Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Właściciel Aioli: Oczekiwania gości restauracji w Polsce są zdecydowanie dużo większe niż na zachodzie

– Życie toczy się na mieście, a zadaniem restauratorów jest dopasowanie odpowiedniej formy oferty odnośnie konkretnego klienta w zależności od pory dnia, kiedy odwiedza lokal, czy to jest śniadanie, lunch lub wieczorne spotkanie ze znajomymi – mówi serwisowi portalspożywczy.pl Marcin Wachowicz, właściciel takich lokali jak Aioli, Banjaluka i Momu.

Właściciel Aioli: Oczekiwania gości restauracji w Polsce są zdecydowanie dużo większe niż na zachodzie
fot. materiały prasowe

Zdaniem Marcina Wachowicza oczekiwania klientów na naszym rodzimym podwórku względem oferty restauracji i serwowanych potraw są bardzo wysokie. Dużo większe niż na zachodzie. Z pewnością wpływ na to ma coraz większe zainteresowanie trendem prozdrowotnym wśród konsumentów.

– Jemy obecnie z dużo większą świadomością niż kiedyś. Na pewno ludzie szukają interesującej oferty Fit, ale ona musi być wzbogacona o konkretne smaki. Przykładowo proponujemy sałatę, ale z różnymi dodatkami jak kurczak, łosoś czy falafel, co pomaga naszym klientom w wyborze konkretnego dania. W mojej opinii oczekiwania gości są bardzo wysokie, w Polsce zdecydowanie dużo większe niż na zachodzie, gdzie ludzie są bardziej tolerancyjni. Z kolei ze strony lokalu możemy kreować formą i dodatkami, ale na poziomie racjonalnym, ponieważ nie jesteśmy restauracją typu gourmet jak np. Amaro czy Senses. Poza tym jedzenie nie jest tylko tym czynnikiem, który przyciąga ludzi do knajpy. Owszem, dania muszą spełniać wszelkie standardy obwiązujące na całym świecie, ale liczą się dodatki w menu np. różne zielone koktajle i lemoniady. Oferta musi być bogata – twierdzi właściciel Aioli.

Rosnąca świadomość wśród społeczeństwa na temat jedzenia nie do końca przekłada się na kulinarne eksperymenty. Według gastronoma konsumenci podczas pobytu w restauracji najczęściej decydują się na dania, które znają i nie boją się ich zamawiać.

– Moim zdaniem obecnie na rynku najbardziej rozwija się segment Comfort Food, czyli potrawy, które znamy i których nie boimy się zamawiać, bo wiemy, co spotka nas na talerzu jak np. makarony czy kuchnia tajska. Chętniej wchodzimy do lokalu, w którym mamy świadomość co i jak jeść. To przeżywa renesans na całym świecie. Natomiast patrząc, jak zmienia się nasz styl życia, odpowiednio do tego przeobraża się rynek gastronomiczny. Mieszkania stają się coraz częściej tylko sypialniami, a życie toczy się na mieście i ludzie stołują się poza domem. Na pewno w najbliższym czasie rozwiną się jadłodajnie takie jak Aioli oraz wszelkie bary mleczne. Myślę, że będzie też odchodzić się od drogich restauracji, ponieważ społeczeństwo jest świadome, co ile dzisiaj kosztuje i nie lubi przepłacać – tłumaczy Marcin Wachowicz.

Adekwatnie do stylu życia i cieszącego się popularnością jedzenia na mieście swoją ofertę budują lokale gastronomiczne. Ich menu musi być perfekcyjnie dopasowane do potrzeb konsumenta.

– Życie toczy się na mieście, a zadaniem restauratorów jest dopasowanie odpowiedniej formy oferty odnośnie konkretnego klienta w zależności od pory dnia, kiedy odwiedza lokal, czy to jest śniadanie, lunch lub wieczorne spotkanie ze znajomymi – dodał właściciel Aioli.

Przeczytaj cały wywiad: Gastronomia jest jak apteka. Wszystko mamy oparte na recepturach – wywiad z właścicielem Aioli

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Marcin Wachowicz RSS ALERT    /    Aioli RSS ALERT    /    Banjaluka RSS ALERT    /    Momu RSS ALERT    /    gastronomia RSS ALERT    /    restauracja RSS ALERT    /    rynek HoReCa w Polsce RSS ALERT    /    trendy w gastronomii RSS ALERT    /    comfort food RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.224.52
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.