Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wiktoria Górecka na FoodShow: Przechodzimy od foodporn do ugly food

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 19-03-2018, 14:34
Wiktoria Górecka na FoodShow: Przechodzimy od foodporn do ugly food
Wiktoria Górecka, wykładowca Food Studies, autorka bloga Pyza Made in Poland, ekspert kuchni azjatyckich; fot. PTWP

– Dochodzimy do schyłku ery foodporn, czyli symetrii, idealności i perfekcjonizmu. To już było. Teraz jest ugly food, comfort food i naturalność – przekonywała Wiktoria Górecka, wykładowca Food Studies, autorka bloga Pyza Made in Poland, ekspert kuchni azjatyckich podczas debaty "Foodporn – krótka historia o pożądaniu wobec jedzenia", która odbyła się w ramach Food Show 2018.

Co sprawia, że jedzenie potrafi wzbudzać tak duże pożądanie? Jak tłumaczy Wiktoria Górecka, wykładowca Food Studies, autorka bloga Pyza Made in Poland, żywność kusi nie tylko wyglądem i zmysłowością jedzenia, ale działa też na dużo głębszy poziom. Wiąże się m.in. z aspiracjami czy elitaryzmem. Mocno funkcjonuje również w kontekście "grzeszności":

– W naszym współczesnym świecie mamy dwie dominujące tendencje. Pierwsza to hedonizm, przyjemność jedzenia, przejadania się, jednoczenia się z podnietą. Z drugiej strony nie odbywa się to bez konsekwencji. A chcemy wyglądać atrakcyjnie, czyli szczupło. Nie da się pogodzić tych dwóch tendencji. W związku z tym foodporn to również jedzenie atrakcyjne dlatego, że jest dla nas nieosiągalne – mówiła podczas debaty "Foodporn – krótka historia o pożądaniu wobec jedzenia", która odbyła się w ramach Food Show 2018.

Prelegentka wymieniała niektóre typy charakterologiczne miłośników jedzenia: – W przypadku nadmiarowego jedzenia wyróżnia się dwa dominujące style: zmysłowy i emocjonalny. W stylu zmysłowym jednoczymy się z podnietą, z tym, co piękne i niedostępne dla innych, elitarne. Chcemy tę przyjemność świadomie przedłużyć.  W stylu jedzenia emocjonalnym, niezależnie od tego, co trafia do naszych ust, mamy potrzebę szybkiego pozbycia się dyskomfortu, doświadczenia ulgi. Jemy to, co wpadnie nam w ręce. Stoimy przed lodówką i wyżeramy wszystko, co się w niej znajduje. To bardzo częsty styl jedzenia. To też zupełnie inne wyzwanie dla restauratora niż styl zmysłowy – stwierdziła Wiktoria Górecka.

Zaznaczyła, że w foodporn tematem podstawowym jest to, co jest atrakcyjne dla odbiorcy. –Niezależnie od tego, czy to jest fotografia produktowa czy kulinarna, najważniejsze jest to, co atrakcyjne dla odbiorcy. W tym koncepcie dochodzimy do schyłku ery foodporn, czyli symetrii, idealności i perfekcjonizmu. To już było. Teraz jest „ugly food”, comfort food i naturalność – stwierdziła autorka bloga Pyza Made in Poland.

Jej zdaniem, dziś nie mamy już zaufania do produktów, które są idealne. Nie mamy w związku z tym zaufania do marki, która takie produkty pokazuje. Trendem dominującym jest autentyzm.

Możemy też mówić o zmianie definicji foodpornu:  – Nie możemy traktować foodpornu jako czegoś stałego, bo definicja atrakcyjności wciąż ewoluuje – przyznała Wiktoria Górecka.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 158) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.