Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

WFTA: 3 zmiany oferty turystyki kulinarnej w Polsce

  • Autor: portalspozywczy za: tastepoland.pl
  • Data: 31-01-2018, 11:43
WFTA: 3 zmiany oferty turystyki kulinarnej w Polsce
fot. shutterstock

Światowe Stowarzyszenie Podróży Kulinarnych, World Food Travel Association opublikowało raport pt. "State of the Food Tourism Industry 2018 Annual Report". Znacznie więcej miejsca niż innym krajom europejskim poświęcono w nim Polsce.

Jak zaznaczono w raporcie World Food Travel Association, pierwszy etap rozwoju turystyki kulinarnej w Polsce nastąpił wraz z pojawieniem się festiwali żywności. W założeniu kierowane były do lokalnych społeczności, gdzie miejscowi producenci dostarczali to, co udało się im wytworzyć. Oferta zazwyczaj była dość prosta, pozbawiona silnego brandingu (budowania świadomości marki) i obejmujące głównie tradycyjne produkty spożywcze. Dziś nie można zliczyć różnego rodzaju imprez poświęconych jedzeniu odbywających się na terenie kraju, a oferta i jakość produktów systematycznie się poprawia.

Na przestrzeni ostatnich kilku lat można było zaobserwować też zmianę oferty turystyki kulinarnej w Polsce, na co wpływ ma zróżnicowanie jej odbiorców. Raport wymienia 3 takie zmiany:

Szybko rozwijająca się  oferta premium

Warszawa ma już dziś dwie restauracje z gwiazdkami Michelin. Atelier Amaro od początku działania oddaje daje hołd polskiej kuchni – w menu opartym o sezonowość i zmieniającym się co tydzień, aby dostarczać lokalne produkty w okresie, kiedy są najlepsze. W całej Polsce wiele zamków czy pałaców przekształca się w hotele, gdzie spa i wyśmienita kuchnia są obowiązkową częścią doświadczenia. Jednym z takich przykładów jest Pałac Mierzęcin (odwiedzony przez Erika Wolfa w 2016 roku). Często kuchnia oparta jest na lokalnych, sezonowych składnikach, przemyca elementy regionalnych dań i hołduje zasadom Slow Food. Szefowie kuchni w tych miejscach są ich wizytówką i często pojawiają się w różnych programach kulinarnych, jak chociażby Top Chef -  podano w raporcie.

Rozwój targów śniadaniowych, nocnych i jedzenia w halach

Tradycyjne rynki, festiwale czy targi ewoluują w kierunku tzw. „Targów śniadaniowych lub nocnych” i stają się ważnym miejscem spotkań towarzyskich dzisiejszych millenialsów, a nie tylko miejscem zakupów produktów. Sama oferta ewoluuje w kierunku rzemieślniczych produktów z Polski i zagranicy, a silny branding jest jej charakterystyczną cechą. Jako przykłady raport wymienia m.in. Halę Koszyki i Halę Gwardii.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 268) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.