Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Założyciel EatPolska: Polska kojarzy się obcokrajowcom z wódką, pierogami i kiełbasą - wywiad

Z Michałem Sobieszukiem, założycielem EatPolska i panelistą debaty Food Show 2017 nt. turystyki kulinarnej, rozmawiamy o tym, co wiedzą obcokrajowcy na temat naszej kuchni i jakimi produktami możemy ich zachęcić do odwiedzania naszego kraju.

Założyciel EatPolska: Polska kojarzy się obcokrajowcom z wódką, pierogami i kiełbasą - wywiad
Michał Sobieszuk, założyciel EatPolska i panelistą debaty Food Show 2017 nt. turystyki kulinarnej

Autor: Anna Wrona, Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
Data: 22-02-2017, 09:37

Dlaczego akurat turystyka kulinarna?

Pomysł na EatPolska narodził się z doświadczenia tradycyjnej turystyki. Jestem przewodnikiem od wielu lat. Oprowadzając turystów po Warszawie, chciałem pokazać coś więcej niż tylko samą historię i miejsca, chciałem włączyć element kulturowy. Naturalnym tropem poszło to w stronę kulinariów, również wódki i innych produktów związanych z Polską. Zauważyłem, że historie te nie tylko się bardzo podobają, ale też poświęcamy na nie coraz więcej czasu, a turyści się w nie wciągają. Kiedy zaczynamy opowiadać o jedzeniu czy wódce, turyści bardziej się ożywiają, pytają o wiele więcej. Widać, że ich to interesuje. Tak narodziło się Eat Warsaw, potem Eat Warsaw&Krakow, a następnie Eat Polska, ponieważ teraz działamy w trzech miastach.

Czy korzystał Pan z doświadczeń innych państw słynących z turystyki kulinarnej?

Kiedy zacząłem robić wycieczki kulinarne, inspirowałem się wycieczkami, które już istnieją w innych krajach. W Polsce byliśmy pierwsi. Widziałem, jak wyglądają wycieczki za granicą i stamtąd czerpałem pomysły na formaty, długość trwania wycieczki.

Turystyka kulinarna staje się coraz ważniejszym trendem w turystyce. Dlaczego jest to takie interesujące?

Wydaje mi się, że obecnie wyraźnym trendem jest nastawienie na doświadczanie. Turyści nie tyle chcą się dowiedzieć, co doświadczyć. Turystyka kulinarna się w to doskonale wpisuje. To już nie tylko słuchanie i patrzenie, ale także smakowanie czy wąchanie. Doświadczenie jest bardzo pełne, dzięki czemu zostawia w turystach o wiele więcej. Nasze wycieczki są tak zaprojektowane, by mówić nie tylko o kulinariach, ale o Polsce przez pryzmat kulinariów. Dzięki temu turyści, kończąc taką wycieczkę, nie mają wrażenia „OK - zjedliśmy”, ale „zjedliśmy i dowiedzieliśmy się czegoś o Polsce”.

Jaka jest Polska z perspektywy kulinariów?

Bardzo złożona. Jedną z rzeczy, od których zaczynamy, to opowiedzenie o różnych wpływach kulinarnych związanych z historią. Dlaczego w jednych regionach ciasto będzie bardziej drożdżowe, a w innych będzie przypominało tort wiedeński. Chcąc nie chcąc, docieramy do tematu rozbiorów. Opowiadając o pewnej wódce, opowiadamy, że narodziła się we Lwowie, a teraz produkowana jest w Wiedniu. Przez ten pryzmat okazuje się, że Polska jest krajem bardzo złożonym historycznie. Te puzzle układają się w całość.

więcej informacji:

Michał Sobieszuk RSS ALERT    /    Eat Polska RSS ALERT    /    turystyka kulinarna RSS ALERT    /    Food Show 2017 RSS ALERT    /    wódka RSS ALERT    /    kiełbasa RSS ALERT    /    pierogi RSS ALERT    /    produkty regionalne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.202.6
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.