Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Światowy rynek napojowy - prezentacja Canadean

Podczas ostatnich posiedzeń sesji plenarnych UNESDA i EFBW została przedstawiona ciekawa prezentacja CANADEAN dotycząca aktualnej sytuacji na światowym rynku napojowym wraz z prognozami jego kształtowania się w najbliższej przyszłości. Punktem wyjścia prezentacji były prognozy demograficzne.


Autor: Wojciech Rutkowski
Data: 03-01-2011, 10:19

Okazuje się, że nie są one najlepsze dla krajów Unii Europejskiej. Podczas gdy w roku 2000 jej obywatele stanowili 7,9% światowej populacji wynoszącej wówczas 6,1 mld ludzi, dziś udział ten wynosi 7,2% (6,9 mld ludzi), a przewiduje się, iż w 2020 r. skurczy się on do 6,6% wśród 7,6 mld mieszkańców Ziemi.

Oznacza to spowolniony wzrost ilości konsumentów w bogatych krajach, na co zmuszeni będą zwracać uwagę producenci żywności, w tym branża napojowa.

Zgodnie z segmentacją UNESDA dzieli ona rynek napojów na następujące kategorie: - soft drinki: gazowane i niegazowane, herbaty, w tym mrożone, napoje na bazie kawy, w tym mrożone, napoje sportowe i energetyzujące; - naturalna woda w opakowaniach; - soki i nektary; - koncentraty.

Obecny kryzys gospodarczy dotknął wszystkie kraje europejskie, przy czym w różnym stopniu poszczególne kraje i w różnym momencie.

Również w zróżnicowanym stopniu zareagowały na niego poszczególne branże, kanały dystrybucji i indywidualni producenci. Wolumen sprzedaży w 2009 r. wyniósł 512 mld l).

Globalnie rynek napojowy w krajach Unii Europejskiej wzrósł w 2009 r. zaledwie o 35 mln l, co w ujęciu procentowym oznacza zmiany niezauważalne, osiągając wielkość około 118,5 mld l (ca 237 l na głowę jednego mieszkańca). Wzrost spożycia odnotowany został w kategorii koncentratów (+207 mln l, +2,8%) oraz soft drinków (+52 mln l, +0,1%). Natomiast w pozostałych kategoriach widoczny był spadek spożycia: soki i nektary 147 mln l, -1,3%, wody butelkowane 77 mln l, -0,1%.

Struktura spożycia w 2009 r. kształtowała się podobnie jak w roku poprzednim: - naturalna woda w opakowaniach - 44% w całym rynku; - soft drinki - z udziałem 40% w globalnym rynku; - soki i nektary - 10% w europejskim rynku napojów; - koncentraty - 6% udziału w rynku.

Dane za ubiegły rok wyraźnie pokazują na spadek tempa wzrostu spożycia napojów energetyzuących, choć nadal jest ono dodatnie (+11%) i napojów typu "ice" oraz gazowanych.

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.93.75.30
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.