Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Właściciel Aioli: Największym ryzykiem dla inwestujących w gastronomię jest nieznajomość branży

  • Autor: Jakub Szymanek / portalspozywczy.pl
  • Data: 17-07-2017, 14:27
Właściciel Aioli: Największym ryzykiem dla inwestujących w gastronomię jest nieznajomość branży
fot. materiały prasowe

– Myślę, że największym ryzykiem dla ludzi chcących inwestować w gastronomię jest nieznajomość rynku i branży. Moim zdaniem ok. 80 procent ludzi w gastronomii nie jest związana z branżą – powiedział w rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl Marcin Wachowicz, właściciel takich lokali jak Aioli, Banjaluka i Momu.

Gastronomia jest wymagającym rynkiem pełnym ryzyka związanego z otwarciem lokalu. Zdaniem Marcina Wachowicza czynnikiem mającym ogromny wpływ na powodzenie w branży jest jej znajomość oraz wiedza na temat gastronomii. 

– Myślę, że największym ryzykiem dla ludzi chcących inwestować w gastronomię, jest nieznajomość rynku i branży. Moim zdaniem ok. 80 procent ludzi w gastronomii nie jest związana z branżą, a gastronomia jest jak apteka. Wszystko jest oparte na recepturach i trzeba wiedzieć, co kiedy i ile gram dodać. Właściciel lokalu nie znając się na tym, nie jest w stanie weryfikować wydatków, a także pracy swoich pracowników, estetyki, standardów, które muszą być zachowane w restauracji – ocenił właściciel Aioli. 

Według Wachowicza standard gastronomii w Polsce podniósł się i jest coraz więcej miejsc, gdzie można dobrze zjeść. Aby osiągnąć sukces w branży, poza bardzo dobrym menu, liczy się oryginalny pomysł na biznes. 

– Poza świetnym menu trzeba mieć interesujący patent na koncept, który przyciągnie ludzi. Problem w Polsce, nie tylko w branży gastronomicznej, polega na tym, że jak komuś uda się odnieść sukces, to wszyscy chcą później robić według tego samego schematu, a tak się nie da. Pamiętam, jak otworzyliśmy Aioli, przyjeżdżali do nas ludzie z restauracji z innych miast, fotografowali karty menu i próbowali naszych potraw, żeby później robić u siebie tak samo. To nie jest droga do sukcesu. Trzeba mieć swój własny pomysł na biznes tak jak my czy nasi sąsiedzi Szwejk i Manekin. Inni ich powielają i naśladują, ale tylko przed Szwejkiem i Manekinem są ciągle takie kolejki. Te miejsca zbudowały swój koncept i został on uznany i w pełni zaakceptowany przez społeczeństwo – tłumaczył Marcin Wachowicz. 

Przeczytaj cały wywiad: Gastronomia jest jak apteka. Wszystko mamy oparte na recepturach – wywiad z właścicielem Aioli

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.