Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Vege trendy w gastronomii: burger, kebab, ramen, sushi, bar mleczny…

Szybki rozwój wegetariańskiej i wegańskiej gastronomii w Polsce ma kilka przejawów. To z jednej strony powszechne włącznie do menu lokali dań bezmięsnych, a z drugiej – wysyp nowych konceptów wyłącznie vege/vegan.

Vege trendy w gastronomii: burger, kebab, ramen, sushi, bar mleczny…
fot. Mihiderka

Jak tłumaczy serwisowi portalspozywczy.pl Karolina Liberka z agencji Feno, największym skupiskiem „zielonych lokali” jest Warszawa, ale „zielone miejsca” rozwijają się w większości średnich i dużych miast. Nawet w mniejszych miastach pojawiają się zainteresowani i zapotrzebowanie na tego typu lokale.

O tym, jak rozwinięty jest ten rynek, świadczy fakt, że wiele nowych lokali stara się wyróżnić na rynku, stawiając na konkretne potrawy. Nie brakuje zwłaszcza vege/vegan burgerowni i lokali z hummusem, ale są również lokale oferujące wegańskie sushi, np. Youmiko czy Edamame Vegan Sushi w Warszawie, Vegab z Krakowa serwujący 100% roślinny kebab robiony z bio tofu, strączkòw i białka pszenicznego, Vegan Ramen Shop w Warszawie z ramenem w wersji wegańskiej, PieRogi Vegan z Wrocławia czy wegański bar mleczny Cafe Kryzys w Warszawie.

– Na rynku warszawskim pojawia się coraz więcej miejsc, które bazują na 100% kuchni roślinnej. Są to nie tylko proste i przystępne cenowo koncepty, jak na przykład wegański fast food Krowarzywa, który oferuje przede wszystkim burgery, np. jaglane, z cieciorki lub z tofu, lecz także koncepty mocniej eksperymentujące z daniami w wydaniu roślinnym. Założone przez Annę Jagodzińską – Think Love Juices, specjalizuje się w warzywno-owocowych sokach, ale także stara się zaskakiwać gości bardziej wyszukanymi daniami, np. spójnymi z dietą surową (raw food). Warto wspomnieć też o niedawno otwartej restauracji Wegemama, która oprócz inspiracji weganizmem, stara się w swoich daniach unikać cukru i glutenu, chętnie nawiązując do kuchni pięciu przemian i makrobiotyki. Równie ciekawym przykładem jest Vegestacja – wegańska lodziarnia, która stawia wyłącznie na naturalne składniki i rzemieślniczą produkcję, często zaskakując niestandardowymi kompozycjami smakowymi, takimi jak malina z kardamonem czy lody piernikowe na naparze imbirowym – wymienia Honorata Jarocka z firmy badawczej Mintel.

Co na to restauracje oferujące mięso? – Kiedyś było tak, że wegetarianin był największym problemem podczas wyjścia na miasto. W tej chwili praktycznie każde miejsce serwujące mięso ma w swojej ofercie coś dla „vege”. Ciekawe jest to, że miejsca, które nie mają dań roślinnych bardzo często zaznaczają to w swojej komunikacji, aby nie dochodziło do nieporozumień w momencie, w którym już ktoś pojawi się w lokalu – podkreśla Karolina Liberka.

więcej informacji:

Mihiderka RSS ALERT    /    Marcin Krysiński RSS ALERT    /    Feno RSS ALERT    /    Karolina Liberka RSS ALERT    /    Mintel RSS ALERT    /    Honorata Jarocka RSS ALERT    /    weganie RSS ALERT    /    wegetarianie RSS ALERT    /    weganizm RSS ALERT    /    wegetarianizm RSS ALERT    /    restauracje RSS ALERT    /    trendy gastronomiczne RSS ALERT    /    Wegemama RSS ALERT    /    Krowarzywa RSS ALERT    /    ramen RSS ALERT    /    sushi RSS ALERT    /    kebab RSS ALERT    /    burgery RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.226.175.101
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.