Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Właściciel Aioli: Największym ryzykiem dla inwestujących w gastronomię jest nieznajomość branży

  • Autor: Jakub Szymanek / portalspozywczy.pl
  • Data: 17-07-2017, 14:27
Właściciel Aioli: Największym ryzykiem dla inwestujących w gastronomię jest nieznajomość branży
fot. materiały prasowe

– Myślę, że największym ryzykiem dla ludzi chcących inwestować w gastronomię jest nieznajomość rynku i branży. Moim zdaniem ok. 80 procent ludzi w gastronomii nie jest związana z branżą – powiedział w rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl Marcin Wachowicz, właściciel takich lokali jak Aioli, Banjaluka i Momu.

Gastronomia jest wymagającym rynkiem pełnym ryzyka związanego z otwarciem lokalu. Zdaniem Marcina Wachowicza czynnikiem mającym ogromny wpływ na powodzenie w branży jest jej znajomość oraz wiedza na temat gastronomii. 

– Myślę, że największym ryzykiem dla ludzi chcących inwestować w gastronomię, jest nieznajomość rynku i branży. Moim zdaniem ok. 80 procent ludzi w gastronomii nie jest związana z branżą, a gastronomia jest jak apteka. Wszystko jest oparte na recepturach i trzeba wiedzieć, co kiedy i ile gram dodać. Właściciel lokalu nie znając się na tym, nie jest w stanie weryfikować wydatków, a także pracy swoich pracowników, estetyki, standardów, które muszą być zachowane w restauracji – ocenił właściciel Aioli. 

Według Wachowicza standard gastronomii w Polsce podniósł się i jest coraz więcej miejsc, gdzie można dobrze zjeść. Aby osiągnąć sukces w branży, poza bardzo dobrym menu, liczy się oryginalny pomysł na biznes. 

– Poza świetnym menu trzeba mieć interesujący patent na koncept, który przyciągnie ludzi. Problem w Polsce, nie tylko w branży gastronomicznej, polega na tym, że jak komuś uda się odnieść sukces, to wszyscy chcą później robić według tego samego schematu, a tak się nie da. Pamiętam, jak otworzyliśmy Aioli, przyjeżdżali do nas ludzie z restauracji z innych miast, fotografowali karty menu i próbowali naszych potraw, żeby później robić u siebie tak samo. To nie jest droga do sukcesu. Trzeba mieć swój własny pomysł na biznes tak jak my czy nasi sąsiedzi Szwejk i Manekin. Inni ich powielają i naśladują, ale tylko przed Szwejkiem i Manekinem są ciągle takie kolejki. Te miejsca zbudowały swój koncept i został on uznany i w pełni zaakceptowany przez społeczeństwo – tłumaczył Marcin Wachowicz. 

Przeczytaj cały wywiad: Gastronomia jest jak apteka. Wszystko mamy oparte na recepturach – wywiad z właścicielem Aioli

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 190) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH