Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wystrój lokalu gastronomicznego, muzyka i zapachy są jak opakowanie produktu

  • Autor: portalspozywczy.pl, pr
  • Data: 14-04-2014, 12:32

Podobnie jak opakowanie produktu wpływa na ocenę jego smaku, tak samo architektura doświadczeń zmysłowych w restauracji, wpływa na ocenę poziomu zadowolenia klientów z jedzenia oraz jakości całościowej usługi gastronomicznej - ocenia Mood Corporation.

Goście restauracji i punktów gastronomicznych, kupują nie tylko posiłki, ale w dużym stopniu płacą także za wspomnienia i wrażenia, jakie wynoszą ze sobą do domu. Bardzo często, nawet z pozoru nieistotne kwestie i detale zmysłowe składające się na atmosferę lokalu i jego klimat otoczenia, okazują się niezmiernie ważne. Wystrój, muzyka, wygodne siedzenia, zapachy w pomieszczeniu czy też kształt i waga zastawy stołowej, potrafią doskonale oddać charakter danego miejsca.

- Człowiek w dużej mierze podejmuje decyzje oraz wydaje subiektywne oceny pod wpływem emocji i percepcji zmysłowej otoczenia. Aspekty te można umiejętnie kształtować i wpływać na nie za pomocą działań marketingu sensorycznego. W przypadku, restauracji obok oczywistych doznań smakowych, warto zadbać o doznania dźwiękowe, zapachowe, wzrokowe oraz dotykowe. Dzięki tak kompleksowej strategii multisensorycznej, lokal z pewnością będzie posiadł swój wyjątkowy i niepowtarzalny klimat oraz wyróżni się na tle konkurencji - ocenia Aleksandra Potrykus-Wincza, Country Manager Poland & Baltics w Mood Corporation.

Restauracja to miejsce, które powinno posiadać szczególny klimat, gdzie muzyka ma ogromne znaczenie. W klasycznych restauracjach powinniśmy raczej zapomnieć o heavy metalu oraz mocnych brzmieniach muzyki klubowej czy też o usypiających balladach. Najskuteczniejszym sposobem jest znalezienie złotego środka, który odpowiadał będzie naszej grupie docelowej klientów. Innego rodzaju muzyki oczekują goście pubu czy nocnego klubu, a odmienne gusta mają klienci eleganckiej restauracji.

Równie istotne jest odtwarzanie muzyki w kuchni oraz pomieszczeniach dla personelu. Muzyka poprawia wydajność pracy i łagodzi stres. Trzeba się jednak upewnić czy nie jest zbyt głośna oraz czy nie koliduje z muzyką odtwarzaną w pomieszczeniach dla gości. Muzyka pozwala na stłumienie odgłosów wydobywających się z kuchni. To ważny aspekt poprawiający komfort gości.

Powinniśmy spróbować zmniejszyć poziom hałasu o około 10 dB w stosunku do tego, co dzieje się na zewnątrz restauracji. Odniesiemy wtedy wrażenie, że jest on aż o połowę mniejszy. Jeśli chcemy zredukować jak najmocniej poziom hałasu w restauracji, powinniśmy pamiętać o kilku aspektach już we wstępnej fazie projektowania wnętrz lokalu. Warto zadbać o wysoką jakość okien, tak aby dobrze izolowały akustykę. Tanim i dość skutecznym sposobem na poprawienie aury dźwiękowej jest zamontowanie podwieszanych sufitów z odpowiedniego rodzaju płyt, które dobrze absorbują dźwięki. Jeśli posiadamy większe fundusze i możliwości, warto zainwestować w izolację akustyczną budynku.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 340) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH