Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Royal Unibrew: Rozwój lokalnych marek szansą dla polskiego rynku piwa

  • Autor: Weronika Pietrykowska, portalspozywczy.pl
  • Data: 31-07-2009, 11:09
Royal Unibrew: Rozwój lokalnych marek szansą dla polskiego rynku piwa

Mimo że udziały w rynku piwa zostały podzielone między największych graczy, branżę mogą czekać zmiany. Największe szanse na rozwój mają browary lokalne - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Beata Pawłowska, dyrektor generalna Royal Unibrew (RU) w Polsce.

Jakie są perspektywy rozwoju polskiego rynku piwa?

Rynek piwa w Polsce stabilizuje się - konsumpcja sięga 93-95 litrów na osobę rocznie. To wielkość, jaka charakteryzuje rynki nasycone, takie jak np. Dania. Prognozy dla naszego kraju mówią o wzroście do 100 l/os. Warto jednak podkreślić, że dynamika nie będzie tak korzystna jak w latach ubiegłych, kiedy mieliśmy do czynienia z kilkunastoprocentowymi wzrostami. Sądzę, że w najbliższym czasie nie przekroczą one 1-3 proc.

Rynek został podzielony między największych graczy. Jednak biznes jest jak gra: dopóki się toczy, wszystko może się zdarzyć. W czasach kryzysu i spadku sprzedaży piwa, browary powinny szukać takich produktów, które przyciągną uwagę konsumentów. To czas dobry na wprowadzanie innowacji, dobrych, charakterystycznych smaków czy atrakcyjnych opakowań.

Jakie segmenty branży mogą liczyć na najszybszy rozwój?

Szans upatruję w rozwoju marek lokalnych, regionalnych. Uważam, że w branży piwowarskiej piękna jest właśnie różnorodność - receptury, smaki, aromaty, zawartość alkoholu, goryczka, sposób produkcji. Spójrzmy na rynki, gdzie kultura picia piwa jest bardzo rozwinięta. W Niemczech każdy region, niemal każde miasteczko ma swój własny browar - wyjątkowy, charakterystyczny tylko dla tej społeczności. Uważam, że warto, aby i Polska rozwinęła podobną kulturę picia piwa. Mamy stare browary, nawet z kilkusetletnimi tradycjami, warto je rozwijać.

Na początku lat 90. zachłysnęliśmy się markami globalnymi. Teraz na powrót zaczynamy doceniać wyroby tradycyjne, wracamy do smaków z przeszłości. To jest trend, w który wpisują się produkty lokalnych browarów. Jednocześnie jesteśmy też stosunkowo młodym rynkiem, bardzo otwartym na nowości. Rozwijają nam się potrzeby poznawania nowych smaków, szukamy urozmaicenia.

O tym, że marki regionalne szybciej będą się rozwijać świadczą także wyniki naszej grupy, która specjalizuje się w rozwoju takich brandów. W czasie kryzysu, kiedy tylko w I półroczu rynek odnotował niemal 8-proc. spadki sprzedaży, Royal Unibrew Polska radził sobie nieco lepiej - nasza sprzedaż zmalała o 6 proc. Nasza kluczowa marka, Łomża Eksport, powstająca jako produkt regionalny, tradycyjny, odnotowała zaś wzrost. I to znaczący - 60 proc. Nasze marki regionalne są też nagradzane na międzynarodowych konkursach - przeganiamy często brandy globalne.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 529) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH