Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Przetwory śledziowe - wzrost sprzedaży

  • rynekrybny.mprfish.com
  • Autor: Aleksandra Środa - Magazyn Przemysłu Rybnego
  • Data: 14-06-2010, 15:34

Wśród produktów rybnych badanych przez Nielsena wyróżnić możemy Ryby w puszkach, Śledzie przetworzone, Sałatki rybne oraz Sałatki z owocami morza. W okresie rocznym, tj. kwiecień 2009-marzec 2010 w handlu detalicznym obejmującym kanały hipermarketów (>2500 m2), supermarketów (<2500 m2) oraz handlu małoformatowego, zwanego handlem tradycyjnym, konsumenci zakupili ponad 72 435 ton tego typu produktów. Rynek ten wart jest ponad 1 mld zł.

Przetwory śledziowe

W odniesieniu do produktów chłodzonych podkreślić należy, że największe znaczenie ma kategoria Śledzi przetworzonych, na którę składają się: śledzie w sosach, rolmopsy, płaty śledziowe w zalewie, śledzie opiekane w zalewach itd. Konsumenci w analizowanym okresie zakupili blisko 31 tys. ton produktów śledziowych, co stanowi wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego na poziomie 4,8%. Pomimo kryzysu kategoria ta wykazuje trend wzrostowy, co dowodzi, że śledzie mają coraz większe znaczenie w diecie Polaków. Tę hipotezę potwierdza dynamiczny, 7,2% wzrost wartościowy, czyli skłonność społeczeństwa do zapłacenia wyższej ceny za produkt. Wartość kategorii w okresie od kwietnia 2009 do marca 2010 wyniosła 398 mln zł.

Preferowane opakowania

Produkty śledziowe oferowane są w różnych formach opakowań. Największą sprzedaż (ilościowo), bo aż 38,9% generują produkty śledziowe w słoikach, których znaczenie rośnie rok do roku o 0,4 pp. Pudełka plastikowe generują 33,2% obrotów (ilościowo), zaś tacki i wiaderka odpowiadają za pozostały procent sprzedaży. Kategoria ta jest dość stabilna, w odniesieniu do typów opakowań i preferowanych gramatur. Niewielkie ruchy zauważalne są jedynie w obrębie dwóch przedziałów gramaturowych, tj. 301-500 g i 151-300 g, gdzie drugi wymieniony przedział zyskuje 0,4 pp kosztem pierwszego - co pozwala mu na generowanie równo 1/3 ilościowego obrotu kategorią w tym okresie. Nadal największe znaczenie mają duże gramatury - powyżej 500 g, które budują 49,3% rynku. Kategoria ta jest otwarta na nowości, wszelkiego rodzaju nowe typy zalewy, dające konsumentowi nowe wrażenia smakowe.

Lokalizacja sprzedaży

Supermarkety to główny kanał zbytu dla chłodzonych przetworów śledziowych. Już ponad połowa (53,3%) sprzedaży wartościowej śledzi ma miejsce w tym kanale, co stanowi wzrost znaczenia o 4 pp w stosunku do ubiegłego okresu badawczego. Handel małoformatowy, czyli poniżej 300 m2 traci swoje udziały i odpowiada za jedynie 1/4 sprzedaży.

Sałatki rybne

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.