REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Wywiad z szefem IDS Borjomi Europe

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 21-02-2013, 16:06
Wywiad z szefem IDS Borjomi Europe
Irakli Bokuchava, dyrektor generalny IDS Borjomi Europe

- Widzimy duży potencjał dla Borjomi w Polsce, ponieważ nie ma w tym kraju żadnej innej marki wody podobnej do naszej - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Irakli Bokuchava, dyrektor generalny IDS Borjomi Europe. Firma zamierza wyjść z dystrybucją poza Warszawę i zwiększać obecność na naszym rynku - zarówno w sieciach handlowych, jak i w kanale HoReCa.

REKLAMA

Na jakie sukcesy na polskim rynku liczy Borjomi?

Borjomi było bardzo popularnym produktem w Polsce w XX wieku. Był to produkt dostępny w specjalistycznych sklepach dla urzędników państwowych. Jak wszystkie towary wysokiej jakości w bloku wschodnim, zakup Borjomi był ograniczony. Ludzie starali się kupić Borjomi na czarnym rynku. Dzisiaj marka ta jest dostępna na wolnym rynku. Widzimy duży potencjał dla naszej marki w Polsce, ponieważ jest wyjątkowa i nie ma w Polsce żadnej innej marki podobnej do Borjomi. Wierzymy, że Borjomi odzyska swoją popularność i uznanie.

Wody Borjomi nie należą do najtańszych na rynku. Jaka jest ich średnia cena? Czy nie będzie ona barierą dla zdobycia polskiego rynku?

Borjomi jest słynna dzięki swojemu unikalnemu wulkanicznemu pochodzeniu i kompozycji minerałów. Jest to najbardziej znana gruzińska naturalna woda mineralna na świecie. Średnia cena 1l butelki wynosi około 5,80 zł. Największą część kosztów generuje kwestia logistyczna - Borjomi musi przebyć 3000 km by dotrzeć do Polski.

Importowane towary wysokiej jakości są zawsze droższe niż lokalne, jednak to nie jest barierą. Polacy cenią sobie w Borjomi wysoką jakość i jej korzyści funkcjonalne. Ze względu na wyjątkowy skład bogaty w minerały Borjomi pomaga oczyścić ciało, jest doskonałym pomocnikiem w procesie trawienia, zmniejszając zakwaszenie naszego organizmu i pomaga zwalczać kaca. Ponadto, ostatnio Polacy uznają zdrowy styl życia, dlatego też przewidujemy zwiększającą się liczbę konsumentów Borjomi. Na rynkach zagranicznych, np. w państwach bałtyckich, Borjomi jest marką numerem jeden w segmencie importowanych wód mineralnych. To tylko dowodzi, że funkcjonalne cechy Borjomi są cenione przez konsumentów.

Jak oceniają Państwo polski rynek wód butelkowanych? Czy nowe marki mają szansę na sukces?

Przez ostatnie sześć lat polski rynek wód stale rósł, z wyjątkiem lat z chłodniejszymi niż zwykłe sezonami letnimi. Polacy spożywają około 90 litrów butelkowanej wody na osobę rocznie, podczas gdy ludzie z krajów zachodnich około 120 litrów rocznie. Tak więc, patrząc na rozwój Polski i jej upodobnianie się do innych zachodnich państw, z pewnością istnieje potencjał wzrostu. Rynek jest zdominowany i nasycony przez lokalnych producentów wody. Jednakże, większość naturalnych wód mineralnych, która jest sprzedawana posiada niski lub średni stopień mineralizacji. Kategoria wód o wysokim stopniu zmineralizowania nie jest rozwinięta w Polsce. Stwarza to ogromny potencjał dla marki Borjomi by pokazać swoje zalety.

Gdzie obecnie można zakupić wody Borjomi? Czy będą Państwo rozwijać dostępność tego produktu na polskim rynku?

Obecnie Borjomi jest sprzedawana w rejonie Warszawy. Jest w sprzedaży w większości delikatesów takich jak M&L, Alma, Bomi, supermarkety Kaufland, Piotr i Paweł, Real, Leclerc, Cash and Carry - Selgros; na stacjach benzynowych Shell. Na dniach sprzedaż powinna się rozpocząć w Makro Cash and Carry i Intermarche. Następnie w planach są: Auchan, Carefour i mniejsze sieci, takie jak Żabka, Groszek, Lewiatan. Ponadto zaczniemy ekspansję do innych miast.

Czy planowany jest rozwój w kanale HoReCa?

HoReCa jest bardzo ważnym środkiem komunikacji dla marki Borjomi. Borjomi jest dostarczana do sieci restauracji Jarczyński i wielu innych w Warszawie. Na naszej liście klientów jest także wiele hoteli, w tym najbardziej prestiżowy - Hotel Intercontinental w Warszawie.

HoReCa jest środkiem komunikacji, który wymaga wiele pracy i wysiłku. Byłoby łatwiej wchodząc na ten rynek z szerszą ofertą produktową, ale Borjomi jest na tyle wyjątkowa, że może być jedynie musująca. Jest jeszcze wielu właścicieli restauracji, którzy pamiętają Borjomi z dawnych czasów, co również jest pomocne. Dystrybucją wody Borjomi w Polsce zajmuje się firma Piastpol.

Dziękuję za rozmowę.

KOMENTARZE: (8)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • maciej z warszawy 05-01-2014, 16:54:
witam wspaniała woda borjomi piłem te wode 40 lat temu miałem kamienie nerkowe dzisiaj nie wiem co to jest ból nerek,pozdrawiam i życze zdrowia... i nadal zaczołem ją pic..
  • pasjonat wód 05-02-2013, 14:46:
Pan trochę sie myli że nie ma w Polsce takich wód, są nawet dużo lepsze i zdcydowanie tańsze, bardzo podobną w składzie jest np. woda Henryk z Wysowej, są też wody z Krynicy, z Polanicy. Tak więc wspierajmy nasze uzdrowiskowe wody.
  • konsument 01-02-2013, 12:00:
No z tą ceną za butelkę to możecie sobie podbijać rynek, ale na razie jeszce nie polski....... to cena zaporowa......

Zobacz wszystkie komentarze (8)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 958) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH