REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Światowy rynek napojowy - prezentacja Canadean

  • Autor: Wojciech Rutkowski
  • Data: 03-01-2011, 10:19

Podczas ostatnich posiedzeń sesji plenarnych UNESDA i EFBW została przedstawiona ciekawa prezentacja CANADEAN dotycząca aktualnej sytuacji na światowym rynku napojowym wraz z prognozami jego kształtowania się w najbliższej przyszłości. Punktem wyjścia prezentacji były prognozy demograficzne.

REKLAMA

Okazuje się, że nie są one najlepsze dla krajów Unii Europejskiej. Podczas gdy w roku 2000 jej obywatele stanowili 7,9% światowej populacji wynoszącej wówczas 6,1 mld ludzi, dziś udział ten wynosi 7,2% (6,9 mld ludzi), a przewiduje się, iż w 2020 r. skurczy się on do 6,6% wśród 7,6 mld mieszkańców Ziemi.

Oznacza to spowolniony wzrost ilości konsumentów w bogatych krajach, na co zmuszeni będą zwracać uwagę producenci żywności, w tym branża napojowa.

Zgodnie z segmentacją UNESDA dzieli ona rynek napojów na następujące kategorie: - soft drinki: gazowane i niegazowane, herbaty, w tym mrożone, napoje na bazie kawy, w tym mrożone, napoje sportowe i energetyzujące; - naturalna woda w opakowaniach; - soki i nektary; - koncentraty.

Obecny kryzys gospodarczy dotknął wszystkie kraje europejskie, przy czym w różnym stopniu poszczególne kraje i w różnym momencie.

Również w zróżnicowanym stopniu zareagowały na niego poszczególne branże, kanały dystrybucji i indywidualni producenci. Wolumen sprzedaży w 2009 r. wyniósł 512 mld l).

Globalnie rynek napojowy w krajach Unii Europejskiej wzrósł w 2009 r. zaledwie o 35 mln l, co w ujęciu procentowym oznacza zmiany niezauważalne, osiągając wielkość około 118,5 mld l (ca 237 l na głowę jednego mieszkańca). Wzrost spożycia odnotowany został w kategorii koncentratów (+207 mln l, +2,8%) oraz soft drinków (+52 mln l, +0,1%). Natomiast w pozostałych kategoriach widoczny był spadek spożycia: soki i nektary 147 mln l, -1,3%, wody butelkowane 77 mln l, -0,1%.

Struktura spożycia w 2009 r. kształtowała się podobnie jak w roku poprzednim: - naturalna woda w opakowaniach - 44% w całym rynku; - soft drinki - z udziałem 40% w globalnym rynku; - soki i nektary - 10% w europejskim rynku napojów; - koncentraty - 6% udziału w rynku.

Dane za ubiegły rok wyraźnie pokazują na spadek tempa wzrostu spożycia napojów energetyzuących, choć nadal jest ono dodatnie (+11%) i napojów typu "ice" oraz gazowanych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 743) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH