REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polacy piją więcej kawy z segmentu premium

  • Autor: SalesNews.pl
  • Data: 07-09-2010, 10:08

Jak podaje Nielsen, w ciągu roku sprzedaż kawy na polskim rynku wzrosła wartościowo o 8,9 proc. i wynosi obecnie 2,9 mld PLN.

REKLAMA

W ujęciu ilościowym wzrost wyniósł jedynie 0,6 proc., co oznacza, że wśród Polaków rośnie popularność marek kawy z tzw. wyższej półki i segmentu premium. Ponad połowę rynku (52,4 proc. wartości sprzedaży) stanowi kawa palona mielona i w ziarnach. 37,2 proc. udziału w rynku ma tradycyjna kawa rozpuszczalna, 6 proc. stanowią kawy 3 w 1, 2 w 1, Ice Coffe, zaś 4 proc. - kawa cappuccino.

Zdaniem właścicieli restauracji i dostawców kawy do gastronomii wpływ na dość dynamiczny wzrost spożycia kawy w Polsce mają, m.in. zmieniający się styl życia Polaków i więcej czasu spędzanego poza domem oraz dynamiczny rozwój sieci kawiarni i barów kawowych.

Agnieszka Kozłowska, Starbucks brand manager na region Europy Środkowo-Wschodniej, zauważa, że wymagania polskich konsumentów stale rosną, a ich gust staje się coraz bardziej wyrafinowany, oczekują innowacji. Starbucks oferuje klientom świeżo zmieloną kawę - 100 proc. arabica z różnych regionów świata. W ofercie kawiarni znajduje się ponad 15 rodzajów kawy ziarnistej oraz cała gama napojów kawowych na bazie espresso 100 proc. fair trade.

Z analiz instytutu Euromonitor International (EI) wynika, że statystyczny Polak wypija średnio 107,3 l kawy rocznie. Pod względem ilości wypijanej rocznie kawy Polska plasuje się na 12. pozycji w rankingu EI. Według prognoz EI w 2010 r. sprzedaż kawy w Polsce wzrośnie o 2 proc.

Odzwierciedleniem rosnącego potencjału polskiego rynku kawy jest zwiększająca się liczba uruchamianych kawiarni, w tym również wejście na polski rynek sieci Starbucks, a także uruchamianie w ciągu ostatnich kilku lat barów kawowych przy stacjach benzynowych (np. Wild Bean Cafe przy stacjach BP, Stop Cafe na PKN Orlen).

Obecność marek kawy w kanale HoReCa pomaga wzmacniać ich świadomość wśród konsumentów, co przekłada się również na sprzedaż w handlu. Obok tradycyjnej oferty sklepowej dostawcami do gastronomii są m.in.: Kraft Foods Polska (marki kaw Kraft Foods dostępne są w sieciach restauracji McDonald's, hotelach sieci Hilton i Marriott oraz w kawiarniach W Biegu Cafe), Nestle Proffessional i Nestle Nespresso, Tchibo Coffee Service oraz Strauss Cafe Poland (m.in. MK Cafe, Espressto i Lavazza). Rynkiem tym mocno interesują się już Grupa Mokate oraz Sara Lee Coffee & Tea Poland (m.in. Prima, Douwe Egberts).

CENY HURTOWE

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 614) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH