Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Branża rozlewnicza w krajach europejskich

  • Autor: Wojciech Rutkowski, KIG, "Przemysł Rozlewniczy"
  • Data: 01-07-2010, 13:56

Wojciech Rutkowski, KIG "Przemysł Rozlewniczy"

Niemcy - wskaźniki za 2008 rok

Podobnie jak rok 2007 również miniony rok okazał się trudny dla producentów naturalnych wód mineralnych i wód źródlanych w Niemczech. Większość firm rozlewających wody i napoje produkowane na bazie wody odnotowała spadek sprzedaży. Według informacji udostępnionych przez Verband Deutscher Mineralbrunnen (VDM) sprzedaż wody mineralnej i leczniczej oraz napojów wytwarzanych na bazie wód zmniejszyła się w 2008 r. o 3,9%, osiągając wartość nieco ponad 3,1 mld euro. W ujęciu wolumenowym spadek ten wyniósł 1,1% do poziomu 13,1 mld l. Zmniejszyła się również liczba przedsiębiorstw rozlewających wody i napoje do 211 (w roku 2007 było ich 217).

W przypadku naturalnej wody butelkowanej sprzedaż spadła do poziomu 9,5 mld l (-1,2%). Jeszcze większy spadek odnotowała sprzedaż wód leczniczych, która zmniejszyła się o 7,6% (113,7 mln l). Nadal natomiast wzrastała sprzedaż naturalnych wód mineralnych, wód niegazowanych, gdzie odnotowany został wzrost o 9,4% i ich spożycie osiągnęło w 2009 r. 846,4 mln l.

W przypadku wód nasyconych CO2, ich sprzedaż w 2008 r. spadła o 3,9%. Ze spożyciem 133,8 l na mieszkańca naturalna woda butelkowana pozostaje ciągle preferowanym napojem wśród niemieckich konsumentów, choć spożycie zmniejszyło się w ubiegłym roku w tej kategorii o prawie 3 l. Dalszemu spadkowi ma przeciwdziałać prowadzona przez Niemiecki Związek Producentów - VDM od wiosny bieżącego roku do chwili obecnej kampania społeczna, której celem jest edukacja konsumentów, w szczególności dzieci i młodzieży, w zakresie zalet i korzyści, jakie wynikają z picia naturalnych wód butelkowanych.

Wyraźnie wzrosła sprzedaż napojów orzeźwiających produkowanych na bazie wody mineralnej i aromatów. Ich spożycie zwiększyło się o 2,3% i osiągnęło poziom 152,1 mln l. Istotnie zmniejszyły się obroty producentów napojów zawierających wodę mineralną i sok lub syrop. W tym przypadku odnotowany został spadek o 2,6% (819,1 mln l) oraz tzw. napojów near water i wellness drink, gdzie sprzedaż zmniejszyła się o 12,2% do 331,3 mln l. Wspomnieć trzeba, iż w kategorii naturalnych wód w opakowaniach znaczący był spadek ich importu do Niemiec. Wyniósł on ok. 1,5 mld l, co oznacza spadek rzędu 9,3%. Równie duży był spadek niemieckiego eksportu, który zmniejszył się w ubiegłym roku o 8,3% w porównaniu z 2007 r., osiągając poziom nieco ponad 180 mln l.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 381) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH