REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Na polski rynek mogą wejść napoje poprawiające urodę

  • Autor: Weronika Pietrykowska, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-03-2009, 13:56
Na polski rynek mogą wejść napoje poprawiające urodę

Polski rynek, podobnie jak rynek Europy Wschodniej, jest daleko poza rozwiniętymi rynkami, jak USA, Japonia. Także w Europie Wschodniej nie jesteśmy liderami, pod względem innowacyjności i otwarcia na produkty prozdrowotne wyprzedza nas Rosja, a właściwie Moskwa - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Adam Bogacz, właściciel firmy doradczej AKB Consulting. Jednak i na nasz rynek wkrótce mogą trafić nowości.

REKLAMA

Pierwszymi produktami z grupy Health & Wellness były w Polsce produkty mleczarskie i smarowidła. W segmencie napojowym pierwsze próby, np. Tymbark Multiwitamina w formie Imunobalance firmy Maspex i inne (w tym Fit) nie były zbyt udane. Produkty te zniknęły z rynku.

- Bardzo ciekawie zapowiada się natomiast nowość w ofercie Maspeksu, Plussssz Up, czyli suplement diety przeniesiony do butelki. W tym przypadku firma znalazła chyba właściwe rozwiązanie w zarządzaniu marką dla produktów z grupy Health & Wellness. Wzajemne przenikanie suplementów i nutraceutyków w płynie to zdecydowanie przyszłość rozwoju produktów prozdrowotnych - zauważa Adam Bogacz.

Ekspert chwali także rozwój marki Cappy. Coca-Cola od roku repozycjonuje markę Cappy w kierunku nutraceutyków, także przy udziale polskich naukowców z Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu i PAN. Co zatem może nastąpić po znakomitej Całej Pomarańczy?

- W świecie bardzo modnym ostatnio trendem jest "beauty within", a więc produkty wspomagające urodę, adresowane przede wszystkim do kobiet. Są to produkty poprawiające stan skóry, paznokci, a więc trochę przeciwdziałające procesowi starzenia - prognozuje Adam Bogacz.

- Z drugiej strony należy spojrzeć na największe zagrożenia zdrowotne, a więc choroby układu krążenia, które są przyczyną prawie połowy zgonów w naszym kraju. Dużym problemem jest też otyłość i nadwaga, które dotyczą prawie połowy naszego społeczeństwa - zauważa ekspert.
W świecie często małe nieznane firmy, dzięki kreatywności i innowacyjności, wprowadzają na rynek ciekawe nutraceutyki. Zdarza się, że firmy te, po odniesieniu sukcesu, zostają przejęte za olbrzymie pieniądze przez międzynarodowe koncerny, jak np. kultowa w USA marka SoBe przejęta przez PepsiCo w 2000 r. za 500 mln USD.

- Takich przykładów przejęć małych, elastycznych, kreatywnych i innowacyjnych firm jest znacznie więcej. Ciekawe, czy u nas nutraceutyki staną się domeną koncernów, czy znajdzie się polska firma, z odpowiednią dozą kreatywności i innowacyjności, odpowiednią wiedzą o zdrowiu, żywieniu i marketingu (ze szczególnym uwzględnieniem brandingu), która stworzy ciekawa propozycję dla konsumentów zorientowanych na zdrowy styl życia - zastanawia się właściciel AKB Consulting. Jego zdaniem pewnym pierwiosnkiem może być napój sojowy firmy Orico.

Dla wielu polskich producentów rozwiązaniem może być outsourcing.

W 2008 r. światowa sprzedaż nutraceutyków wyniosła ponad 3,7 mld litrów - wynika z danych Zenith International, do których dotarł portalspozywczy.pl. To o 9 proc. więcej niż w 2007 r., kiedy sprzedano 3,4 mld litrów napojeów prozdrowotnych. W Europie Wschodniej w ub. r. rynek nnutraceutyków osiągnął zaledwie 12 mln l.

KOMENTARZE: (7)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • regionalnesmaki 19-03-2012, 20:53:
To najgorsze świństwo jakie dotychczas wymyślono. GMO to przy tym mały pikuś. Ciekawe dlaczego nikt nie krzyczy wprowadzaniu obrót sztucznych świństw typu "Cola wspomagająca obniżająca poziom cukru (najeżona pewnie kilogramami aspartamu czy innych, jeszcze gorszych świństw)" albo "jajka obiżające poziom choleresterolu". Ostatnio widziałem program dokumentalny, w którym wyraźnie powiedziano, że im mniej się spożywa kalorii tym dłużej się żyje. To co proponują "prozdrowotne wynalazki" to kompletne przeciwieństwo natury i ewolucji.
Czemu Sawicki nie krzyczy o zakazie "prozdrowotnej żywności" tak jak krzyczy o GMO???
  • geszeft 19-03-2012, 18:22:
Odwalcie sie od Adasia, Adas wie, co mowi. Zna sie galante na napojach, wie, ktore sa prima sort, a ktore sa szajs. Adas ma kepele do komentu tego interes. Kiedy mowil o rynku napojow energety to wiekszosc niewiedziala o co chodzi. Adas ma smykalke i jak mowi o cymes czasy dla rynku nutra, to wie, co mowi. Ende.
  • AB 19-05-2009, 15:07:
MAKA, ale jaka, podziel się.

Zobacz wszystkie komentarze (7)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 526) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH