REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Wiceprezes Da Grasso o procesie rebrandingu sieci

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 03-03-2014, 15:07
Wiceprezes Da Grasso: Nasi franczyzobiorcy od dawna oczekiwali zmian
Magdalena Piróg, wiceprezes zarządu Da Grasso; fot. PTWP / ŻelaznaStudio; P.Pawłowski

- Każdy lokal Da Grasso, urządzony zgodnie z poprzednią koncepcją wystroju, kwalifikuje się do remontu. Franczyzobiorcy sami zgłaszają się do nas z chęcią przeprowadzenia zmian. Do tej pory, zamówienia projektowe realizowaliśmy na bieżąco, jednak tuż po ogłoszeniu nowej koncepcji rebrandingu, ustawiła się kolejka chętnych do remontów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Magdalena Piróg, wiceprezes sieci Da Grasso.

REKLAMA

- Jak franczyzobiorcy Da Grasso zareagowali na wieść o rebrandingu?

Nasi franczyzobiorcy od dawna oczekiwali zmian. Wszyscy czuliśmy, że to będzie dobry krok. W związku z tym, zaproponowanie spójnej koncepcji popartej wypracowaną strategią i planem działań zostało odebrane bardzo pozytywnie. Nowy koncept, nowa komunikacja wizualna i logo bardzo spodobały się franczyzobiorcom, dzięki czemu otrzymali kolejną motywację do pracy.

Z nowej strategii ucieszyli się w szczególności ci, którzy czekali na zmianę wystroju lokali. Obecny wzór wystroju diametralnie różni się od wcześniejszego. Dziś lokale są jaśniejsze, a poprzez zastosowanie elementu kraty zyskały domową atmosferę. Poprzednia aranżacja, projektowana w czasach trendów "glamour" trochę się zdezaktualizowała i sprawiała wrażenie nieco mrocznej. Rozjaśnienie wnętrz czy otwarcie witryn bardzo spodobało się franczyzobiorcom, którzy ustawiają się w kolejce w oczekiwaniu na przygotowanie projektu.

Teraz - po okresie euforii związanej nowym brandingiem - czeka nas ciężka praca. W marcu spotykamy się z franczyzobiorcami na corocznym ogólnopolskim zlocie. Podczas spotkania będziemy wspólnie wypracowywać rozwiązania, które pomogą nam skutecznie wdrożyć wypracowaną w 2013 roku strategię. Poświęcimy także sporo czasu projektowi "Pizza Rider", dotyczący bezpośrednio dostawców pizzy, których chcemy otoczyć specjalną atencją. Skupimy się też nad analizą kosztów prowadzenia placówek. Wspólnie będziemy również dyskutować nad tym, jak nasza strategia i wartości mogą przełożyć się na bezpośrednią działalność franczyzobiorców.

- Jak odbywa się zmiana wystroju wnętrz? Kto ma pierwszeństwo?

Każdy lokal, urządzony zgodnie z poprzednią koncepcją wystroju, kwalifikuje się do remontu. Franczyzobiorcy sami zgłaszają się do nas z chęcią przeprowadzenia zmian. Do tej pory, zamówienia projektowe realizowaliśmy na bieżąco, jednak tuż po ogłoszeniu nowej koncepcji rebrandingu, ustawiła się kolejka chętnych do remontów. Dla każdego lokalu powstaje osobny projekt aranżacyjny, który przygotowywany jest pod naszym nadzorem - franczyzobiorcy nie mogą ich zamawiać na własną rękę, dzięki czemu możemy zapewnić jednolity standard dla każdego z lokali. Z franczyzobiorcą natomiast ustalamy zakres rebrandingu - może on odbywać się w kilku etapach. Nie trzeba przeprowadzać generalnego remontu lokalu - można jedynie akcentować nowy wystrój stosując kilka niezbędnych elementów.

Projekt jest następnie weryfikowany pod kątem funkcjonalności lokalu i zwiększenia jego przepustowości. Uzgadniamy to zawsze z naszym "sieciowym" designerem. Nawiązaliśmy współpracę z biurem projektowym, który wytycza ogólne trendy. Projekt więc przechodzi weryfikację pod kątem optymalizacji wszystkich założeń, zarówno pod kątem estetyki jak i funkcjonalności.

- Ile kosztuje remont lokalu według nowej koncepcji?

Koszt przystosowania lokalu, który już funkcjonuje w sieci, zaczyna się od 25 tys. zł. Jednak jest on każdorazowo indywidualnie ustalany z franczyzobiorcą. W przypadku nowych lokali jest to trudniejsze do wyliczenia, ponieważ w głównej mierze koszty zależą od tego, czy lokal trzeba przystosowywać do prowadzenia punktu gastronomicznego. Wstępnie szacujemy te koszty na 200 tys. zł, ale zdarza się, że trzeba zainwestować nawet dwa razy tyle.

Czy Da Grasso dysponuje w swojej ofercie gotowymi lokalami?

Da Grasso na razie nie prowadzi usług polegających na indywidualnym przystosowywaniu i remontowaniu lokali z myślą o potrzebach nowych franczyzobiorców. Przymierzamy się jednak do takich usług. Zauważyliśmy duże zainteresowanie inwestorów tym, aby zapłacić i odebrać już gotowy do prowadzenia lokal.

- Czy byli franczyzobiorcy, którzy nie zgodzili się na wprowadzenie rebrandingu?

Mamy kilku partnerów, z którymi już wcześniej współpraca nam się nie układała. Są to jednostkowe przypadki, ale to właśnie im pomysł rebrandingu nie przypadł do gustu. Nie możemy się też z nimi porozumieć także w kwestii jakości usług. Z takimi franczyzobiorcami rozwiążemy umowy w tym roku.
Rozwiązanie umowy to jednak wyjście ostateczne, którego za wszelką cenę staramy się unikać. Podejmujemy rozmowy z wieloma partnerami, którzy nie do końca zrozumieli ideę rebrandingu i staramy się wytłumaczyć im pozytywy takiego rozwiązania. Rozmowy te często przynoszą zmianę ich stanowiska.

- Kiedy zakończy się proces rebrandingu?

Działania związane z rebrandingiem zaplanowaliśmy na trzy lata licząc od pierwszych działań, które rozpoczęły się w październiku 2013 roku. Wszystko wskazuje jednak na to, że uda nam się zakończyć cały proces szybciej, chociaż nie chciałabym deklarować konkretnej daty. Wiele ze zmian uzależnionych jest od franczyzobiorców. Za duży sukces postrzegam fakt, że nasi partnerzy nie są zmuszani do poszczególnych działań - odbierają propozycję Centrum Da Grasso jako coś, co spełnia ich oczekiwania. To znacznie ułatwia pracę.

- Ile lokali działa już w nowym wystroju?

Pierwsze lokale po rebrandingu otwarto już w listopadzie 2013 r. (z wyjątkiem jednego, który przeszedł lifting wcześniej). Od tego czasu osiem restauracji otwarto w nowej aranżacji.

W tej chwili na różnym etapie realizacji rebrandingu (od projektowania do remontu) jest kolejnych 12 lokali.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (24 925) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH