Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Opakowanie równie ważne jak zawartość

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 25-02-2008, 15:26
Opakowanie równie ważne jak zawartość

Na rynku spirytualiów zachodzą podobne procesy, jak np. w branży perfumeryjnej. Nie wystarczają walory produktu, żeby zatrzymać klienta, trzeba go zaskakiwać zmianą opakowania - czytamy w Rzeczpospolitej.

W zeszłym roku pod tym względem zaskoczył producent wódki Żubrówka. Flagowy produkt Polmosu Białystok schowany był w tzw. Żubranku, czyli miniaturowej pikowanej kurteczce z futrzanym kołnierzem. Handlowcy zapewniają, że strój nie tylko ładnie wygląda, lecz jest funkcjonalny. Podobno działa na zasadzie termosu, dzięki niemu wysokoprocentowy płyn dłużej pozostaje schłodzony. Innowacja wprowadzona na nasz rynek przed zimowymi świętami.
Koncern Absolut zaś swoją charakterystyczną przysadzistą butelkę spowił pokrowcem złożonym z tysiąca lustrzanych kwadracików. Limitowana seria disco, specjalnie na imprezy taneczne. Futerał można zdjąć, podwiesić pod sufitem, oświetlić. I już mamy w domu dyskotekę. Absolut disco nie jest dziełem któregoś ze słynnych projektantów. Tym razem nie chodzi o sztukę, lecz o chwyt marketingowy.
Niektóre firmy postawiły na elegancję bądź tradycję. Wódka Belvedere w wysmukłej „oszronionej" butli, z ośnieżonymi gałązkami brzozy; Dębowa w prostym, pękatym szkle, w „drewnianym" futerale; Siwucha we flaszce z zielonkawego szkła gospodarczego, z zalakowanym korkiem; Gorzała z czerwoną kartką z etykietką przywołującą na pamięć socjalistyczny monopol.
Inni producenci zatrudnili - wzorem Absolutu - głośnych designerów. Przykładem z naszego poletka jest wyborowa w „skręconej" butelce autorstwa Franka O. Gehry'ego.
A oto kolejna nowalijka: brytyjska sieć sklepów Sainsbury ostatnio wprowadziła własne opakowania na wino. Wielobarwne butelki z tzw. PET - lekkiego, syntetycznego materiału, w 30 procentach pochodzącego z recyklingu, ulegające rozkładowi. Ładne i ekologiczne.
Branża winiarska nie pozostaje w tyle za spirytusową. Hiszpanie wykorzystują narodowe atrybuty: proponują wino w szklanym byku z korkiem pod ogonem oraz w szklanej tancerce flamenco. Niemcy mają butelki - krasnale bądź figurki myśliwych.
Projektanci opakowań imają się nawet chwytów budzących moralne wątpliwości: włoski producent Alessandro Lunardelli wypuścił produkt adresowany do neofaszystów: wina Hitler, Mussolini, Stalin z podobiznami wodzów na etykietkach (przed laty w Polsce sprzedawano bełta o nazwie Krwawy Feliks).
Jest też międzynarodowa oferta dla intelektualnych snobów: skrzyneczki na wino w kształcie książek. Producent twierdzi, że są „efektowne i inspirujące". Do lektury, czy do picia?

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 182) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH