Właściciel KFC traci przez skandal mięsny w Chinach

Yum Brands, spółka-matka sieci restauracji KFC zmuszona była obniżyć o połowę prognozę zysków na ostatni kwartał 2014 roku. Wszystko przez mięsny skandal w Chinach, który przyczynił się do znacznego spadku obrotów sieci w Państwie Środka - informuje serwis ekonomia.rp.pl.
Według Yum Brands, który oprócz KFC jest także właścicielem marek Taco Bell oraz Pizza Hut, wzrost zysków w IV kwartale wahać się będzie w granicach 6-10 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubr., zamiast pierwotnie przewidywanych 20 proc.
W lecie w Chinach wybuchł skandal w związku z ujawnieniem, że do sieci KFC i Pizza Hut dostarczano skażone lub przeterminowane produkty. Ponieważ Państwo Środka generuje około jednej trzeciej zysków spółki, straty wizerunkowe przełożyły się także na wyniki finansowe - czytamy w ekonomia.rp.pl.

KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!