Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Zwycięzca "Bake Off, Ale Ciacho": To osobowości cukiernicze wyznaczają trendy

  • Autor: PM, AW / portalspozywczy.pl
  • Data: 17-01-2018, 13:29
Zwycięzca
Tomasz Bączkowski, zwycięzca 3. edycji programu „Bake Off - Ale Ciacho”

- Polacy szukają nowych smaków i form. Zaczęli czerpać z kultur kulinarnych innych krajów. To sprawia, że przestali doceniać takie wypieki jak szarlotki czy makowce, uważając je za takie powszechne – mówi Tomasz Bączkowski, zwycięzca 3. edycji programu „Bake Off - Ale Ciacho”.

Zdaniem Tomasza Bączkowskiego, programy kulinarne zaszczepiły wśród Polaków chęć do gotowania i pieczenia. Zaczęli interesować się tym co jedzą i bardziej dbać o to, co znajduje się na talerzu.

- Ja od zawsze lubiłem gotować, rzadziej piekłem. Z wykształcenia jestem architektem, więc bliżej mi właśnie do specyfiki pieczenia – cierpliwości, dokładnego odmierzania składników i tej całej precyzji – mówi.

Wiele osób uważa, że „Bake Off - Ale Ciacho” różni się od wielu innych programów kulinarnych – nie ma w nim agresywnej rywalizacji, jest taki trochę „ugrzeczniony”. - Brytyjski format telewizyjny  „Bake Off” zakłada, że ma to być program przyjazny dla uczestników i miły w odbiorze dla publiczności. To program dla każdego, kto jest zainteresowany wypiekami, nie tylko dla specjalistów. Nie ogląda się go też ze względu na skandale czy sensacje – komentuje Tomasz Bączkowski.

Wielu zwycięzcom, ale też uczestnikom programów kulinarnych otworzyły one drogę do dalszej kariery. - Ja na razie tego nie czuję. Dla mnie udział w programie był przygodą – na co dzień mam swoją pracę i w niej się spełniam zawodowo, więc nie mam parcia na karierę w cukiernictwie. W przeciwieństwie do stacji komercyjnych, TVP niestety w żaden sposób nie promuje i nie wspiera swoich uczestników. Z drugiej strony bardzo ciężko jest się przebić wśród wysypu gwiazd kulinarnych na rynku – mówi zwycięzca 3. edycji programu „Bake Off, Ale Ciacho”.

Warto się zatem zastanowić czy na rynku cukierniczym jest miejsce dla marek / miejsc sygnowanych osobą cukiernika. Zdaniem Tomasza Bączkowskiego, dobrym przykładem jest Krzysztof Ilnicki, jeden z jurorów „Bake Off, Ale Ciacho”, który posiada swoje cukiernie firmowe w Trójmieście i tam serwuje wypieki według autorskich przepisów. – To właśnie osobowości cukiernicze pokroju wyznaczają trendy i kierunki zmian na rynku. Ostatnio dużą popularnością cieszą się porcjowane torty w formie pojedynczych wykończonych mini deserów, które wypierają krojone duże wypieki – dodaje.

Jednak nie da się oprzeć wrażeniu, że rozwój branży cukierniczej uzależniony jest od zmiany mentalności Polaków. - Obecnie wypieki można kupić w każdym sklepie spożywczym czy supermarkecie, a cukierni jest coraz mniej na rynku. Do tego dochodzi zwiększająca się chęć pieczenia w domu i próbowania wielu przepisów, które dostępne są powszechnie chociażby w internecie. Dopiero jak nam nie wyjdzie to idziemy do cukierni – mówi Tomasz Bączkowski.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 961) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.