Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Właściciel Aioli: Największym ryzykiem dla inwestujących w gastronomię jest nieznajomość branży

– Myślę, że największym ryzykiem dla ludzi chcących inwestować w gastronomię jest nieznajomość rynku i branży. Moim zdaniem ok. 80 procent ludzi w gastronomii nie jest związana z branżą – powiedział w rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl Marcin Wachowicz, właściciel takich lokali jak Aioli, Banjaluka i Momu.

Właściciel Aioli: Największym ryzykiem dla inwestujących w gastronomię jest nieznajomość branży
fot. materiały prasowe

Autor: Jakub Szymanek / portalspozywczy.pl
Data: 17-07-2017, 14:27

Gastronomia jest wymagającym rynkiem pełnym ryzyka związanego z otwarciem lokalu. Zdaniem Marcina Wachowicza czynnikiem mającym ogromny wpływ na powodzenie w branży jest jej znajomość oraz wiedza na temat gastronomii. 

– Myślę, że największym ryzykiem dla ludzi chcących inwestować w gastronomię, jest nieznajomość rynku i branży. Moim zdaniem ok. 80 procent ludzi w gastronomii nie jest związana z branżą, a gastronomia jest jak apteka. Wszystko jest oparte na recepturach i trzeba wiedzieć, co kiedy i ile gram dodać. Właściciel lokalu nie znając się na tym, nie jest w stanie weryfikować wydatków, a także pracy swoich pracowników, estetyki, standardów, które muszą być zachowane w restauracji – ocenił właściciel Aioli. 

Według Wachowicza standard gastronomii w Polsce podniósł się i jest coraz więcej miejsc, gdzie można dobrze zjeść. Aby osiągnąć sukces w branży, poza bardzo dobrym menu, liczy się oryginalny pomysł na biznes. 

– Poza świetnym menu trzeba mieć interesujący patent na koncept, który przyciągnie ludzi. Problem w Polsce, nie tylko w branży gastronomicznej, polega na tym, że jak komuś uda się odnieść sukces, to wszyscy chcą później robić według tego samego schematu, a tak się nie da. Pamiętam, jak otworzyliśmy Aioli, przyjeżdżali do nas ludzie z restauracji z innych miast, fotografowali karty menu i próbowali naszych potraw, żeby później robić u siebie tak samo. To nie jest droga do sukcesu. Trzeba mieć swój własny pomysł na biznes tak jak my czy nasi sąsiedzi Szwejk i Manekin. Inni ich powielają i naśladują, ale tylko przed Szwejkiem i Manekinem są ciągle takie kolejki. Te miejsca zbudowały swój koncept i został on uznany i w pełni zaakceptowany przez społeczeństwo – tłumaczył Marcin Wachowicz. 

Przeczytaj cały wywiad: Gastronomia jest jak apteka. Wszystko mamy oparte na recepturach – wywiad z właścicielem Aioli

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Marcin Wachowicz RSS ALERT    /    Aioli RSS ALERT    /    Banjaluka RSS ALERT    /    Momu RSS ALERT    /    restauracja RSS ALERT    /    gastronomia RSS ALERT    /    rynek HoReCa w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.205.60.226
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.