REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Stuart Irvin, prezes Nestle Polska - wywiad

  • Autor: Weronika Kreczko, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-05-2011, 14:43
Stuart Irvin, prezes Nestle Polska - wywiad
Stuart Irvine, prezes Nestle Polska zapowiada w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl wielomilionowe inwestycje, ujawnia wyniki i plany.

O planach Nestlé, o rozwoju koncernu w Polsce oraz o sytuacji na naszym rynku rozmawiamy z prezesem Nestle Polska, Stuartem Irvinem.

REKLAMA

Niedawno opublikowali Państwo wyniki finansowe Grupy Nestlé. Jakie zanotował polski oddział?

Na świecie sprzedaż Nestlé w 2010 r. zwiększyła się o 6 proc., w Europie wzrost przekroczył 2,5 proc. Biznes w Polsce rósł zaś szybciej niż w reszcie Europy - ponad 5 proc. Z wyników w Polsce jesteśmy bardzo zadowoleni. Powodem wyższej dynamiki w tym kraju był przede wszystkim wzrost naszej konkurencyjności. Coraz więcej konsumentów wybierało produkty Nestlé. To efekt naszych działań marketingowych, komunikacyjnych, wprowadzania innowacji i polepszania jakości. Poza tym Polska gospodarka miała się lepiej niż inne kraje regionu, co także nam pomogło.

Jak Pan ocenia, jaki będzie 2011 r., czym będzie różnił się od ubiegłorocznego?

Na pewno znów zanotujemy wzrosty, naszym dążeniem jest, by były one jeszcze większe niż w 2010 r. Ponownie, dzięki rozwijającym się rynkom i dzięki zwiększaniu przewagi konkurencyjnej chcemy zwiększać udziały, chcemy by coraz więcej polskich rodzin wybierało nasze produkty. Ten rok będzie jednak trudniejszy, koszty produkcji idą w górę, przede wszystkim drożeją surowce, takie jak olej, zboża, kakao, kawa. Także konsumentów dotykają rosnące ceny energii, bardzo podrożało paliwo. Te fakty zmieniają otoczenie, w którym działamy, zmieniają się zachowania konsumenckie; konsumenci stają się np. bardziej świadomi. Spodziewam się, że gospodarka będzie nadal rosła w tym roku, ale będziemy musieli stawić czoła problemom, które dotkną naszych konsumentów. Nestlé ma bardzo dobrą pozycję na rynku, którą będziemy dalej umacniać chociażby dzięki innowacjom. Patrzymy na przyszłość z ufnością, ale świadomi trudności na rynku. Obecne warunki są bardzo zmienne i trudne do przewidzenia.

A jak wyglądał ubiegły rok - która kategoria rozwijała się najszybciej?

W ub. r. najszybsze wzrosty zanotowała kategoria wód. Sprzedaż w tym segmencie zwiększyliśmy o 18 proc. Podczas gdy cała kategoria wzrosła w Polsce o ok. 12 proc. Woda mineralna Nałęczowianka wzmocniła pozycję na rynku, a szczególnie cieszy nas fakt, iż w 2010 roku nasz marka wody rodzinnej Nestlé Aquarel podwoiła udziały w rynku.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Kubasiewicz Krzysztof 11-05-2011, 18:14:
to bardzo fajnie że robicie wywiad z prezesem Nestle.Ale lepirj by buło gdybyście zrobili wywiad z prezesem polskiej firmy...no nie?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 880) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH