Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Właściciel "Egzotycznych Mięs": Myślałem, że skoro kupił ode mnie Amaro to kupią wszyscy

  • Autor: AT/portalspozywczy.pl
  • Data: 02-01-2018, 10:22
Właściciel
Grzegorz Stępień, właściciel firmy Egzotyczne Mięsa, oficjalny dystrybutor produktów Kezie Limited w Polsce, fot. archiwum prywatne

- Sporządziłem listę 80 topowych restauracji w Polsce, zapakowałem katalog w koperty A4 i czekałem. Dwa dni później otrzymałem telefon od Modesta Amaro. W ten sposób moim pierwszym klientem została jedna z najdroższych restauracji w Polsce. Pomyślałem, że to dobry prognostyk. Niestety, trochę się zawiodłem - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Grzegorz Stępień, właściciel firmy Egzotyczne Mięsa, oficjalny dystrybutor produktów Kezie Limited w Polsce.

Po podpisaniu umowy z Kezie Ltd. Grzegorz Stępień stworzył stronę internetową "Egzotycznych Mięs", budował obecność na forach i blogach.

- Podpisałem także umowę na pozycjonowanie fraz związanych z egzotycznym mięsem. Dostałem od Kezie zdjęcia oraz opisy i zrobiłem katalog. Sporządziłem listę 80 topowych restauracji w Polsce, zapakowałem katalog w koperty A4 i czekałem. Dwa dni po wysyłce, o godz. 21:30 otrzymuję telefon:

- Dzień dobry, pan Grzegorz? Z tej strony Wojciech Modest Amaro. Dostałem od pana katalog, są tu ciekawe rzeczy. Chciałbym zamówić 30 kg łosia i renifera na potrzeby menu przedświątecznego.

- Łączna wartość zamówienia wynosiła 4,5 tys. zł. W ten sposób moim pierwszym klientem została jedna z najdroższych restauracji w Polsce. Pomyślałem, że to dobry prognostyk, że jak sprzedam mięso jednemu dużemu klientowi to za nim pójdą następni. Skoro Amaro kupił to wszyscy kupią! Miałem prawo tak myśleć, optymistycznie jak zawsze - mówi Stępień.

Po zebraniu zamówień od Amaro i nieistniejącej już warszawskiej restauracji Kalaya, w listopadzie 2015 roku Stępień postanowił złożyć zamówienie w Kezie na 330 kg, mimo że miał sprzedane zaledwie 45 kg mięsa. 

- Znudzę pana i powiem, że była to pierwsza i ostatnia dostawa. Po telefonie Amaro może telefony się nie urywały, ale zainteresowanie było spore. W ciągu roku znalazłem kilkuset klientów, głównie detalicznych, czyli ludzi, którzy byli ciekawi nowych smaków - dodaje.

Jak zamówione mięso zrecenzował Modest Amaro?

- Stwierdził, że część mięs była bardzo dobra, część niedobra. Dostarczył mi pełną opinię dając jednocześnie jasno do zrozumienia, że z narzutem, który musi zrobić u siebie w restauracji, nikt tego nie kupi. Musiałby sprzedawać jedno danie w cenie 500-700 zł, podczas gdy kupuje ode mnie za 300-400 zł. Także to, co zamówił zostało zjedzone, ale na razie, do odwołania, koniec z nowymi zamówieniami - mówi.

Dlaczego pozyskanie klienta w postaci Modesta Amaro nie stało się lokomotywą sukcesu dla firmy? Z jakiego powodu mięso z wielbłąda sprzedawało się w Polsce lepiej niż australijska wołowina?  

Zachęcamy do lektury pełnej treści rozmowy z Grzegorzem Stępniem w Strefie Premium.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ab 03-01-2018, 08:19:
do: Biznes w sosie

przecież firma ma wyłączność na rynek polski, więc Amaro nie mógł kupić bezpośrednio od Kezie.
cena prawdopodobnie zbyt wysoka, ciekawe jaką marżę sobie w Polsce narzucają...
  • Biznes w sosie własnym... 02-01-2018, 17:59:
U nas pojęcie biznesu ma nieco inny wymiar. Zakładam, że pan z Amaro zamówił raz, zweryfikował źródło (tzw. tracebility w łańcuchu dostaw żywności)i już zamawia bezpośrednio od producenta i to jest właśnie ten inny wymiar naszego biznesu, którego nikt poza naszą nacją, nie jest w stanie pojąć.
  • timi 02-01-2018, 16:03:
A nie mówiłem. Nie ma hunów i dzikusów w PL to i dzikiego mięsa nie potrzeba. Poza tym mamy swoją niepoznana do końca dziczyznę.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 700) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.