Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Weganizm przechodzi do mainstreamu

Żywność 100 proc. roślinna z roku na rok staje się coraz popularniejsza. Sięgają po nią nie tylko zadeklarowani weganie, lecz także dotychczasowi mięsożercy czy fleksitarianie. Jak pokazał ostatni rok, na ten kierunek otworzyli się również giganci fast food.

Weganizm przechodzi do mainstreamu
fot. shutterstock

Autor: Anna Wrona/portalspozywczy.pl
Data: 07-02-2018, 11:47

Trend na wege i wegan widoczny jest już od kilku lat. W ubiegłym roku do dotychczasowej mniejszości dołączyli dodatkowo najwięksi gracze, nijak nie kojarzeni z tego typu żywnością. W październiku McDonald's ogłosił, że testuje burgera McVegan. Po entuzjastycznym przyjęciu tej wiadomości przez media i konsumentów, na początku tego roku nowa kanapka dostępna była w ofercie lokali w Finlandii i Szwecji.

W 2017 roku ukłon w stronę wegan zrobiła też Pizza Hut. Od końca listopada marka w Wielkiej Brytanii wprowadziła możliwość wyboru wegańskiego sera zamiast tradycyjnego. Po testach okazało się, że na taki produkt jest bardzo duże zapotrzebowanie. Wegański ser dostępny jest za dodatkową opłatą £1.

Ruch widać było i na naszym rodzimym rynku. Z burgerami bezmięsnymi wystartowała debiutująca w Polsce sieć Max Premium Burgers. O menu wegańskie powiększyło się też w grudniu bistro Meat & Fit. Sieć wprowadziła  9 pozycji 100 proc. roślinnych. Pomocy i konsultacji przy opracowaniu oferty wegańskiej udzieliły Polskie Stowarzyszenie Wegańskie, Otwarte Klatki wraz z Roślinniejemy.

Co więcej, część wegańskich marek gastronomicznych nabrała apetytu na rozbudowę sieci poprzez franczyzę. Jak pokazały ostatnie miesiące – z sukcesem. W marcu na taki krok zdecydowała się Krowarzywa. Na tamten moment marka miała dwa lokale w Warszawie i jeden w Krakowie. Obecnie wegańskie burgery tej marki dostępne są również w Toruniu,  Gdańsku, Białymstoku i Wrocławiu. Czasowo działał także food truck Krowarzywa w Łodzi. Oprócz tej marki, nad ogólnopolską wegańską siecią pracują również Mihiderka oraz Tel Aviv.

Czytaj: Mihiderka: Planujemy otwieranie kolejnych lokali

Rozkład proporcji między lokalami mięsnymi i bezmięsnymi widać było dobrze w otwartej pod koniec września w Warszawie Hali Gwardii, gdzie na 20 lokali 3 były wege albo wegan.

Polecamy: Malka Kafka: Moim celem jest, aby wegańskie jedzenie było na rogu każdej ulicy

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

weganie RSS ALERT    /    wegetarianie RSS ALERT    /    McDonalds RSS ALERT    /    McDonald's RSS ALERT    /    Mihiderka RSS ALERT    /    Tel Aviv RSS ALERT    /    Krowarzywa RSS ALERT    /    Max Premium Burgers RSS ALERT    /    Meat & Fit RSS ALERT    /    McVegan RSS ALERT

KOMENTARZE (5)

  • futporn 2018-02-07 15:32:02
    Ostentacyjny weganizm to jakaś patologia
  • Ola 2018-02-08 10:55:09
    Barrrdzo podoba mi się ten trend! :)
  • burak ze wsi 2018-02-09 10:08:48
    Mięso nie jest potrzebne do życia człowiekowi, jest przyczyną epidemii otyłości. Wg najnowszych badań mięso powoduje otyłość tak, jak cukier. Mięso powoduje cukrzycę, wiele rodzajów raka, choroby układu krążenia. Światowa Organizacja Zdrowia porównała szkodliwość mięsa przetworzonego do azbestu i od lata apeluje do ograniczenie spożycia wszelkie mięsa. Przemysł mięsny tak jak tytoniowy powinien być opodatkowany na leczenie ofiar. Wg badań wszelkie mięso powinno być bardziej opodatkowane dla ograniczenia jego spożycia i ratowania zdrowia ludzi.
  • Omg 2018-02-09 23:10:19
    Patologią jest jedzenie mięsa w 21 wieku:)
  • Natalia 2018-02-10 20:56:32
    SUPER! Oby świadomość dalej rosła w niemalejącym tempie

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.196.190.32
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.