Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Cały wywiad z Anną Tutak-Kordyl, dyrektor generalną kategorii napojów PepsiCo General Bottlers Poland

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 08-12-2011, 10:28
Cały wywiad z Anną Tutak-Kordyl, dyrektor generalną kategorii napojów PepsiCo General Bottlers Poland
Anna Tutak-Kordyl, dyrektor generalna kategorii napojów PepsiCo General Bottlers Poland; Fot. portalspozywczy.pl / ŻelaznaStudio, Piotr Waniorek

Wyniki sprzedaży za lipiec i sierpień były o wiele gorsze niż w ubiegłym roku. Jeśli chodzi o lipiec to są to nawet dwucyfrowe spadki w niektórych kategoriach. To załamanie sprzedaży przełoży się na statystyki całego roku. Trudno jest jeszcze określić, jak głęboko będzie to poniżej estymowanego wzrostu rynku, ponieważ optymizmem napawa pogoda we wrześniu, która na pewno pozytywnie wpłynie na rozmiar sprzedaży - mówi w wywiadzie dla portalspozywczy.pl, Anna Tutak-Kordyl, dyrektor generalna kategorii napojów PepsiCo General Bottlers Poland.

Jak bardzo zimne lato przeszkodziło PepsiCo w zrealizowaniu wyników? Czy cały rynek napojów osiągnie zakładanych na ten rok wzrost?

Wyniki sprzedaży za lipiec i sierpień były o wiele gorsze niż w ubiegłym roku. Jeśli chodzi o lipiec to są to nawet dwucyfrowe spadki w niektórych kategoriach. Jeśli chodzi o miejsca sprzedaży, najbardziej ucierpiał handel tradycyjny. To załamanie sprzedaży przełoży się na statystyki całego roku. Trudno jest jeszcze określić, jak głęboko będzie to poniżej estymowanego wzrostu rynku, ponieważ optymizmem napawa pogoda we wrześniu, która na pewno pozytywnie wpłynie na rozmiar sprzedaży. Producenci starali się stymulować sprzedaż wykorzystując te okoliczności, więc niewykluczone, że Polacy spędzali aktywnie ostatnie chwile słońca w tym roku, co oczywiście przełoży się na konsumpcję napojów.

Które z kategorii najbardziej ucierpiały na załamaniu pogody?

Jest to przede wszystkim woda. Spadła też kategoria napojów gazowanych i ice tea, ale nie tak mocno jak wspomniana woda. Soki - wydawałoby się, że mogłyby skorzystać na tej sytuacji, ale jednak ta kategoria też się załamywała.

Firmy napojowe borykają się ostatnio z głębokimi wahaniami cen surowców. Jak gwałtowny wzrost cen cukru przenosi się na biznes PepsiCo?

Drogi cukier oznacza dla całej branży przede wszystkim gwałtowny i znaczący wzrost kosztów produkcji w przyszłym roku. To jest jeden z czynników, które trzeba poważnie brać pod uwagę planując ten okres. Od niego będą zależały poziomy marżowości czy działania rynkowe w kategoriach napojów.

Czy są jakieś sposoby na "ominięcie" tych podwyżek?

Niestety nie widzę takich sposobów. Musimy dostarczać to, czego oczekują konsumenci. Ale na pewno podejmiemy decyzje związane z tym, w jakim stopniu przenosić wzrosty cen cukru w asortymencie, w których surowiec ten ma największe znaczenie, na wzrost poziomów cen. W obecnej sytuacji rynkowej są to najtrudniejsze decyzje.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • travel 30-11-2011, 17:18:
To mniej cukru dodawajcie do napojów jak jest taki drogi.A po za tym to ja już nie kupuję nic co należy do dużych koncernów typu coca -cola,pepsi ,nestle itp.Ich nastawienie na zysk mnie przeraża(a pieniądze ładowane w reklamę -szok,)W większości domów kranówka jest zdrowasza poróbcie sobie badania a się przekonacie.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 440) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH