC Poland - bit.ly/2wRSK2O Grupa PTWP - bit.ly/2GjlEsf #EEC2018
    @EECKatowice
  • Jako partnerzy @EECKatowice mieliśmy okazję przeprowadzić panel dyskusyjny o roli młodych w kształtowaniu Europy. Dziękujemy @pherstowski, PROM, MAY, Zwolnieni z Teorii, @ELSAPoland, @aegeewarszawa i @tomanek_robert, rektorowi @UE_Katowice! #EEC2018 #YouthLeadership #YouthVoice https://t.co/57GpHAhcCa
    @EECKatowice - (RT) @AIESECPoland
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 184) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH