Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

UpMenu: Restauratorzy muszą nauczyć się czasami posypać głowę popiołem

– Restauratorzy obecni w mediach społecznościowych muszą nauczyć się czasami posypać głowę popiołem i po prostu, po ludzku przeprosić za złą jakość potraw czy dostawy. Niezadowolony klient pozostawiony samemu sobie może rozpętać prawdziwą burzę w internecie, co mocno nadszarpnie wizerunek marki – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Michał Cybulski, specjalista ds. marketingu UpMenu.

UpMenu: Restauratorzy muszą nauczyć się czasami posypać głowę popiołem
Michał Cybulski Specjalista ds. marketingu UpMenu

Jak przyznaje Michał Cybulski z UpMenu, media społecznościowe uczestniczą dzisiaj w życiu każdej z branż. Branża gastronomiczna nie jest tutaj wyjątkiem. Dzięki obecności w mediach społecznościowych restauracja może budować lojalność wśród swoich klientów i umacniać zaufanie względem marki. 

Dodatkowo media społecznościowe są idealną platformą do reklamy restauracji. To za ich pośrednictwem dzisiaj odbywa się marketing szeptany, kiedy to klienci sami udostępniają sobie informacje o ulubionych lokalach i najsmaczniejszych potrawach.

Jak reagować na krytykę? Specjalista ds. marketingu UpMenu zaznacza, że przede wszystkim – szybko.

– Restauratorzy obecni w mediach społecznościowych muszą nauczyć się czasami posypać głowę popiołem i po prostu, po ludzku przeprosić za złą jakość potraw czy dostawy. Niewątpliwym atutem korzystania z mediów społecznościowych jest możliwość odpowiedzi na komentarz. Inne miejsca, jak np. portale do zamawiania jedzenia, takiej możliwości nie dają. Niezadowolony klient pozostawiony samemu sobie może rozpętać prawdziwą burzę w internecie, co mocno nadszarpnie wizerunek marki – mówi Michał Cybulski.

Ważne, by pamiętać, że nawet najgorszy komentarz w mediach społecznościowych można przekuć w sukces. – Klient, któremu restaurator odpowie, przeprosi i zaproponuje rekompensatę, poczuje się zaopiekowany i ważny. Jeśli zadośćuczynienie będzie w jego ocenie przewyższało poniesione szkody (przeprosiny, darmowy posiłek, rabat na kolejne zamówienie online), do restauracji na pewno wróci, a inni jej klienci zobaczą, że ta jest poważnym i profesjonalnym graczem na rynku gastronomicznym – zaznacza Cybulski.

Jak mówi, błędy restauracji w sieci pewnie można wymieniać bez końca, ale do największych należą przede wszystkim nieaktualizowanie profili w mediach społecznościowych albo udostępnianie codziennie tego samego posta z menu i nerwowe odpowiednie na wspomnianą wcześniej krytykę w internecie. Pierwszy z tych błędów nie przynosi restauracji żadnej wartości.

– Samo założenie konta na Facebooku, to jeszcze nie obecność w social media. Nikt taką stroną się nie zainteresuje, nie przyciągnie ona do lokalu nowych klientów. Wręcz przeciwnie. Osobiście gdy widzę na profilu jakiejś restauracji ostatni post udostępniony 2 lata temu, to zastanawiam się, czy ta jeszcze istnieje. Profil powinien być aktualizowany przynajmniej kilka razy w tygodniu, zawierając różnorodne treści, a dodatkowym atutem byłoby umieszczenie na nim możliwości zamawiania jedzenia online – radzi Michał Cybulski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

UpMenu RSS ALERT    /    Michał Cybulski RSS ALERT    /    social media RSS ALERT    /    restauracje RSS ALERT    /    media społecznościowe RSS ALERT    /    social media w gastronomii RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Andrzej 2018-07-09 14:55:18
    Lepszym rozwiązaniem niż Up Menu jest np. www.zamawianie.xgg.pl Sam posiadam to rozwiązanie i nie musze bawić się w jakieś prowizje i tym podobne rzeczy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.93.116
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.