Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Zakaz handlu zaszkodził sieciom fast-food

W niedziele niehandlowe do niektórych restauracji zagląda jeden na dwudziestu klientów z pozostałych niedziel. Najmocniej spadły obroty fast foodów w dużych centrach handlowych - podaje money.pl

Zakaz handlu zaszkodził sieciom fast-food
fot. shutterstock

W restauracji KFC w Kielcach przy Galerii Echo w niedziele niehandlowe pojawia się mniej niż 4 proc. osób, które odwiedzają ten przybytek w pozostałe niedziele. Niewiele lepiej jest w McDonald's w Częstochowie przy Galerii Jurajskiej. Zakaz handlu to dla sieci fast food prawdziwa katastrofa. A dane dotyczą przecież ubiegłego roku. Od stycznia handlowych niedziel jest jeszcze mniej i efekt prawdopodobnie będzie większy.

Analizę przeprowadziła firma technologiczna Proxi.cloud. Sprawdzono liczbę młodych osób (18-35 lat) odwiedzających restauracje w niedziele od marca (wejście w życie przepisów o zakazie handlu) do grudnia 2018. Zestawiono z sobą po 20 niedziel handlowych i niehandlowych.

Jak udało się zdobyć takie dane? Wielki brat patrzy! Wystarczyło, że klienci mieli zainstalowaną w telefonie jedną z aplikacji agregujących promocje i dzięki analizie wirtualnych punktów na mapie (tzw. geofencingów) można było obserwować natężenie ruchu w poszczególnych miejscach.

Z badań wynika, że z dwóch największych sieci fast food w Polsce bardziej na zakazie cierpi KFC. W niehandlowe niedziele progi jej restauracji przekraczało zaledwie 44 proc. osób (tych z aplikacją w telefonie) odwiedzających je w pozostałe niedziele. W przypadku McDonald'sa proporcje są dużo lepsze - o 19 proc. osób mniej.

- Różnice spowodowane są sposobem rozmieszczenia restauracji McDonald’s i KFC. Sieć McDonald's ma zdecydowanie więcej placówek wolnostojących, które niwelują działanie zakazu handlu, niż KFC, która większość swoich restauracji ma w centrach handlowych - zauważa Adam Grochowski, analityk firmy technologicznej Proxi.cloud.

Czy w związku z tym KFC będzie przychylniejszym okiem patrzeć na lokalizacje poza centrami handlowymi? Na razie zadowala się tym, że w niehandlowe dni rośnie liczba zamówień online.
- Centra handlowe nadal uznajemy za atrakcyjne lokalizacje, bo koncentrują one bardzo dużą liczbę klientów. Oczywiście zauważamy spadek "odwiedzalności" galerii w niedziele niehandlowe. Ale w przypadku zarządzanych przez nas marek znaczna część sprzedaży w te dni przenosi się do kanałów online i delivery - mówi money.pl Adrian Wnęk z biura prasowego firmy Amrest. - W obliczu zmian konsekwentnie poszerzamy zasięg usług dostawy do domu, co będzie jednym z kluczowych obszarów rozwijanych przez firmę w najbliższym czasie - dodał.

Największe spadki odwiedzin notują restauracje z mniejszych miejscowości. - Wpływ na te zjawisko może mieć też sposób spędzania wolnego czasu przez mieszkańców, a także dostęp do rozrywek. W większych miastach są zdecydowanie większe galerie, które stały się swego rodzaju centrami rozrywki. Mieszkańcy chodzą tam do kina czy do centrum gier - wskazuje Grochowski.

Więcej na Money.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

fast food RSS ALERT    /    KFC RSS ALERT    /    McDonalds RSS ALERT    /    zakaz handlu RSS ALERT    /    zakaz handlu w niedziele RSS ALERT    /    Proxi.cloud RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • wojtek 2019-01-25 23:20:50
    To dobrze.
    • AB 2019-01-28 09:32:08
      dla kogo, ciebie? Pewnie schabowy przed TV
  • Adam 2019-02-05 06:19:49
    Czy społeczeństwu wyjdzie to na zdrowie .

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.226.208.185
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.