Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wiktoria Górecka na FoodShow: Przechodzimy od foodporn do ugly food

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 19-03-2018, 14:34
Wiktoria Górecka na FoodShow: Przechodzimy od foodporn do ugly food
Wiktoria Górecka, wykładowca Food Studies, autorka bloga Pyza Made in Poland, ekspert kuchni azjatyckich; fot. PTWP

– Dochodzimy do schyłku ery foodporn, czyli symetrii, idealności i perfekcjonizmu. To już było. Teraz jest ugly food, comfort food i naturalność – przekonywała Wiktoria Górecka, wykładowca Food Studies, autorka bloga Pyza Made in Poland, ekspert kuchni azjatyckich podczas debaty "Foodporn – krótka historia o pożądaniu wobec jedzenia", która odbyła się w ramach Food Show 2018.

Co sprawia, że jedzenie potrafi wzbudzać tak duże pożądanie? Jak tłumaczy Wiktoria Górecka, wykładowca Food Studies, autorka bloga Pyza Made in Poland, żywność kusi nie tylko wyglądem i zmysłowością jedzenia, ale działa też na dużo głębszy poziom. Wiąże się m.in. z aspiracjami czy elitaryzmem. Mocno funkcjonuje również w kontekście "grzeszności":

– W naszym współczesnym świecie mamy dwie dominujące tendencje. Pierwsza to hedonizm, przyjemność jedzenia, przejadania się, jednoczenia się z podnietą. Z drugiej strony nie odbywa się to bez konsekwencji. A chcemy wyglądać atrakcyjnie, czyli szczupło. Nie da się pogodzić tych dwóch tendencji. W związku z tym foodporn to również jedzenie atrakcyjne dlatego, że jest dla nas nieosiągalne – mówiła podczas debaty "Foodporn – krótka historia o pożądaniu wobec jedzenia", która odbyła się w ramach Food Show 2018.

Prelegentka wymieniała niektóre typy charakterologiczne miłośników jedzenia: – W przypadku nadmiarowego jedzenia wyróżnia się dwa dominujące style: zmysłowy i emocjonalny. W stylu zmysłowym jednoczymy się z podnietą, z tym, co piękne i niedostępne dla innych, elitarne. Chcemy tę przyjemność świadomie przedłużyć.  W stylu jedzenia emocjonalnym, niezależnie od tego, co trafia do naszych ust, mamy potrzebę szybkiego pozbycia się dyskomfortu, doświadczenia ulgi. Jemy to, co wpadnie nam w ręce. Stoimy przed lodówką i wyżeramy wszystko, co się w niej znajduje. To bardzo częsty styl jedzenia. To też zupełnie inne wyzwanie dla restauratora niż styl zmysłowy – stwierdziła Wiktoria Górecka.

Zaznaczyła, że w foodporn tematem podstawowym jest to, co jest atrakcyjne dla odbiorcy. –Niezależnie od tego, czy to jest fotografia produktowa czy kulinarna, najważniejsze jest to, co atrakcyjne dla odbiorcy. W tym koncepcie dochodzimy do schyłku ery foodporn, czyli symetrii, idealności i perfekcjonizmu. To już było. Teraz jest „ugly food”, comfort food i naturalność – stwierdziła autorka bloga Pyza Made in Poland.

Jej zdaniem, dziś nie mamy już zaufania do produktów, które są idealne. Nie mamy w związku z tym zaufania do marki, która takie produkty pokazuje. Trendem dominującym jest autentyzm.

Możemy też mówić o zmianie definicji foodpornu:  – Nie możemy traktować foodpornu jako czegoś stałego, bo definicja atrakcyjności wciąż ewoluuje – przyznała Wiktoria Górecka.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 019) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH