Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Na polski rynek mogą wejść napoje poprawiające urodę

  • Autor: Weronika Pietrykowska, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-03-2009, 13:56
Na polski rynek mogą wejść napoje poprawiające urodę

Polski rynek, podobnie jak rynek Europy Wschodniej, jest daleko poza rozwiniętymi rynkami, jak USA, Japonia. Także w Europie Wschodniej nie jesteśmy liderami, pod względem innowacyjności i otwarcia na produkty prozdrowotne wyprzedza nas Rosja, a właściwie Moskwa - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Adam Bogacz, właściciel firmy doradczej AKB Consulting. Jednak i na nasz rynek wkrótce mogą trafić nowości.

Pierwszymi produktami z grupy Health & Wellness były w Polsce produkty mleczarskie i smarowidła. W segmencie napojowym pierwsze próby, np. Tymbark Multiwitamina w formie Imunobalance firmy Maspex i inne (w tym Fit) nie były zbyt udane. Produkty te zniknęły z rynku.

- Bardzo ciekawie zapowiada się natomiast nowość w ofercie Maspeksu, Plussssz Up, czyli suplement diety przeniesiony do butelki. W tym przypadku firma znalazła chyba właściwe rozwiązanie w zarządzaniu marką dla produktów z grupy Health & Wellness. Wzajemne przenikanie suplementów i nutraceutyków w płynie to zdecydowanie przyszłość rozwoju produktów prozdrowotnych - zauważa Adam Bogacz.

Ekspert chwali także rozwój marki Cappy. Coca-Cola od roku repozycjonuje markę Cappy w kierunku nutraceutyków, także przy udziale polskich naukowców z Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu i PAN. Co zatem może nastąpić po znakomitej Całej Pomarańczy?

- W świecie bardzo modnym ostatnio trendem jest "beauty within", a więc produkty wspomagające urodę, adresowane przede wszystkim do kobiet. Są to produkty poprawiające stan skóry, paznokci, a więc trochę przeciwdziałające procesowi starzenia - prognozuje Adam Bogacz.

- Z drugiej strony należy spojrzeć na największe zagrożenia zdrowotne, a więc choroby układu krążenia, które są przyczyną prawie połowy zgonów w naszym kraju. Dużym problemem jest też otyłość i nadwaga, które dotyczą prawie połowy naszego społeczeństwa - zauważa ekspert.
W świecie często małe nieznane firmy, dzięki kreatywności i innowacyjności, wprowadzają na rynek ciekawe nutraceutyki. Zdarza się, że firmy te, po odniesieniu sukcesu, zostają przejęte za olbrzymie pieniądze przez międzynarodowe koncerny, jak np. kultowa w USA marka SoBe przejęta przez PepsiCo w 2000 r. za 500 mln USD.

- Takich przykładów przejęć małych, elastycznych, kreatywnych i innowacyjnych firm jest znacznie więcej. Ciekawe, czy u nas nutraceutyki staną się domeną koncernów, czy znajdzie się polska firma, z odpowiednią dozą kreatywności i innowacyjności, odpowiednią wiedzą o zdrowiu, żywieniu i marketingu (ze szczególnym uwzględnieniem brandingu), która stworzy ciekawa propozycję dla konsumentów zorientowanych na zdrowy styl życia - zastanawia się właściciel AKB Consulting. Jego zdaniem pewnym pierwiosnkiem może być napój sojowy firmy Orico.

Dla wielu polskich producentów rozwiązaniem może być outsourcing.

W 2008 r. światowa sprzedaż nutraceutyków wyniosła ponad 3,7 mld litrów - wynika z danych Zenith International, do których dotarł portalspozywczy.pl. To o 9 proc. więcej niż w 2007 r., kiedy sprzedano 3,4 mld litrów napojeów prozdrowotnych. W Europie Wschodniej w ub. r. rynek nnutraceutyków osiągnął zaledwie 12 mln l.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (7)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • regionalnesmaki 19-03-2012, 20:53:
To najgorsze świństwo jakie dotychczas wymyślono. GMO to przy tym mały pikuś. Ciekawe dlaczego nikt nie krzyczy wprowadzaniu obrót sztucznych świństw typu "Cola wspomagająca obniżająca poziom cukru (najeżona pewnie kilogramami aspartamu czy innych, jeszcze gorszych świństw)" albo "jajka obiżające poziom choleresterolu". Ostatnio widziałem program dokumentalny, w którym wyraźnie powiedziano, że im mniej się spożywa kalorii tym dłużej się żyje. To co proponują "prozdrowotne wynalazki" to kompletne przeciwieństwo natury i ewolucji.
Czemu Sawicki nie krzyczy o zakazie "prozdrowotnej żywności" tak jak krzyczy o GMO???
  • geszeft 19-03-2012, 18:22:
Odwalcie sie od Adasia, Adas wie, co mowi. Zna sie galante na napojach, wie, ktore sa prima sort, a ktore sa szajs. Adas ma kepele do komentu tego interes. Kiedy mowil o rynku napojow energety to wiekszosc niewiedziala o co chodzi. Adas ma smykalke i jak mowi o cymes czasy dla rynku nutra, to wie, co mowi. Ende.
  • AB 19-05-2009, 15:07:
MAKA, ale jaka, podziel się.

Zobacz wszystkie komentarze (7)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 661) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.