REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Napoje dla seniorów

  • Autor: KIG Przemysł Rozlewniczy
  • Data: 01-07-2010, 14:56
Napoje dla seniorów

REKLAMA

Potrzeba zrozumienia ludzi starszych

Napoje funkcjonalne są najszybciej rozwijającą się grupą żywności funkcjonalnej na świecie. Wraz z przeciwstarzeniowymi i energetycznymi produktami wykazują największy wzrost sprzedaży w ostatnich 5 latach. Do 2025 r. ok. 40% mieszkańców zachodniej półkuli będzie mieć poniżej 15. roku życia albo powyżej 65. Mimo to rosnący rynek konsumentów powyżej 65. roku życia jest, przeważnie, ignorowany.

W miarę jak pokolenie urodzonych w latach 50. starzeje się, zmienia się pojęcie bycia starszym. Obecni ludzie starsi czują się młodziej niż jakiekolwiek wcześniejsze pokolenia. Szczególnie w krajach rozwijających się ludzie starsi żyją w dobrobycie i mają potrzebę pozostania zdrowymi, aktywnymi i atrakcyjnymi. Ci ludzie nie uważają się za starych i patrząc z perspektywy przeszłych pokoleń, nie zachowują się tak.

Ich nawyki konsumenckie są również znacząco różne od poprzednich pokoleń. Preferują naturalne, roślinne składniki od tych pochodzenia zwierzęcego, odrzucają praktycznie produkty modyfikowane genetycznie i wykazują zapotrzebowanie na organiczne i etniczne składniki, a nie tylko te naturalne.

Ludzie starsi (jak czule zwykło się ich określać) mają, jednakże, pewne potrzeby wynikające z ich wieku, które dopiero co zaczynają być dostrzegane przez dzisiejszy rynek. Cokolwiek produkt może zdziałać aby złagodzić oznaki zanikania sprawności i zdrowia, będzie na pewno docenione przez to niezależne pokolenie.

Indywidualny styl życia

Trudnością w docieraniu do tej grupy konsumentów jest fakt, że nie można opierać się tylko na wieku. Jest mało prawdopodobne, że znajdzie się podobne wzorce poza granicami, jako że może istnieć ogromne zróżnicowanie. Dla wielu ich styl życia będzie tak różny i niepodobny do innych, że to, co przekonywać będzie jednych, dla drugich wyda się nieszczerym i mało motywującym. Jednak istnieją podstawowe potrzeby wspólne dla wszystkich. Dla sprzedawców starających się dotrzeć do ludzi starszych najważniejszym jest zrozumienie ich stylu życia i tego, co nimi kieruje, a nie traktowanie ich jako jednej homogenicznej grupy.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Martinus 05-12-2010, 16:44:
świetny artykuł postaram się go w jakiś sposób wykorzystać w mojej pracy inżynierskiej

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (8 024) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH